Protest al soferilor RATB!
Articol de Mircea Apostolescu, 31 martie 2017, 11:23
Zeci de soferi de la RATB s-au adunat sa protesteze, in fata sediului regiei de transport. Soferii spun ca au venit sa il sustina pe liderul sindical Valer Ciobanescu, care a fost chemat in fata Comisiei de disciplina. Ciobanescu spune ca administratia regiei de transport a declansat cercetarea disciplinara impotriva sa, din cauza faptului ca a dezvaluit in presa problemele grave cu care se confrunta RATB. Ciobanescu mai spune ca administratia RATB ar fi introdus, in Regulamentul de ordine interna, un articol care le interzice angajatilor dreptul la libera exprimare in presa.
Cat priveste problemele despre care vorbesc soferii, acestea ar fi de natura sa puna in pericol siguranta calatorilor si a celorlalti participanti la trafic. Un sofer de pe linia 611, din Berceni, spune ca, pe data de 13 ianuarie anul acesta, ar fi ramas fara frane si ar fi lovit un alt autobuz. In afara pericolului creat pentru calatori, soferul s-a trezit ca trebuie sa plateasca reparatiile la autobuzul respectiv.
Un alt sofer povesteste ca ar fi fost obligat de catre conducerea depoului Vatra Luminoasa sa iasa cu troleibuzul pe traseu, desi anvelopele de pe fata erau tocite, nu aveau aderenta si puteau exploda oricand.
Mai mult, soferii spun ca, daca semnaleaza defectiuni la autobuzele, troleibuzele si tramvaiele pe care le conduc, sunt cercetati disciplinar, sub invinuirea de invocare a unor defecte simulate.
Purtatorul de cuvant al RATB, Constantin Tobescu, spune ca Regulamentul de ordine interioara al regiei a fost modificat pentru a introduce disciplina. Avem reclamatii din partea calatorilor cu privire la comportamentul personalului care vine in contact cu publicul calator, soferi, vatmani si controlori. Respectarea regulamentului intern este esentiala, in conditiile in care ne dorim schimbarea atitudinii angajatilor nostri care intra in contact cu publicul calator, a subliniat Constantin Tobescu.
De asemenea, purtatorul de cuvant al regiei spune ca mijloacele de transport sunt sigure. Soferii si vatmanii de tramvaie, daca sesizeaza defectiuni, sunt obligati sa anunte insa si sa se retraga la garajul sau depoul de care apartin.
”Autobuzele, troleibuzele si tramvaiele sunt vechi, dar ele sunt intretinute de personal specializat si avem proceduri clare pentru siguranta calatorilor”, precizeaza Tobescu.


