Ascultă Radio București FM Live

Bomba imobiliară de pe Calea Victoriei nu are studiu de trafic, pentru că autoritățile nu l-au cerut!

Bomba imobiliară de pe Calea Victoriei nu are studiu de trafic, pentru că autoritățile nu l-au cerut!

Articol de Stefania Grigore, 13 iulie 2015, 11:00

Cu aproape două luni în urmă, Primăria Capitalei emitea un aviz preliminar de urbanism pentru un proiect imobiliar ce prevede ridicarea unui ansamblu care va reuni un complex comercial și unul rezidențial, în grădina Palatului Știrbei de pe Calea Victoriei.
Palatul, vechi de 180 de ani, construit între 1833-1835 de către domnul Țării Românești Barbu Știrbei, are o grădină imensă care se întinde în spatele său, între strada Banului și strada General Budisteanu. La sfârșitul secolului al XIX-lea și inceputul secolului XX, aceasta era una dintre cele mai luxoase și frumoase grădini din București.

Pe acest teren, ar urma să se construiască o clădire cu o înălțime de peste 35 de metri, adică opt etaje, care va adăposti un centru comercial și un ansamblu rezidențial.
Problema, despre care se vorbește și în memoriul tehnic al proiectului, este că noul centru comercial și rezidențial ar urma să se afle la intersecția a două străzi foarte înguste, Banului și General Budisteanu. Ca să înțelegem cât de mică este rețeaua stradală din zonă, ar mai trebui să ne amintim și că, de curând, Municipalitatea a redus lățimea carosabilului la doar două benzi de circulație pe Calea Victoriei, iar strada Budisteanu face legătura cu străzile Luterana și General Berthelot, ele însele cu mari probleme de trafic, din cauza tramei stradale înguste și a mașinilor parcate.

Soluția găsită de către proiectanți este aceea a construcției a cinci niveluri de parcare în subteran, cu o capacitate totală de 500 de locuri. Trecând peste faptul că Palatul Știrbei, vechi de aproape două secole, se va dărâma, dacă, în imediata sa apropiere, va fi executată o săpătură atât de adâncă, rămân cel puțin două întrebări de bun simț: pe unde vor ajunge cele 500 de mașini în parcare, pe cele două străduțe înguste, parcate deja pe margine? Și, în plus, mașinile care vor aproviziona centrul comercial cu diferite mărfuri, unde vor staționa pentru a descărca?

Răspunsul la aceaste întrebări ar fi trebuit să îl ofere un studiu de trafic, realizat de către beneficiarul investiției, dar acest studiu lipsește! Cum este posibil? Simplu, pentru că, prin certificatul de urbanism, autoritățile locale nu i-au cerut beneficiarului un asemenea studiu.
Proiectul a primit, încă de acum doi ani avizul Comisiei Monumentelor Istorice a Ministerului Culturii și poate oricând intra pe ordinea de zi a Consiliului General, pentru a primi votul de oportunitate.
ONG-urile pentru protecția patrimoniului spun că pregătesc o amplă mișcare de contestare a proiectului imobiliar, pentru ca acesta să fie oprit măcar de către consilierii municipali, care se pot pronunța asupra oportunității sale.

Autor: Mircea Apostolescu

Centrala electrică Brazi a fost repornită
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 13:44

Centrala electrică Brazi a fost repornită

Centrala electrică Brazi a fost repornită după două zile şi jumătate de întrerupere a activităţii, şi începe să injecteze 300 de...

Centrala electrică Brazi a fost repornită
Salvamont România – recomandări în contextul deschiderii pârtiilor de schi
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 13:21

Salvamont România – recomandări în contextul deschiderii pârtiilor de schi

Salvamontiştii fac mai multe recomandări în contextul deschiderii, în perioada următoare, a unei părţi din pârtiile de practicare a...

Salvamont România – recomandări în contextul deschiderii pârtiilor de schi
Arafat: Acordul cu Serviciul Elveţian de Salvare Aeriană va îmbunătăţi modul de lucru în zonele dificile
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 12:38

Arafat: Acordul cu Serviciul Elveţian de Salvare Aeriană va îmbunătăţi modul de lucru în zonele dificile

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a declarat  că semnarea acordului de parteneriat cu Serviciul Elveţian de...

Arafat: Acordul cu Serviciul Elveţian de Salvare Aeriană va îmbunătăţi modul de lucru în zonele dificile
Sondaj ARA- Diferență de 2% între Daniel Băluță și Ciprian Ciucu pentru Primăria București
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 12:28

Sondaj ARA- Diferență de 2% între Daniel Băluță și Ciprian Ciucu pentru Primăria București

Un sondaj realizat de ARA Public Opinion în perioada 25 noiembrie – 2 decembrie 2025 arată o luptă electorală extrem de strânsă pentru...

Sondaj ARA- Diferență de 2% între Daniel Băluță și Ciprian Ciucu pentru Primăria București
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:47

A fost depusă moțiunea de cenzură la adresa Guvernului

Moţiunea de cenzură “România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care se cere demisia...

A fost depusă moțiunea de cenzură la adresa Guvernului
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:13

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar

Aseară, Vlad Cristache a anunțat pe contul său de socializare că nu a acceptat propunerea de prelungire a mandatului de manager interimar al...

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:09

Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă

Vremea va fi închisă, cu intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe, în Bucureşti, pe parcursul zilelor de vineri şi sâmbătă,...

Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:04

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame din Paris are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii, a anunţat joi instituţia...

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii