Ascultă Radio București FM Live

Metroul pana a Otopeni, doar jumatate

Metroul pana a Otopeni, doar jumatate

Articol de , 19 februarie 2019, 16:07

Veste buna pentru bucuresteni : Miercurea trecuta Comisia Europeana a aprobat alocarea a  517 milioane de euro pentru constructia Magistralei 6 de Metrou, care a fost inclusa  în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Nu vom ajunge cu metroul la aeroportul Otopeni

Banii europeni sunt, dar nu pentru toata linia, ci numai pentru bucata de la Statia 1 Mai pana la Statia Tokyo (Baneasa Shopping City), adica doar o portiune de  6 kilometri din cei 14 km cati ar fi pana la Otopeni.

De la Baneasa Shopping City pana la Otopeni, Bruxelles-ul afirma ca va da bani doar daca autoritale romane vor oferi “explicatii pertinente”, conform exprimarii oficiale.

Explicatiile pertinente care nu au fost oferite

Nu sunt propriu-zis explicatii, sunt, sau ar trebui sa fie, contra-argumentele Romaniei la obiectiile pe care Bruxelles-ul le-a ridicat in legatura cu studiul de fezabilitate pentru M6.

Astfel, Bruxelles-ul considera ca expertii romani au fost prea optimisti cand au estimat costul pentru tronsonul Baneasa-Otopeni la 52,5 milioane euro/km, în timp ce “la alte proiecte recente din București” costurile sunt de 69-83 milioane euro/km.

Comisia mai spune că Magistrala M6, adica capatul ei, nu ține cont de construirea viitorului terminal T2 la Aeroportul Otopeni.

Tot expertii europeni afirma ca nu merita construit metrou pana la Otopeni pentru ca nu este trafic destul, nu sunt destui pasageri, si in acest sens acuza guvernul ca a trimis studii de trafic gresite.

Bruxelles-ul mai spune ca santierul metroului ar deranja prea grav si prea mult timp traficul pe DN1, pentru ca proiectul este se faca in sant deschis, asa cum a fost construit metroul pe bd. Magheru, de exemplu.

In fine, Comisia Europeana considera ca guvernul este prea optimist cand crede ca tot proiectul va dura doar 4 ani si jumatate, de la licitatie pana la terminare.

Obiectii indreptatite si nu prea

Multe dintre obiectii sunt invocate doar ca sa ascunda motivul principal al opozitiei fata de continuarea M6 pana la Otopeni: expertii europeni considera ca nu merita construita linie de metrou pana la Henri Coanda pentru ca nu exista si nici nu va exista trafic destul, nu vor fi destui pasageri.

Studiul in baza caruia au fost ceruti banii de la UE a fost facut in totalitate, adica de la Statia 1 Mai pana la Statia Henri Coanda, de specialistii guvernului. Din ce afirma Bruxelles-ul rezulta ca autorii studiului au gandit bine si estimarile de trafic, si termenele de executie si costurile, si problemele traficului rutier de suprafata pentru tronsonul  dintre statiile 1 Mai si Baneasa, dovada ca Romania a primit bani pentru aceast tronson, dar pentru tronsonul de la Baneasa pana la Otopeni aceeasi specialisti, in mod curios, nu au mai gandit bine nici studiile de trafic, nici costurile de executie, nici termenele de executie.

Obiectia de optimism excesiv referitoare la costul pentru tronsonul Baneasa-Otopeni, de 52,5 milioane euro/km, în timp ce “la alte proiecte recente din Bucuresti” costurile sunt intre 69 si 83 milioane euro/km, nu sta nici ea in picioare. Magistrala 5, pentru ca asta inseamna “alte proiecte recente”, a fost construita 100% prin foraje in subteran, cu multe devieri de retele de caldura, de gaze, de electricitate, deci a avut costuri mult mai mari decat in varianta in care totul se face prin sapaturi de suprafata.

Ce se va intampla in continuare

Costul total al M6, intre 1 Mai si aeroportul Henri Coanda, este estimat la 1,3 miliarde de euro.

Din acesti bani Bruxelles-ul va da 514 milioane de euro, Agentia Japoneza de Cooperare Internationala ofera Romaniei 320 de milioane de euro, iar guvernul roman va trebui sa acopere diferenta.

Fondurile europene vor fi folosite pentru linii, pentru cele 6 statii noi de metrou care vor fi construite pe tronsonul acceptat, adica Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa si, in final, Tokyo, precum și pentru achiziționarea a douasprezece garnituri de metrou, fiecare cu cate sase vagoane.

FleetMaster, Soluția completă pentru planificare și optimizare rute, te ține informat și îți prezintă zilnic pe 98,3 FM rubrica „Strada de business”!

 

 

 

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:13

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar

Aseară, Vlad Cristache a anunțat pe contul său de socializare că nu a acceptat propunerea de prelungire a mandatului de manager interimar al...

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar
Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:09

Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă

Vremea va fi închisă, cu intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe, în Bucureşti, pe parcursul zilelor de vineri şi sâmbătă,...

Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă
Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:04

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame din Paris are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii, a anunţat joi instituţia...

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii
Radio România lansează eBook-ul „România a doua casă”
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 10:00

Radio România lansează eBook-ul „România a doua casă”

Radio România lansează eBook-ul „România a doua casă”, un volum care adună 18 interviuri cu cetățeni străini stabiliți în țara...

Radio România lansează eBook-ul „România a doua casă”
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:55

PMB2025- Procesul de numărare a buletinelor de vot se înregistrează audio-video

Procesul de numărare a buletinelor după terminarea votării pentru desemnarea noului primar general al Capitalei va fi înregistrat audio-video în...

PMB2025- Procesul de numărare a buletinelor de vot se înregistrează audio-video
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:47

DGPMB: Bărbat decedat după ce a fost accidentat de un motociclist la intrarea în Pasajul Unirii

Un bărbat de 50 de ani a decedat, în noaptea de joi spre vineri, după ce a fost accidentat de un tânăr care conducea o motocicletă pe...

DGPMB: Bărbat decedat după ce a fost accidentat de un motociclist la intrarea în Pasajul Unirii
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:43

Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă

În anul 2025, Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă. Şcoala a luat fiinţă prin...

Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:32

Ziua Constituţiei. România modernă şi documentele sale fundamentale

Cu ocazia Zilei Constituţiei României, Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), prin Biblioteca Metropolitană Bucureşti (BMB), organizează luni,...

Ziua Constituţiei. România modernă şi documentele sale fundamentale