Primaria Sector 3: Servicii digitalizate

Articol de alinadecu, 28 iunie 2025, 14:59
Primăria Sectorului 3 informează bucureștenii că, de luni, 30 iunie, interacțiunea cu publicul se va desfășura exclusiv online. Prin acest demers, instituția face încă un pas spre digitalizarea activității, prin transferarea în online a operațiunilor de registratură.
Fără a mai fi nevoie să facă drumuri până la sediul primăriei, cetățenii vor putea accesa direct, de la distanță, portalul de Servicii electronice, precum și aplicația „Primăria Sectorului 3”, puse la dispoziție pentru depunerea/obținerea documentelor, respectiv pentru transmiterea sesizărilor.
Acesta reprezintă o variantă alternativă de furnizare a serviciilor, care să nu mai necesite prezența la ghișee a solicitanților, și se adresează cetățenilor, persoanelor juridice, oferind posibilitatea accesării unor servicii sub format electronic, prin depunerea de acte necesare și eliberarea de documente în format electronic, programări/rezervări online.
Serviciile electronice pot fi accesate pe prima pagină a site-ului instituției, www.primarie3.ro. Pentru a utiliza Serviciile Electronice sunt necesare crearea unui cont pe site și deținerea unei semnaturi electronice.
Decizia luată de Primăria Sectorului 3, peste noapte, de a muta interacțiunea cu publicul exclusiv în mediul online ridică multe probleme și semne de întrebare, având în vedere că această trecere a fost făcută brusc și pe repede înainte. Instituția obligă oamenii să se conformeze noilor decizii, fără să le ofere sprijin.
„Voi nu introduceți o facilitate, introduceți o obligație și îngreunați viața multor oameni.”
„Eu înțeleg necesitatea digitalizării și o susțin. Problema e când ea devine exclusivă. Sunt mulți oameni care nu știu să folosească internetul, laptopuri, telefoane inteligente, nu au acces la ele sau, pur și simplu, nu vor să le folosească din diverse motive (mai mult sau mai puțin întemeiate). Sunt și ei cetățeni care au diverse probleme de rezolvat la Primărie. Plătitori de taxe.”
„Primăria poate să ne dea, să ne aloce semnătura electronică. Nu e ok să plătesc un serviciu ca să beneficiez de serviciile instituțiilor statului.”
Astfel că, pentru a beneficia de serviciile PS3, bucureștenii ar urma să plătească pentru o semnătură digitală minimum 35 de euro pe an, iar aceasta trebuie înnoită anual.
Dintre categoriile de servicii disponibile prin intermediul portalului amintim:
- activități comerciale,
- urbanism,
- utilități publice
- taxe și impozite.
Pentru a avea acces la toate funcționalitățile aplicației, cetățenii pot utiliza contul pe care îl dețin pe portalul de servicii electronice www.primarie3.ro.