Ascultă Radio București FM Live

Fructele şi legumele, arme eficiente contra depresiei

Fructele şi legumele, arme eficiente contra depresiei

Articol de , 22 septembrie 2014, 11:35

Fructele şi legumele, consumate în cantităţi mari, reprezintă arme eficiente contra depresiei, fiind asociate cu starea de bună dispoziţie şi cu un risc mai mic de apariţie a demenţei.

Deşi se ştie de multă vreme că prin consumarea a cel puţin cinci porţii de fructe şi legume pe zi organismul luptă eficient contra multor boli, puţine studii ştiinţifice au tratat relaţia dintre alimentaţie, buna dispoziţie şi sănătatea mintală.

Rezultatul unui studiu recent este surprinzător: pentru a avea o stare de bună dispoziţie şi o bună sănătate mintală, sunt recomandate nu cinci porţii de fructe şi legume pe zi, ci mai degrabă şapte sau chiar opt porţii, informează lefigaro.fr.

Acest studiu britanic, realizat de cercetătorii de la Universitatea Warwick, a fost efectuat pe un eşantion de 80.000 de persoane alese la întâmplare.

Analiza mai multor studii realizate în Marea Britanie a necesitat mai multe metode matematice şi statistice pentru a interpreta răspunsurile oferite de participanţi la un chestionar foarte detaliat despre obiceiurile alimentare, starea lor de sănătate, senzaţia de bună dispoziţie sau, eventual, de depresie.

În ceea ce priveşte senzaţia de bună dispoziţie şi sănătatea mintală, cercetătorii au remarcat o legătură puternică a acestor doi factori cu cantitatea consumată de fructe şi legume, indiferent de prezenţa sau de absenţa celorlalţi factori demografici, sociali şi economici.

Efectul statistic generat de consumul ridicat de fructe şi legume a reprezentat o surpriză“, a declarat medicul Sarah Steward Brown de la Universitatea Warwick, coordonatoarea studiului.

“Regimul alimentar este foarte puţin luat în calcul de studiile despre starea de bună dispoziţie”, a adăugat ea.

Profesorul Pascale Barberger-Gateau de la unitatea Inserm 897 afirmă la rândul său că “mai multe studii au arătat deja că un consum de fructe şi legume în cantităţi importante este asociat cu un risc mai mic de apariţie a demenţei la persoanele în vârstă”.

Profesorul francez subliniază însă faptul că “prea puţine studii s-au interesat de impactul pe care îl are regimul alimentar în timpul copilăriei sau la mijlocul vieţii.

Astfel, anumite studii au ajuns la concluzia că un copil hrănit cu multe fructe şi legume, dar şi cu alimente gătite în casă, avea, la vârsta de patru ani, un coeficient de inteligenţă mediu, un coeficient verbal şi capacităţi de memorare mai mari decât cele ale copiilor cu alte regimuri alimentare”.

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale
Sănătate vineri, 7 august 2026, 14:14

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale, conform Patronatului...

Întreruperea alimentării cu energie electrică pune în pericol accesul pacienţilor la medicamente esenţiale
“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB
Sănătate miercuri, 5 august 2026, 14:08

“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB

“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB,  cu ocazia Săptămânii Mondiale a Alăptării. În fiecare an, între 1 şi...

“Primii paşi în alăptare”, eveniment organizat la SUUB
Pe timpul caniculei, punctele de prim-ajutor rămân deschise!
Sănătate luni, 3 august 2026, 17:44

Pe timpul caniculei, punctele de prim-ajutor rămân deschise!

Pe fondul temperaturilor extreme, primăriile de sector au amenajat refugii climatice și puncte de prim-ajutor, menite să ofere sprijin populației...

Pe timpul caniculei, punctele de prim-ajutor rămân deschise!
Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă
Sănătate luni, 3 august 2026, 17:19

Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă

Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă, avertizează reprezentanţii Federaţiei...

Forma legii salarizării convenită cu Ministerul Sănătăţii nu este o opţiune negociabilă
Sănătate luni, 3 august 2026, 10:35

Ministerul Sănătății activează planul pentru zilele de caniculă

Ministerul Sănătății a activat, luni, planurile de măsuri pentru perioada cu temperaturi extreme, solicitând direcțiilor de sănătate...

Ministerul Sănătății activează planul pentru zilele de caniculă
Sănătate vineri, 31 iulie 2026, 15:22

INSP: Alăptarea – beneficii pentru copil şi mamă

Alăptarea reprezintă una dintre cele mai eficiente intervenţii de sănătate publică. Aduce beneficii demonstrate atât pentru copil, cât şi...

INSP: Alăptarea – beneficii pentru copil şi mamă
Sănătate vineri, 31 iulie 2026, 15:08

Ministerul Sănătăţii: În această săptămână au fost semnate 25 de acte adiţionale la contractele de finanţare PNRR

Ministerul Sănătăţii: În această săptămână au fost semnate 25 de acte adiţionale la contractele de finanţare PNRR. Ministerul...

Ministerul Sănătăţii: În această săptămână au fost semnate 25 de acte adiţionale la contractele de finanţare PNRR
Sănătate vineri, 31 iulie 2026, 11:30

Aproape 500 de milioane de lei prin PNRR, autorizaţi la plată în iulie pentru investiţii

Aproape 500 de milioane de lei au fost autorizaţi la plată în domeniul sănătăţii, prin PNRR, în luna iulie, a informat ministerul de resort....

Aproape 500 de milioane de lei prin PNRR, autorizaţi la plată în iulie pentru investiţii