Regenerare urbană a întregii zone a Gării de Nord!
Articol de Mircea Apostolescu, 22 septembrie 2025, 13:44
Proiectul de reabilitare și restaurare a clădirii monument istoric a Gării de Nord, proiect ce se află în proces de autorizare, ar putea demara la sfârșitul acestui an și va fi derulat de către Ministerul Transporturilor, va fi integrat într-un proiect mai amplu de regenerare urbană a întregii zone a Gării de Nord.
Consilierii municipali au adoptat, deja, un proiect de hotărâre privind organizarea unui concurs internațional pentru elaborarea unui studiu, în acest sens.
“La Gara de Nord, vorbim despre o integrare a Gării, așa cum o știm noi, care, astăzi, este în autorizare, la nivelul Ministerului Transporturilor.
Ea va începe să intre în această reabilitare, sperăm, la finalul acestui an. Și nu am vrea ca, la finalul reabilitării acestui monument istoric, Gara de Nord, etapa unu, clădirea Gării, ca noi să nu avem niciun plan pentru ce înseamnă zona din jurul Gării.
Iar, din acest studiu pe care îl facem, împreună cu Ministerul Transporturilor, vom integra proiectul lor, gara istorică, în proiectul extins de a reabilita toată zona”, a declarat primarul general al Capitalei Stelian Bujduveanu, pentru București FM.
În zona adiacentă Gării de Nord ar urma să fie amenajate sau construite un terminal multimodal de transport, o autogară, spații pentru pietoni, dar și o parcare subterană.
Stelian Bujduveanu: “Așa cum, peste tot, în lumea aceasta, în jurul gării există și un multimodal și spațiu care să deservească pietonii, zone speciale, de autogări, în care să poată să fie lăsați pietonii și parcări subterane, evident.
Noi ne dorim, cu siguranță, să avem un multimodal, împreună cu o zonă pentru autogară, așa cum s-a discutat de foarte mult timp. Dar, vom vedea ce va reieși din studiul pe care îl vom face, prin concurs internațional”.
Reporter: “Aveți un plan și pentru clădirile împrejur? Pentru că este fostul Hotel Dunărea, chiar peste drum de Gară, care stă să cadă”.
Stelian Bujduveanu: “Vechea poveste cu Hotel Dunărea, a încercat Sectorul 1 să-l tot preia. Noi ne focusăm, mai degrabă, pe ceea ce înseamnă străzi și trotuare, din jurul Gării, nu vorbim despre proprietățile private.
E o discuție, acolo, referitor la cele două benzinării, din ambele părți ale Gării și de clădirea Policlinicii CF. Dar, nu putem să luăm această decizie, fără să avem o studiere a zonei. Dacă ele pot fi integrate, în actuala zonă, ne-am bucura, nu implică o expropriere. Dacă nu pot fi integrate, vedem ce soluție ne dau experții”.