Start oficial la M4: Primăria Sectorului 4 dă ordinul de începere a lucrărilor pe tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul
Articol de Mircea Apostolescu, 4 decembrie 2025, 12:00
Primăria Sectorului 4 a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru primul tronson al Magistralei M4 de metrou tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.
Valoarea investiției se ridică la nu mai puțin de 3,5 miliarde de euro. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, conform viceprimarului Andrei Trocan.
Traseul celui de-al doilea tronson al M4 va avea o lungime de 11 kilometri și va traversa cartierele Gara de Nord, Uranus, 13 Septembrie, Giurgiului și Progresul, adică va trece pe teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov, mai spune viceprimarul Andrei Trocan.
Noul tronson al M4 va avea 14 stații, porinid de la Gara de Nord, până la Gara Progresul.
Cele 14 noi stații vor fi: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresului.
“Este lucrarea de infrastructură cu cea mai mare valoare atribuită în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Am avut, astăzi, plăcerea să eliberăm ordinul de începere a lucrărilor aferent primului lot, urmând ca, până la sfârșitul anului, să emitem ordinul de începere și pentru celalalt lot.
Vă fi o magistrală nouă de 14 stații, care se întinde pe raza administrativ-teritorială a trei UAT-uri – Sectorul 1, Sectorul 5 și Sectorul 4. Și, ca traseu, pornește de la Gara de Nord, până în Ilfov, la intrarea în Jilava, la Gara Progresul.
Termenul contractual este de 24 de luni de proiectare și 60 de luni de execuție. În cel mai negru scenariu, în maxim șapte ani, va fi inaugurată magistrala.
Avem un contract de finanțare semnat și putem începe decontările deîndată, în următoarea perioadă, aferentă proiectării.
Din punctul de vedere al finanțării, nu există niciun risc, având în vedere că acest contract asigură integral finanțarea, pentru întreg tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.
Sunt fonduri nerambursabile, din surse europene. Contractul este semnat de mai bine de un an de zile”, a declarat, pentru București FM, viceprimarul Sectorului 4, Andrei Trocan, cu prilejul semnării ordinului de începere a lucrărilor.