Cum devin internaţionale afacerile româneşti?
Articol de Andra Radu, 4 decembrie 2017, 12:10
Sunt IMM-urile românești pregătite să devină internaționale? O companie de educație antreprenorială, Elite Business Women promovează deja de doi ani afacerile românești peste granițele țării.
Anul acesta, împreună cu INACO, duc antreprenoriatul feminin românesc la un alt nivel și au deschis porțile larg pentru toți oamenii de afaceri care vor să-și ducă business-ul pe piețele din Europa de Vest.
În cadrul mai multor conferințe de networking, care deja au avut deja loc în Regatul Unit, Portugalia, Belgia și Italia, antreprenoarele din România au avut ocazia să-și promoveze afacerile, ideile de dezvoltare și au încheiat parteneriate cu furnizori și clienți străini.
Ultima întâlnire de internaționalizare a avut loc în 23 noiembrie, la Bruxelles, sub denumirea Meet up by INACO & Elite Business Women, unde au fost aduși la aceeași masă reprezentanți ai mediului de afaceri belgian cu antreprenorii români, într-un exercițiu de networking și debate.
“Pentru mediul de afaceri din Europa de Vest și din Statele Unite, internaționalizarea afacerii este lucru obișnuit, chiar necesar pentru dezvoltarea business-ului, iar România tocmai a prins gustul unor piețe puternic dezvoltate, cu un comportament de consum bine definit. Cu toate acestea, există diferențe majore de la o piață la alta, există reguli diferite, iar rolul acestor conferințe, în care afaceriștii români se întâlnesc să discute punctual cu omologi de-ai lor britanici, portughezi, belgieni, italieni etc., este vital pentru dezvoltarea unor parteneriate durabile și eficiente”, declară Bianca Tudor, președintele Elite Business Women și co-organizatorul conferințelor internaționale de business și networking.
Firmele românești adaptate la cerințele rigorilor Occidentale
“Firmele românești sunt interesate de ieșirea pe piețele globale, sună ca o promisiune de câștig rapid, un termen exotic care atrage, însă, sunt oare pregătite pentru internaționalizare? Este o întrebare dificilă, dar răspunsul este mai mult spre “da” decât spre “nu”, dacă se respectă câteva principii de bază. Lucrăm cu peste 6.000 de afaceri românești în cadrul Elite Business Women și observ câteva lipsuri absolut vitale: prezența în online, printr-un website mereu actualizat cu informații utile, prezența în Social Media cu o strategie de comunicare a brandului personal și a brandului companiei, analiză de piață și poziționare în piață, strategie de internaționalizare”, explică femeia de afaceri Bianca Tudor.
Ca răspuns la această nevoie, ELITE Business Women – comunitatea femeilor antreprenor din România – derulează, în 2017, programul “Media Kit pentru IMM-uri”. Proiectul de educație antreprenorială este inițiat în contextul în care 56,3% dintre români au acces la Internet, Facebook a depășit 9,6 milioane de utilizatori în România, iar promovarea în mediul online a devenit un “must-have” pentru orice companie. În egală măsură, programul Media Kit pentru IMM-uri este dublat de o puternică activitate offline, prin evenimentele de networking și antreprenoriat la nivel național și international.
7 întrebări pe care trebuie să le punem dacă ne dorim internaţionalizarea afacerii
1. Avem deja puse bazele unui brand al companiei?
2. Avem o strategie de comunicare a brand-ului în mediul Online?
3. Suntem într-un moment de profitabilitate a afacerii?
4. Există cerere pentru serviciile și produsele noastre în piețele pe care le targetăm?
5. Care sunt top 3 competitori în pieţele targetate?
6. Care este strategia de poziționare în piață?
7. Ce resurse pot aloca acestui proces de internaţionalizare (financiare, umane) etc.