DNSC avertizează: Tentativele de fraudă prin telefon sunt în creștere
Articol de bucurestifm, 12 august 2025, 14:36
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) trage un semnal de alarmă privind înmulțirea tentativelor de fraudă prin telefon, cunoscute sub denumirea de vishing. Infractorii cibernetici devin tot mai convingători și își asumă identitatea unor reprezentanți ai băncilor, Poliției sau altor instituții, cu scopul de a obține date personale sau bani.
DNSC subliniază că principala metodă folosită este manipularea emoțională, prin inducerea unui sentiment de urgență sau teamă. Astfel, victimele sunt determinate să ofere informații confidențiale sau să transfere sume de bani în conturi controlate de atacatori.
“Nu oferiți niciodată date sensibile prin telefon. Nicio instituție legitimă nu vă va cere coduri de autentificare, date de pe card sau să transferați bani într-un ‘cont securizat'”, avertizează DNSC pe pagina sa oficială de Facebook.
Specialiștii recomandă ca, în cazul unui apel suspect, conversația să fie întreruptă imediat, iar instituția menționată să fie contactată printr-un număr oficial, afișat pe site-ul acesteia.
Pentru raportarea tentativelor de fraudă, DNSC pune la dispoziția cetățenilor numărul de urgență 1911.