Primăria Sectorului 3- Noi precizări privind cartea electronică de identitate

Articol de arionmihaela, 6 august 2025, 13:34
Primăria Sectorului 3, prin Direcţia Generală de Evidenţa Persoanelor Sector 3, aduce în prim-plan o serie de noutăţi cu privire la cartea electronică de identitate (CEI).
Unde poate fi depusă cererea pentru CEI
De la 1 august, cartea electronică de identitate poate fi solicitată de la orice serviciu public de evidenţa persoanelor din Bucureşti sau din ţară, indiferent de locul de domiciliu.
Persoanele interesate se pot programa exclusiv online pentru emiterea CEI, prin accesarea portalului hub pus la dispoziţie de Ministerul Afacerilor Interne: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.
De unde poate fi ridicată CEI
Mai departe, CEI poate fi ridicată de la orice serviciu de evidenţă a persoanei, în funcţie de opţiunea solicitantului exprimată la momentul depunerii cererii. În cazul în care se optează pentru ridicarea CEI de la un alt serviciu de evidenţă faţă de cel la care a fost depusă cererea, termenul de eliberare se prelungeşte cu 10 zile lucrătoare faţă de cel stabilit iniţial.
Sediile DGEP Sector 3:
Serviciul 1, cu sediul în str. Matei Basarab nr. 32;
Serviciile 2 şi 3, cu sediul în str. Nerva Traian nr. 1.
Precizăm că opţiunea pentru a solicita o carte electronică de identitate poate fi exprimată oricând de titular, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.
Gratuităţi şi costuri pentru CEI (în conformitate cu modificările legislative aduse prin Legea nr. 141/2025)
– este gratuită la prima solicitare pentru cetăţenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin PNRR;
– 70 de lei pentru copiii sub 14 ani sau în cazul persoanelor care se află la a doua solicitare (în caz de pierdere, furt, schimbare de date).
Taxa se achită la ghişeele unităţilor CEC Bank şi la automatele de plată SelfPay.
Cartea Electronică de Identitate are dimensiune standardizată, conform normelor europene, asemenea unui card bancar şi poate fi utilizată ca document de călătorie. Aceasta include funcţionalitatea de semnătură electronică prin conectarea la anumite aplicaţii, fiind prevăzută cu un CIP cu cel puţin 10 elemente de securitate. Astfel, CEI oferă acces rapid şi facil la servicii publice digitalizate, creşte gradul de securitate al datelor personale şi vine cu funcţionalităţi noi, menite să simplifice relaţia cetăţeanului cu instituţiile statului.
Acest demers naţional a fost asimilat în strategia de digitalizare şi transparentizare a activităţii demarată de Primăria Sectorului 3 cu scopul eficientizării relaţiei dintre autoritate şi cetăţean.
Informaţii suplimentare despre CEI sunt disponibile aici: https://carteadeidentitate.gov.ro/ şi https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei