Elevii români au cucerit 10 medalii la Olimpiada Internațională de Limba Engleză
Articol de bucurestifm, 2 septembrie 2025, 15:36
România a strălucit pe podiumul Olimpiadei Internaționale de Limba Engleză 2025, eveniment desfășurat în perioada 24–31 august, la Deva, unde elevii români au obținut un total de zece medalii: 4 de aur, 3 de argint și 3 de bronz.
Competiția a reunit participanți din 13 țări: China, Republica Moldova, Luxemburg (Școala Europeană II), Turcia, Georgia, Bosnia și Herțegovina, Turkmenistan, Slovacia, Bulgaria, Grecia, Letonia și România.
Rezultatele elevilor români
Nivelul B1 – rezultate individuale:
- Tudor-Ioan Giurca – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, Sibiu – medalie de aur
- Mihai-Alexandru Balint – Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Oradea – medalie de argint
Nivelul B2 – rezultate individuale:
- Diana Clepș – Colegiul Național „Petru Rareș”, Suceava – medalie de aur
- Silvia Gusbeth-Tatomir – Colegiul Național „I. C. Brătianu”, Pitești – medalie de argint
- Iulia Birta – Colegiul Național „Dr. Meșotă”, Brașov – medalie de bronz
Nivelul C1 – rezultate individuale:
- Maria-Lavinia Tudose – Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, Galați – medalie de aur
- Matei-Ștefan Ungureanu – Colegiul Național „Bogdan Petriceicu Hașdeu”, Buzău – medalie de argint
- Leonard-Nicolas Gîțoi – Liceul Teoretic „Alexandru Ghica”, Alexandria – medalie de bronz
Secțiunea Proiecte
Nivelul C1 – Premiul I, medalie de aur:
Echipă formată din:
– Iulia Birta (Brașov)
– Leonard-Nicolas Gîțoi (Alexandria)
– Maria-Lavinia Tudose (Galați)
– Matei-Ștefan Ungureanu (Buzău)
Nivelul B2 – Premiul III, medalie de bronz:
Echipă formată din:
– Tudor-Ioan Giurca (Sibiu)
– Mihai-Alexandru Balint (Oradea)
– Diana Clepș (Suceava)
– Silvia Gusbeth-Tatomir (Pitești)
Olimpiada Internațională de Limba Engleză a fost găzduită pentru prima dată de România, devenind un reper important pe harta competițiilor internaționale. Elevii români au demonstrat nu doar excelență lingvistică, ci și abilități de colaborare, creativitate și gândire critică.