Ascultă Radio București FM Live

De unde se va găsi spațiu pentru cei 150 de km de piste pentru biciclete? 

De unde se va găsi spațiu pentru cei 150 de km de piste pentru biciclete? 
Foto: Pixabay

Articol de Mircea Apostolescu, 10 iulie 2025, 11:30

Masterplanul Velo al Capitalei, elaborat de către compania F.I.P. Consulting pentru Primăria Municipiului București, propune o rețea principală de piste pentru biciclete, cu o lungime de 150 de kilometri, și o rețea secundară, de 415 kilometri.

Pistele din rețeaua principală ar urma să lege mai multe sectoare între ele și să fie separate atât de trotuare, cât și de carosabil.

“Și noi, în Masterplan, am definit, practic, două tipuri de rețele.
Rețeaua principală va fi, întotdeauna, o rețea de infrastructură dedicată pentru bicicliști, separată de fluxurile pietonale, separată de fluxurile rutiere, separată de spații verzi, zone de siguranță și alte facilități.
Și, atunci, rețeaua principală, care, în Masterplanul nostru, are o lungime de 150 de kilometri, în orizontul de timp de implementare, are următoarele trăsături: leagă mai multe sectoare, reprezintă o rețea de tip coloană vertebrală, care să susțină dezvoltările ulterioare, este calculată pentru un număr mare de bicicliști”, a explicat Radu Andronic, reprezentantul laboratorului Masterplanului Velo.

Dar, de unde vor găsi autoritățile locale spațiul necesar pentru amenajarea pistelor pentru bicicliști?

Reprezentantul F. I. P. Consulting spune că soluțiile preferate, în ordine, ar fi reconfigurarea benzilor de parcare, de la marginile marilor artere, desființarea locurilor de parcare de pe marile bulevarde, dacă este necesar, reducerea lățimii benzilor de circulație de la 3,5 la 3 metri, pe marile bulevarde, și abia ca ultimă soluție, reducerea unei benzi de circulație auto.
În niciun caz, Masterplanul nu ar propune îngustare trotuarelor sau a spațiilor verzi, mai susține Radu Andronic.

“Prima versiune este să reorganizăm poziționarea spațiului de parcare.
Dacă de la 45 de grade sau 90 de grade, le facem la zero grade, deja obținem vreo doi metri, doi metri și ceva, spațiu pe care putem să-l utilizăm pentru piste.
După aia, eliminarea aliniamentelor de parcare, dacă nu avem loc.
Reducerea lățimii de bandă, de la 3,5-3,7, s-o reducem la 3 metri. Cu ocazia asta, reducem și viteza de circulație.
Și de-abia a patra variantă este reducerea unei benzi de circulație.
Astfel încât să împăcăm și capra și varza, într-un mod constructiv, într-un oraș în care trăim cu toții – și bicicliști și pietoni  și șoferi de autoturisme.
Masterplanul stabilește niște direcții, niște trasee prioritare și niște priorități – prioritatea numărul unu Splaiul Dambovitei, de exemplu, prioritatea numărul doi, traseul Liniei, continuarea Parcului Liniei, să mergem, până în Sectorul 5. Floreasca era o altă prioritate.
Cum se realizează efectiv respectivul traseu rămâne la latitudinea unui proiectant, care va fi selectat de administrația publică, în baza unei licitații, pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic.” a declarat Radu Andronic.

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:13

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar

Aseară, Vlad Cristache a anunțat pe contul său de socializare că nu a acceptat propunerea de prelungire a mandatului de manager interimar al...

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar
Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:09

Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă

Vremea va fi închisă, cu intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe, în Bucureşti, pe parcursul zilelor de vineri şi sâmbătă,...

Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă
Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:04

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame din Paris are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii, a anunţat joi instituţia...

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii
Radio România lansează eBook-ul „România a doua casă”
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 10:00

Radio România lansează eBook-ul „România a doua casă”

Radio România lansează eBook-ul „România a doua casă”, un volum care adună 18 interviuri cu cetățeni străini stabiliți în țara...

Radio România lansează eBook-ul „România a doua casă”
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:55

PMB2025- Procesul de numărare a buletinelor de vot se înregistrează audio-video

Procesul de numărare a buletinelor după terminarea votării pentru desemnarea noului primar general al Capitalei va fi înregistrat audio-video în...

PMB2025- Procesul de numărare a buletinelor de vot se înregistrează audio-video
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:47

DGPMB: Bărbat decedat după ce a fost accidentat de un motociclist la intrarea în Pasajul Unirii

Un bărbat de 50 de ani a decedat, în noaptea de joi spre vineri, după ce a fost accidentat de un tânăr care conducea o motocicletă pe...

DGPMB: Bărbat decedat după ce a fost accidentat de un motociclist la intrarea în Pasajul Unirii
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:43

Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă

În anul 2025, Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă. Şcoala a luat fiinţă prin...

Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:32

Ziua Constituţiei. România modernă şi documentele sale fundamentale

Cu ocazia Zilei Constituţiei României, Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), prin Biblioteca Metropolitană Bucureşti (BMB), organizează luni,...

Ziua Constituţiei. România modernă şi documentele sale fundamentale