CFR SA a lansat campania de conştientizare ‘O clipă, o viaţă’, o iniţiativă menită să atragă atenţia publicului asupra pericolelor generate de traversarea nepermisă a căii ferate şi de pătrunderea în zona de siguranţă feroviară.
64 de accidente au fost înregistrate, de la începutul anului şi până în prezent, pe reţeaua administrată de CFR SA, ca urmare a traversării nepermise a căii ferate sau a pătrunderii în zona de siguranţă feroviară, cifrele confirmând necesitatea stringentă a consolidării eforturilor de informare şi educare în domeniul siguranţei feroviare.
‘Trenurile circulă cu viteze ridicate, iar distanţa de frânare necesară este considerabilă, ceea ce face imposibilă oprirea imediată a acestora. Zona de siguranţă a căii ferate nu reprezintă un spaţiu de trecere, joacă sau filmare, ci un perimetru tehnic cu grad ridicat de pericol, în care accesul neautorizat este strict interzis prin lege’, atrag atenţia reprezentanţii companiei.
”Traversarea prin locuri neautorizate rămâne una dintre principalele cauze ale accidentelor grave înregistrate pe infrastructura feroviară, iar consecinţele acestor gesturi imprudente sunt adesea dramatice, afectând ireversibil viaţa persoanelor implicate şi a familiilor acestora. În fiecare an, numeroase persoane îşi pierd viaţa sau suferă răni grave în urma unor decizii luate într-o clipă de neatenţie, iar comunităţile rămân marcate pentru totdeauna de aceste tragedii’, se arată într-un comunicat al companiei.
În cadrul campaniei, CFR SA va desfăşura un amplu program de informare şi conştientizare publică, care include: realizarea şi afişarea de postere şi materiale informative în principalele staţii şi gări din ţară, precum şi în zonele cu frecvenţă ridicată a traversărilor nepermise; expunerea mesajelor campaniei în spaţiile publice feroviare, peroane, pasaje pietonale şi zone de acces, pentru a asigura o vizibilitate maximă; promovarea online pe site-ul oficial www.cfr.ro şi pe toate canalele digitale ale companiei; difuzarea mesajelor audio în staţiile şi haltele de pe întreaga reţea feroviară, pentru a transmite mesajul de siguranţă unui public cât mai larg.
‘Prin această iniţiativă, Compania Naţională de Căi Ferate ‘CFR’ SA îşi reafirmă angajamentul faţă de siguranţa publică şi faţă de educarea cetăţenilor în spiritul responsabilităţii, al prudenţei şi al respectului faţă de regulile de circulaţie feroviară. Zona de siguranţă a căii ferate nu este loc de joacă, filmare, plimbare sau traversare rapidă, iar respectarea semnelor de avertizare şi utilizarea exclusivă a trecerilor autorizate sunt condiţii esenţiale pentru protejarea vieţilor omeneşti. Mesajul central al campaniei: ‘O clipă de neatenţie poate însemna o viaţă pierdută, poate chiar a ta’. Acest mesaj va fi prezent în toate materialele vizuale şi audio, fiind reiterat în posterele din staţii, în spaţiile publice feroviare şi în mediul online, pentru a sublinia gravitatea riscurilor asociate traversării nepermise a căii ferate şi pătrunderii în zona de siguranţă’