Bucureștenii aleg autobuzul și tramvaiul: STB raportează creșteri record în 2025
Articol de Mircea Apostolescu, 27 octombrie 2025, 14:22 / actualizat: 27 octombrie 2025, 16:29
Transportul public câștigă teren printre bucureșteni. Peste 35 de milioane de titluri de călătorie și două milioane de abonamente au fost vândute, în 2025.
Cifrele din primele nouă luni ale anului 2025 par să indice o schimbare de comportament, transportul public devenind alegerea tot mai multor bucureșteni.
Societatea de Transport București anunță că a vândut peste 35 de milioane de titluri de călătorie – cu 675.684 mai multe față de ianuarie – septembrie 2025, și aproape două milioane de abonamente, în 2025 – cu 107.545 în plus față de aceeași perioadă a anului 2024.
Creșterea vânzărilor de titluri și abonamente lunare pare să conducă spre concluzia că bucureștenii încep să vadă transportul public ca o soluție stabilă, nu o variantă de avarie.
Tot mai mulți aleg un abonament în locul biletului ocazional, ceea ce indică fidelizare și predictibilitate în comportamentul de mobilitate.
Benzile dedicate transportului public, infrastructura care schimbă percepția?
Extinderea la 65,3 km de benzi unice a fost una dintre cele mai eficiente măsuri ale ultimilor ani.
Trasee precum Colentina, Mihai Bravu sau Bulevardul Unirii au devenit axe de transport fluent, unde timpul de așteptare s-a redus, iar viteza medie a crescut constant.
Fiecare kilometru de bandă dedicată înseamnă zeci de minute câștigate zilnic pentru mii de oameni — timp recuperat pentru familie, muncă, timp în care oamenii nu mai stau blocați în trafic.
Topul celor mai lungi segmente de benzi unice:
– Șoseaua Colentina – 9 km,
– Șoseaua Mihai Bravu – 8,6 km,
– Bulevardul Unirii – 3,6 km,
– Șoseaua Olteniței – 3,3 km,
– Bulevardul Elisabeta – 3 km,
– Bulevardul Magheru – 2,4 km,
– Bulevardul Aerogării – 2 km,
– Bulevardul Kiseleff – 1,6 km.
Segmente de benzi de aproximativ un kilometru au fost instituite pe Calea Floreasca, Bulevardul Decebal, Bulevardul Iuliu Maniu, Drumul Taberei, Bulevardul Aviatorilor, Bulevardul Regele Mihai etc.
Societatea de Transport București anunță și scăderea numărului de călători fără bilet sau abonament.
Scăderea numărului de contravenții – minus 15.837 cazuri față de 2024 – pare să fie un semnal al creșterii respectului pentru regulile de călătorie. Oamenii nu mai percep controlorul ca pe o amenințare, ci ca pe o parte firească a unui sistem care funcționează corect.
În paralel, politica Primăriei Municipiului București privind parcările cu plată generalizată pare să fi contribuit la reechilibrarea traficului, devenind mai simplu și mai ieftin să folosești STB decât mașina personală.