CNIR a desemnat câştigătorul studiului de fezabilitate pentru Drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu
Articol de arionmihaela, 27 august 2025, 13:35
Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu a fost atribuit miercuri către asocierea Activ Proiectare Infrastructură şi o firmă de inginerie din Turcia, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Ciprian Şerban.
“Facem un pas important pentru Drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu! Compania Naţională de Investiţii Rutiere a desemnat, astăzi, câştigătorul contractului pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al acestui drum modern, atât de aşteptat. Contractul a fost atribuit către asocierea Activ Proiectare Infrastructură şi o firmă de inginerie din Turcia, pentru o valoare de 33 milioane lei, fără TVA. Studiul va stabili traseul exact, dacă va fi autostradă sau drum expres, cum se va lega cu alte proiecte (inclusiv cu viitorul Pod Giurgiu-Ruse) şi va analiza şi cum poate fi finanţat – inclusiv prin parteneriat public-privat”, a scris Ciprian Şerban, pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, proiectul e finanţat din bani europeni şi de la bugetul de stat, iar studiul va fi gata în 16 luni.
“Acest drum este esenţial pentru legătura rapidă între Bucureşti şi graniţa cu Bulgaria, pentru dezvoltarea infrastructurii româneşti”, a adăugat ministrul.
Potrivit unui comunicat al CNIR, contractul va putea fi semnat după încheierea perioadei legale în care pot fi depuse contestaţii. Reevaluarea ofertelor s-a realizat în urma deciziei Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, precizează sursa citată.
“Drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu este un obiectiv în care am avut în vedere, încă de la început, realizarea unor proiecte complementare precum amenajarea unei piste olimpice de canotaj, cât şi posibilitatea implementării prin parteneriat public-privat, aspecte ce sunt de natură să crească competitivitatea proiectului pentru obţinerea finanţărilor europene”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Conform sursei citate, contractul este finanţat din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 şi din fonduri de la Bugetul de stat, iar durata realizării Studiului de Fezabilitate este de 16 luni.
foto-fb- Ciprian Şerban