AUDIO: Încep lucrările de reabilitare a liniei de tramvai pe Bulevardul Chișinău!
Articol de Mircea Apostolescu, 13 august 2025, 12:33
Primăria Municipiului Bucureşti a dat startul lucrărilor de reabilitare a liniilor de tramvai de
pe Bulevardul Chișinău. Este vo4ba despre un lot cu o lungime de 850 de metri, de la Delfinului până la Baia de Aramă , o porțiune foarte deteriorata, după cum a declarat primarul general al Capitalei, Stelian Bujduveanu.
Lucrările vor costa 30 de milioane de lei și vor dura 12 luni, a mai anunțat edilul șef.
În cursul lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai, va fi modernizată toată infrastructura edilitară , a mai explicat Bujduveanu.
Tronsonul de pe Bulevardul Chișinău, chiar dacă este mai mic, ca lungime, este foarte important pentru a asigura completarea inelului median de tramvai al Capitalei, a mai spus Bujduveanu.
“Am venit să anunțăm bucureștenii că unul dintre cele mai dureroase loturi pe care circulă tramvaiele începe, pe Chișinău, până la Baia de Aramă , de la Delfinului, intră în reabilitare completă. Vorbim de scoaterea șinei mai vechi de 45 de ani, protejarea tuturor canalelor de dedesubt, și, apoi, venim cu o șină nouă.
Reparăm persoanele, punem la loc stâlpii de iluminat, punem ampriza, așa cum suntem învățați. Delimităm tramvaiul.
În primul rând, acest lot vine ca o completare. Când va fi gatavom avea și finalizat PUZ-ul și SF-ul pentru pentru conectarea tramvaiului, în nord, până la Doamna Ghica, și, în sud, până la Giurgiului. Asta înseamnă că, în sfârșit, Municipiul București va avea un inel median de tramvai, așa cum ne-am dorit întotdeauna, o alternativă, o completare a liniei 41, pe partea estică, ca să permită bucureștenilor care vor să circule rapid să nu mai treacă prin centrul orașului.
Avem bani pentru acest lot, se ridică la 30 de milioane de lei, acest lot costă mai puțin de 8 milioane de euro. Cofinanțarea o avem asigurată cu credite BEI.
Toată această zonă, împreună cu celelalte zone în care vom avea șantiere, vor fi atent monitorizate, vom rămâne în ampriza tramvaiului, dreapta, stânga, se vor delimita foarte bine, unde circulă mașinile. Și vom avea autobuze care vor circula, în permanență, , ca să preia călătorii care nu mai pot circula cu tramvaiul”, a declarat Stelian Bujduveanu.
La rândul său, directorul de Investitii al Primăriei Capitalei, Cătălin Aflat, a subliniat importanța acestui tronson de pe Bulevardul Chișinău. În curând, Municipalitatea va da startul lucrărilor de modernizare a celui mai lung tronsonu de linie de tramvai, cel de pe Bulevardul Basarabia, cu 18,8 km,,iar Primăria Sectorului 2 are în pregătire modernizarea tronsonului de pe Doamna Ghica, cu 12,2 km.
“Lotul acesta are o lungime de 850 de metri și 30 de milioane de lei, având o durată de 12 luni.
În spatele nostru, este Bulevardul Basarabia, unde ne dorim foarte mult ca, în cursul acestei luni – vorbim despre cel mai mare contract pe care-l avem, din cei 50 km, însumează peste 18 km cale dublă, urmând ca, în cursul acestei
luni, să reușim să dăm drumul și acelui obiectiv, care, cum am spus, este cel mai mare .
Legat de conexiunea pe care ne dorim să o realizăm, în față, avem Doamna Ghica, continuarea , 12,2 km, care, la momentul de față, sunt în studiu de fezabilitate, o realizează Sectorul 2.
Iar, în spatele nostru, vorbim de cei 10,2 km, aflați, la momentul de față, în fază PUZ și SF. Sperăm ca, în acest an, să reușim să avem PUZ-ul și indicatorii pentru acest obiectiv. Să avem închis, în viitorul apropiat, inelul median, pe parte de sud, est și nord, pe infrastructura de tramvai”, a explicat Cătălin Aflat.