Trenuri modernizate prin PNRR vor rula pe Magistrala 500-Bucureşti-Buzău-Botoşani
Articol de arionmihaela, 10 decembrie 2025, 09:04
În anul 2026, pe Magistrala 500 Bucureşti-Buzău-Botoşani vor fi introduse patru trenuri Intercity modernizate prin intermediul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), alături de alte şapte rame electrice PESA aflate în stadiu de testare, linia de cale ferată fiind supusă unor restricţii de circulaţie care pe un segment au determinat, în medie, întârzieri de aproximativ 120 de minute în anul 2025.
Potrivit Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători (SNTFC) “CFR Călători” SA, pentru planul de mers al trenurilor 2025/2026, în relaţia Bucureşti – Buzău – Adjud – Suceava – Botoşani nu au fost aduse modificări referitoare la numărul de trenuri care se vor afla în circulaţie, raportat la planul de mers actual 2024/2025. Totuşi, mai multe trenuri vor fi transformate din categoria Interregio în Intercity.
Trenurile care vor circula pe Magistrala 500 sunt dotate cu rampe pentru persoane cu dizabilităţi, având disponibile zone pentru în care pot fi transportate biciclete.
În contextul apropierii sărbătorilor de iarnă, societatea de transport atrage atenţia că vor fi intensificate controalele pentru verificarea legalităţii călătoriei în tren, pentru descurajarea unor infracţiuni, inclusiv a comerţului cu produse pirotehnice.
CFR Călători estimează că transportul feroviar va deveni mai atractiv în condiţiile unor investiţii în trenuri noi, în infrastructură şi în materialul rulant, scopul fiind cel de a creşte confortul călătorilor, de a reduce întârzierile şi de a adapta orarele la nevoile pasagerilor.
Totodată, potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate “CFR” SA, în anul 2025, media întârzierilor pe Magistrala 500 Buzău-Adjud a fost de aproximativ 120 de minute.
Magistrala 500 Bucureşti Nord-Buzău-Suceava/Botoşani este una dintre cele mai circulate şi lungi rute de cale ferată din România, având o lungime de aproximativ 500 de kilometri.