Infrastructura Bucureștiului, atât cea pietonală, cât și cea școlară și cea pentru transportul public este inaccesibilă persoanelor cu handicap motor sever, fiind plină de verticalitați și lipsind planurile înclinate și lifturile pentru persoanele în cărucioare rulante.
Inclusiv transportul în regim de taxi este inaccesibil pentru persoanele în scaune rulante, iar Municipalitatea nu a făcut nimic pentru a le impune operatorilor de taxi îndeplinirea obligației legale de a avea cel puțin câte un vehicul echipat pentru transportul persoanelor în cărucioare rulante electrice, a spus Luminița Stoian, de la “Coaliția Nedeplasabililor”, mama unui copil cu handicap motor sever.
Ea a cerut Primăriei Capitalei înființarea, în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială sau a regiei de transport, a unei flote pentru transportul persoanelor în scaune rulante, precum și adoptarea urgentă de măsuri menite să accesibilizeze spațiul și transportul public pentru persoanele cu handicap motor sever.
Luminița Stoian le-a atras atenția consilierilor municipali că persoanele cu dizabilități motorii severe rămân neșcolarizate și nu au acces la piața muncii, fiind condamnate la marginalizare și chiar la excluziune socială.
Dovada cea mai elocventă a inaccesibilității spațiilor și clădirilor publice a fost făcută la intrarea în sala de consiliu a Primăriei Capitalei, care nu dispune de un plan înclinat sau de un dispozitiv special pentru accesul persoanelor în scaune rulante.
Fiul doamnei Luminița Stoian, aflat în scaun rulant a trebuit să fie purtat pe brațe de către polițiștii locali, pentru a putea depăși treptele de la întrarea în sala de Consiliu a Municipalității. Asta deși clădirea de pe Bulevardul Regina Elisabeta, de vis-a-vis de Cișmigiu, a fost consolidată, refuncționalizată și reamenajata de curând, fiind dată în folosință în 2016.