Pasajul Ciurel NU mai e “cel mai scump viraj la stânga din România”!
Articol de arionmihaela, 17 septembrie 2025, 14:34
Pasajul Ciurel a fost, până de curând, ruşinea proiectelor de infrastructură din ţară. I se zicea ‘podul către nicăieri’ sau ‘ce mai scump viraj la stânga din România’. Strada Amilcar Săndulescu l-a scăpat de această titulatură. A fost reabilitată, modernizată şi s-a deschis traficului dinspre Podul Ciurel către Militari. Acest lucru uşurează traficul şi îi dă pasajului o utilitate.
E mică, dar a salvat situaţia! Strada Amilcar Săndulescu are puţin peste 200 de metri liniari şi, timp de 40 de ani, a fost într-o stare avansată de degradare – plină de gropi, fără trotuare, cu maşini parcate de-o parte şi de alta. Foarte greu de tranzitat. Reabilitarea ei era unul dintre cele mai cerute proiecte, în Sectorul 6. Şi s-a realizat!
‘Ştiţi ce este frustrant? Să construieşti o stradă de la zero, cu utilităţi, cu tot, în două luni. Dar să fii nevoit să pregăteşti proiectul în doi ani, să aştepţi cu nemiluita după avize, autorizaţii şi exproprieri atâta amar de vreme. În fine, încă un obiectiv îndeplinit, Strada Amilcar Săndulescu este gata’, anunţa primarul Ciprian Ciucu la finalul săptămânii trecute.
Amilcar Săndulescu are acum carosabil bun, marcaje, trotuare accesibile cu stâlpişori împotriva parcării neregulamentare, canalizare, iluminat, camere video şi copaci plantaţi. S-a deschis circulaţiei sâmbătă, 13 septembrie, iar odată cu asta au apărut schimbări şi sensuri noi, care facilitează traficul spre şi dinspre Militari, pe podul Ciurel. Astfel, pasajul capătă o utilitate.
S-au cheltuit peste 240 de milioane de lei pentru construcţia Pasajului Ciurel, inaugurat în urmă cu 5 ani. Scopul său era ca traficul să treacă peste Şoseaua Virtuţii, iar cei care veneau dinspre Splaiul Independenţei să nu mai stea la semafor ca să facă stânga spre Lujerului. Astfel, intrau pe pod, făceau dreapta şi coborau. Doar că se blocau pe breteaua de coborâre.
Beneficiile pasajului erau prea mici pentru cât a costat. Mai exact, ajuta traficul pe o arteră nu atât de solicitată (Crângaşi – Splaiul Independenţei), printr-un viraj la dreapta în loc de viraj la stânga).
I s-a mai zis ‘podul care nu duce nicăieri’ pentru că se oprea într-un mal de pământ. Iniţial, pasajul era gândit să facă legătura cu Autostrada A1, printr-un nou bulevard. Bulevard care nu s-a mai construit.
De sâmbătă, 13 septembrie, Pasajul Ciurel are o utilitate – va face legătura cu Militari prin strada Amilcar Săndulescu. Acest lucru va fluidiza traficul dinspre Cartierul Militari spre centru şi invers.
Principalele schimbări, după deschiderea Străzii Amilcar Săndulescu
– Şoferii pot intra de pe pod direct pe Amilcar. Pentru asta, se vor încadra pe ultimele două benzi. Primele două vor coborî pe breteaua podului înspre Şoseaua Virtuţii. Pentru ca încadrarea să se facă în siguranţă şi civilizat, au fost montate parapete de beton;
– Se poate ajunge pe Amilcar şi venind dinspre Crângaşi, pe Virtuţii, folosind breteaua de urcare;
– Nu se va mai putea intra pe Str. Dâmboviţa din Şos. Virtuţii. Motivul este că fluxul de circulaţie de pe Amilcar ar fi creat blocaje în intersecţia cu strada Virtuţii. Cei care vin dinspre Crângaşi, pot ajunge pe Str. Dâmboviţa fie folosind breteaua de urcare pe Pod Ciurel, apoi pe Amilcar, fie intrând pe strada Orşova şi apoi prin strada Dealul Ţugulea;
– – Nu se va mai putea face stânga pe Strada Dâmboviţa, venind de pe Amilcar. Motivul este că fluxul important de trafic va fi Ciurel-Amilcar-Dâmboviţa-Dezrobirii-Uverturii şi Uverturii-Dâmboviţa-Amilcar-Ciurel. Din acest motiv, prioritatea în intersecţia Amilcar-Dâmboviţa va fi pe acest flux şi e interzisă virarea la dreapta de pe Amilcar;
– Strada Dezrobirii va avea sens unic dinspre strada Dâmboviţa spre bulevardul Uverturii. Motivul este că aceasta e singura stradă semaforizată la intersecţia cu Bd. Uverturii şi va prelua cel mai bine traficul către Cartierul Militari.