Ascultă Radio București FM Live

Ceaiul negru şi vinul roşu reduc riscul de demenţă

Ceaiul negru şi vinul roşu reduc riscul de demenţă

Articol de bucurestifm, 5 februarie 2020, 16:34

Consumul de ceai negru, vin roşu şi varză creaţă poate reduce riscul dezvoltării bolii Alzheimer, indică rezultatele unui studiu desfăşurat timp de 12 ani.

Aceste produse sunt bogate în substanţe chimice numite flavonoide care menţin creierul într-o stare bună de sănătate. Cercetătorii de la Universitatea Rush din Chicago au urmărit starea de sănătate a 921 de persoane, cu vârsta medie de 81 de ani, care au răspuns la întrebări despre dieta lor. S-a dovedit că majoritatea flavonoidelor, aproximativ o ceaşcă de ceai negru pe zi, reduc la jumătate riscul de Alzheimer.

Uleiul de măsline, perele, portocalele şi broccoli sunt printre cele mai eficiente produse pentru a evita pierderea de memorie. “Consumul mai multor fructe, legume şi ceaiuri poate fi un mod ieftin şi uşor pentru oameni de a evita Alzheimer”, a declarat liderul echipei de cercetători, Thomas Holland.

În primul studiu, flavonoidele au fost împărţite în patru tipuri – kaempferol, isoramnetină, miricetină şi quercetină.
Kaempferolul, care se găseşte în cantități mari în legumele cu frunze, cum ar fi spanacul, broccoli şi varza creaţă, precum şi în ceai, a redus riscul de demenţă cu 51%.

Dieta alimentară care include isoramnetină, conţinută în ulei de măsline, vin roşu, pere şi sos de roșii, a redus riscul cu 38%, la fel ca şi miricetina din ceai, varză creaţă, portocale, roşii şi vin roşu. Quercetina din mere nu a avut niciun efect.

Cei care au primit cea mai mare cantitate de flavonoide – 15,3 miligrame pe zi – au avut un risc cu 48% mai scăzut de a dezvolta boala Alzheimer, comparariv cu cei care au primit cea mai redusă cantitate – 5,3 miligrame pe zi. 28 din cei 186 de participanţi cu cel mai mare aport de flavonoide au fost diagnosticaţi cu demență, faţă de 54 din cei 182 de participanţi cu cel mai mic aport de flavonoide.

Evaluare naţională şi Bacalaureat 2027 – procedură nouă la corectarea lucrărilor
Actualitate joi, 13 august 2026, 17:30

Evaluare naţională şi Bacalaureat 2027 – procedură nouă la corectarea lucrărilor

Pentru Evaluarea naţională, la o diferenţă mai mare de un punct la limba şi literatura română şi limba şi literatura maternă, respectiv de...

Evaluare naţională şi Bacalaureat 2027 – procedură nouă la corectarea lucrărilor
Diana Surdu
Actualitate joi, 13 august 2026, 17:01

„AU. Primul pat din ace”, o campanie pentru dezvoltarea primei Clinici Universitare Integrată de Diabet pentru copiii din România

Evenimentul pentru lansarea campaniei a avut loc la Spitalul Clinic CF, la secția de pediatrie. Campania urmărește să strângă un milion și...

„AU. Primul pat din ace”, o campanie pentru dezvoltarea primei Clinici Universitare Integrată de Diabet pentru copiii din România
Cum ajungi la Paris fără să pleci din București?
Actualitate joi, 13 august 2026, 16:00

Cum ajungi la Paris fără să pleci din București?

În căutarea cadrelor care să strângă toate like-urile pe social media, ajungem călători pe una dintre cele mai scurte străduțe ale...

Cum ajungi la Paris fără să pleci din București?
PMB pune în consultare publică obiectivele pentru viitorii manageri ai patru instituții de cultură
Actualitate joi, 13 august 2026, 15:10

PMB pune în consultare publică obiectivele pentru viitorii manageri ai patru instituții de cultură

Primăria Municipiului București (PMB) pune în consultare publică caietele de obiective pentru candidații la posturile de manageri ai Teatrelor...

PMB pune în consultare publică obiectivele pentru viitorii manageri ai patru instituții de cultură
Actualitate joi, 13 august 2026, 14:45

Mai puține deșeuri colectate la cea mai recentă acțiune de ecologizare din Parcul Natural Văcărești

Pe 13 august, administrația parcului a desfășurat o nouă etapă a programului de curățenie, în paralel cu inspectarea porțiunilor unde, în...

Mai puține deșeuri colectate la cea mai recentă acțiune de ecologizare din Parcul Natural Văcărești
Actualitate joi, 13 august 2026, 12:15

La pas prin Dorobanți. Ce surprize te așteaptă în „zona capitalelor”

Imediat poți afla care sunt locurile din cartier care merită imortalizate și partajate pe story. Până să ne fixăm itinerariul, însă, iată...

La pas prin Dorobanți. Ce surprize te așteaptă în „zona capitalelor”
Actualitate joi, 13 august 2026, 12:09

Oana Predescu, despre întâlnirea cu Yuri Kordonsky, la Teatrul Excelsior

Actrița Oana Predescu a fost invitata emisiunii Spectacol@Bucuresti.Ro. Am vorbit despre spectacolul de la Teatrul Excelsior,...

Oana Predescu, despre întâlnirea cu Yuri Kordonsky, la Teatrul Excelsior
Actualitate joi, 13 august 2026, 12:05

Spectacol naval de amploare la Constanța, de Ziua Marinei Române

Ziua Marinei Române va fi sărbătorită pe 15 august în șase orașe din țară: Constanța, Mangalia, Brăila, Tulcea, Galați și București, a...

Spectacol naval de amploare la Constanța, de Ziua Marinei Române