PMB: Direcția Generală de Evidență a Persoanelor – sucursale deschise in toate sectoarele, pentru eliberarea unor acte de identitate, ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării

Articol de alinadecu, 30 aprilie 2025, 17:41
Primaria Capitalei transmite pe pagina de Facebook, ca e necesar sa verificam valabilitatea actelor de identitate, inainte de a ne prezenta la vot. Daca actul este expirat, avem posibilitatea solicitării un nou act de identitate, la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor în a cărui rază teritorială avem domiciliul.
Primăria Municipiului București, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București, îndrumă și coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor 1-6 și asigură condițiile optime necesare desfășurării procesului electoral, venind în sprijinul cetățenilor municipiului București de a-și exercita dreptul la vot, prin eliberarea unor acte de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării celor deținute anterior, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare, conform urmatorului program de lucru cu publicul:
SECTORUL 1
Direcția Publică de Evidența Persoanelor și Stare Civilă prin Serviciul I de evidență a persoanelor – Piața Amzei nr. 13 și Serviciul II de evidență a persoanelor – B-dul Bucureștii Noi nr. 54, vor desfășura activități de lucru cu publicul, după cum urmează:
– 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025 și în data de 17.05.2025;
– 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025 și în data de 18.05.2025;
SECTORUL 2
Direcția Publică de Evidența Persoanelor și Stare Civilă prin Serviciul Evidență Persoane – str.Ziduri Moși nr. 23 (incinta Mall Veranda) va desfășura activități de lucru cu publicul, după cum urmează:
– 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025 și în data de 17.05.2025;
– 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025 și în data de 18.05.2025;
SECTORUL 3
Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 3, va desfășura activități de lucru cu publicul la sediile din mun.București, Str. Nerva Traian nr. 1, tronson II, bl.K6 și str. Matei Basarab nr. 32, după următorul program:
– 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025 și în data de 17.05.2025;
– 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025 și în data de 18.05.2025;
SECTORUL 4
Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 4 prin Serviciul nr. 1- sediul din B-dul Metalurgiei nr. 12-18, etaj 1- Centrul Comercial Grand Arena și Serviciul nr. 2- sediul din str.Străduinței nr. 1, după următorul program:
– 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025
– 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025
SECTORUL 5
Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 5, va desfășura activități de lucru cu publicul la sediul din mun.București, str. George Coșbuc nr. 36-38, sector 5, după următorul program:
– 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025 și în data de 17.05.2025;
– 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025 și în data de 18.05.2025.
SECTORUL 6
Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Sector 6, prin Serviciul Evidența Persoanelor nr. 1 (Compartiment nr. 1) – cu sediul în Drumul Taberei nr.18 și Serviciul Evidența Persoanelor nr. 2,cu sediul în B-dul Iuliu Maniu nr. 19, după următorul program:
– 08.00 -16.00 în data de 03.05.2025
– 07.00 – 21.00 în data de 04.05.2025
De asemenea, Direcția Generală de Evidență a Persoanelor -Municipiul București, prin ghiseul de relații cu publicul din str. Bibescu Vodă, nr.1, sector 4, va desfășura activitățile specifice de lucru cu publicul, conform următorului program :
• 08.00 – 16.00 – în datele de 03.05.2025 și 17.05.2025 (sâmbătă)
• 07.00 – 21.00 – în datele de 04.05.2025 și 18.05.2025 (duminică)
Cartea de identitate se eliberează cetățeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui de familie si a prenumelui, datei de naștere, statutului civil, cetăţeniei române şi a adresei de domiciliu sau adresei de resedință, dupa caz.
Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei.
În cazul în care solicitantul nu poate prezenta toate documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), situație în care se vor depune şi 2 fotografii ¾ cm şi taxa de 1 leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate.