Ascultă Radio București FM Live

Calităţile terapeutice ale vişinelor

Calităţile terapeutice ale vişinelor

Articol de Stefania Grigore, 17 august 2015, 12:57

Vişinele reduc nivelul colesterolului şi al zahărului în sânge, arată un studiu efectuat la Universitatea Michigan (SUA). Pentru aceasta putem să mâncăm până la 1 kg de vişine zilnic.
Studiul, prezentat la Conferinţa de biologie experimentală 2008, de la San Diego, a arătat că vişinele reduc nivelul colesterolului şi al trigliceridelor, prevenind astfel bolile cardiovasculare.

Aceste fructe sunt recomandate cu precădere celor care au o dietă bogată în grăsimi de origine animală. Rezultatele experimentelor efectuate la Centrul de boli cardiovasculare al Universităţii Michigan au demonstrat, de asemenea, că vişinele previn apariţia diabetului. Aceste proprietăţi se datorează, pe de o parte, fibrelor alimentare din categoria pectinelor, iar pe de altă parte, antocianidinelor (substanţe cu proprietăţi antioxidante). Pectinele sunt cele mai active fibre alimentare în absorbţia colesterolului şi scăderea glicemiei.

Antocianidinele sunt pigmenţii responsabili pentru culoarea roşie a vişinelor. Antocianidinele împiedică depunerile de colesterol pe vasele sangvine şi formarea cheagurilor de sânge în artere. De asemenea, antocianidinele întăresc pereţii vaselor sangvine, îmbunătăţesc ritmul cardiac şi previn creşterea tensiunii arteriale.

Apropiate de cireşe în ceea ce priveşte proprietăţile terapeutice, vişinele determină o mai mare aciditate a sucului gastric. Vişinele sunt surse bune de vitamine: B1, B2, B3, B6, B9, C şi E, dar şi minerale: calciu, potasiu, fosfor.
Vişinele sunt de neînlocuit şi în curele de slăbire. Aceste fructe conţin 85%-90% apă şi doar 30 de calorii/100 g. Conţinutul ridicat de apă şi fibrele alimentare favorizează eliminarea toxinelor.

Studiul efectuat la Universitatea Michigan arată că persoanele care mănâncă în jur de un kilogram de vişine zilnic împiedică depunerea grăsimilor inestetice în jurul taliei.

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale
Sănătate vineri, 7 august 2026, 14:14

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale, conform Patronatului...

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale
“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB
Sănătate miercuri, 5 august 2026, 14:08

“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB

“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB,  cu ocazia Săptămânii Mondiale a Alăptării. În fiecare an, între 1 şi...

“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB
Pe timpul caniculei, punctele de prim-ajutor rămân deschise!
Sănătate luni, 3 august 2026, 17:44

Pe timpul caniculei, punctele de prim-ajutor rămân deschise!

Pe fondul temperaturilor extreme, primăriile de sector au amenajat refugii climatice și puncte de prim-ajutor, menite să ofere sprijin populației...

Pe timpul caniculei, punctele de prim-ajutor rămân deschise!
Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă
Sănătate luni, 3 august 2026, 17:19

Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă

Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă, avertizează reprezentanţii Federaţiei...

Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă
Sănătate luni, 3 august 2026, 10:35

Ministerul Sănătății activează planul pentru zilele de caniculă

Ministerul Sănătății a activat, luni, planurile de măsuri pentru perioada cu temperaturi extreme, solicitând direcțiilor de sănătate...

Ministerul Sănătății activează planul pentru zilele de caniculă
Sănătate vineri, 31 iulie 2026, 15:22

INSP: Alăptarea – beneficii pentru copil şi mamă

Alăptarea reprezintă una dintre cele mai eficiente intervenţii de sănătate publică. Aduce beneficii demonstrate atât pentru copil, cât şi...

INSP: Alăptarea – beneficii pentru copil şi mamă
Sănătate vineri, 31 iulie 2026, 15:08

Ministerul Sănătăţii: În această săptămână au fost semnate 25 de acte adiţionale la contractele de finanţare PNRR

Ministerul Sănătăţii: În această săptămână au fost semnate 25 de acte adiţionale la contractele de finanţare PNRR. Ministerul...

Ministerul Sănătăţii: În această săptămână au fost semnate 25 de acte adiţionale la contractele de finanţare PNRR
Sănătate vineri, 31 iulie 2026, 11:30

Aproape 500 de milioane de lei prin PNRR, autorizaţi la plată în iulie pentru investiţii

Aproape 500 de milioane de lei au fost autorizaţi la plată în domeniul sănătăţii, prin PNRR, în luna iulie, a informat ministerul de resort....

Aproape 500 de milioane de lei prin PNRR, autorizaţi la plată în iulie pentru investiţii