Ascultă Radio București FM Live

Vrei să fii mai fericit? Consumă fructe şi legume

Vrei să fii mai fericit? Consumă fructe şi legume

Articol de Stefania Grigore, 23 octombrie 2014, 12:45

Consumarea unei mari cantităţi de fructe şi legume îi poate face pe oameni mai fericiţi, susţin cercetătorii australieni de la Universitatea din Queensland.

Conform unui studiu care a implicat mai mult de 12.000 de oameni, consumul de opt sau mai multe porţii de fructe şi legume pe zi îmbunătăţeşte starea mentală. Cercetătorul Redzo Mujcic de la Universitatea din Queensland a declarat la un post de radio local că orientările actuale privind consumul de fructe şi legume au fost în mare parte axate pe sănătatea fizică şi nu pe sănătatea mentală.

Acest studiu a urmărit alegerile oamenilor în ceea ce priveşte fructele şi legumele şi a făcut o evaluare a acestor preferinţe în relaţie cu nivelul de satisfacţie, stres şi vitalitate al persoanelor respective. Nivelul optim de zece porţii de fructe şi legume consumate în decursul unei zile este atins de mai puţin de 10 la sută din cei intervievaţi.

Studii anterioare au arătat că antioxidanţii din fructe şi legume şi acizi graşi omega 3 şi 6 din peşte sunt asociaţi cu un risc mai mic de depresie. Acidul folic, o vitamină din grupul B (conţinut în special în legumele verzi ca spanacul, leguminoase şi citrice) acţionează asupra neurotransmiţătorilor cu impact asupra stării de spirit.

Este posibil ca efectul protector al dietei care include alimente integrale să provină din acţiunea cumulativă a acestor substanţe nutritive

49 de acte adiţionale semnate în această săptămână pentru continuarea investiţiilor în sănătate
Sănătate vineri, 7 august 2026, 14:21

49 de acte adiţionale semnate în această săptămână pentru continuarea investiţiilor în sănătate

49 de acte adiţionale semnate în această săptămână pentru continuarea investiţiilor în sănătate, a informat Ministerul Sănătăţii....

49 de acte adiţionale semnate în această săptămână pentru continuarea investiţiilor în sănătate
Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale
Sănătate vineri, 7 august 2026, 14:14

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale, conform Patronatului...

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale
“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB
Sănătate miercuri, 5 august 2026, 14:08

“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB

“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB,  cu ocazia Săptămânii Mondiale a Alăptării. În fiecare an, între 1 şi...

“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB
Pe timpul caniculei, punctele de prim-ajutor rămân deschise!
Sănătate luni, 3 august 2026, 17:44

Pe timpul caniculei, punctele de prim-ajutor rămân deschise!

Pe fondul temperaturilor extreme, primăriile de sector au amenajat refugii climatice și puncte de prim-ajutor, menite să ofere sprijin populației...

Pe timpul caniculei, punctele de prim-ajutor rămân deschise!
Sănătate luni, 3 august 2026, 17:19

Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă

Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă, avertizează reprezentanţii Federaţiei...

Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă
Sănătate luni, 3 august 2026, 10:35

Ministerul Sănătății activează planul pentru zilele de caniculă

Ministerul Sănătății a activat, luni, planurile de măsuri pentru perioada cu temperaturi extreme, solicitând direcțiilor de sănătate...

Ministerul Sănătății activează planul pentru zilele de caniculă
Sănătate vineri, 31 iulie 2026, 15:22

INSP: Alăptarea – beneficii pentru copil şi mamă

Alăptarea reprezintă una dintre cele mai eficiente intervenţii de sănătate publică. Aduce beneficii demonstrate atât pentru copil, cât şi...

INSP: Alăptarea – beneficii pentru copil şi mamă
Sănătate vineri, 31 iulie 2026, 15:08

Ministerul Sănătăţii: În această săptămână au fost semnate 25 de acte adiţionale la contractele de finanţare PNRR

Ministerul Sănătăţii: În această săptămână au fost semnate 25 de acte adiţionale la contractele de finanţare PNRR. Ministerul...

Ministerul Sănătăţii: În această săptămână au fost semnate 25 de acte adiţionale la contractele de finanţare PNRR