Ascultă Radio București FM Live

Studiu: Omega-3 și vitamina D pot reduce riscul infectării cu noul coronavirus

Studiu: Omega-3 și vitamina D pot reduce riscul infectării cu noul coronavirus
Foto: Sursa foto: Andra Radu

Articol de bucurestifm, 20 aprilie 2021, 18:38

Un studiu publicat în revista medicală britanică Journal Nutrition Prevention & Health arată că administrarea de multivitamine, probiotice, Omega-3 sau suplimente precum vitamina D, poate contribui la diminuarea riscului infectării cu SARS-CoV-2, virusul care produce COVID-19, mai ales în rândul femeilor.

În schimb, suplimente precum vitamina C, zinc sau usturoi nu au contribuit la o scădere a riscului de îmbolnăvire, arată cercetarea.

De la declanşarea pandemiei, potrivit experţilor de la Imperial College din Londra, s-a pus accentul pe avantajele suplimentelor de vitamine pentru a evita şi a trata COVID-19.

Suplimentele dietetice pot contribui la menţinerea unui sistem imunitar sănătos, însă nu se ştia dacă suplimentele specifice pot fi asociate unui risc mai scăzut de contagiere cu noul coronavirus.

Pentru acest studiu, cercetătorii au analizat informaţiile furnizate de 372.720 de utilizatori ai aplicaţiei COVID-19 Symptom Study din Marea Britanie, referitoare la utilizarea regulată a suplimentelor dietetice în lunile mai, iunie şi iulie 2020 (primul val al pandemiei) şi la rezultatele pozitive la testelor PCR pentru coronavirus.

Specialițtii au concluzionat că administrarea de probiotice, Omega-3, multivitamine sau de vitamina D a fost asociată unui risc mai scăzut de infecţie cu SARS-CoV-2.

Cercetătorii au analizat date precum vârsta, sexul şi greutatea și au constatat că protecţia oferită de probiotice, Omega-3, multivitamine şi vitamina D a fost observată mai ales la femei, indiferent de vârstă sau de greutate, dar nu la fel de clar şi în cazul bărbaţilor.

Cu toate acestea, înainte de administrarea oricăror suplimente sau multivitamine, este nevoie să cerem sfatul medicului.

Nereguli la tone de legume în Bucureşti-Ilfov
Actualitate vineri, 12 iunie 2026, 14:22

Nereguli la tone de legume în Bucureşti-Ilfov

Nereguli la tone de legume în Bucureşti-Ilfov  gasite de ANPC. A aplicat amenzi de peste 80.000 lei. Autoritatea Naţională pentru Protecţia...

Nereguli la tone de legume în Bucureşti-Ilfov
Calea Victoriei nu va fi pietonală la acest sfârşit de săptămână
Actualitate vineri, 12 iunie 2026, 13:48

Calea Victoriei nu va fi pietonală la acest sfârşit de săptămână

Calea Victoriei nu va fi pietonală la acest sfârşit de săptămână, informează Primăria Capitalei. Evenimentul “Străzi deschise”...

Calea Victoriei nu va fi pietonală la acest sfârşit de săptămână
Ediţia a 25-a a TIFF începe vineri
Actualitate vineri, 12 iunie 2026, 13:18

Ediţia a 25-a a TIFF începe vineri

Ediţia a 25-a a TIFF începe vineri- 210 filme din 49 de ţări, prezentate publicului. Cea de a 25-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film...

Ediţia a 25-a a TIFF începe vineri
Ziua Mondială a Donatorului de Sânge, 14 iunie, sub egida OMS
Actualitate vineri, 12 iunie 2026, 11:58

Ziua Mondială a Donatorului de Sânge, 14 iunie, sub egida OMS

Ziua Mondială a Donatorului de Sânge celebrată pe 14 iunie, sub egida OMS Crește numărul donatorilor: 62.000 de donări sânge în 2025 la...

Ziua Mondială a Donatorului de Sânge, 14 iunie, sub egida OMS
Actualitate vineri, 12 iunie 2026, 11:37

George Tuță: “Noi trebuie să construim, în administrație, logica asta de proximitate”

George Tuță: “Noi, în administrație, trebuie să construim orașul de 15 minute!” Într-o epocă cu un ritm de viață foarte rapid,...

George Tuță: “Noi trebuie să construim, în administrație, logica asta de proximitate”
Actualitate vineri, 12 iunie 2026, 11:08

Trenurile Soarelui 2026 au intrat în circulaţie

Trenurile Soarelui 2026 au intrat în circulaţie; restricţii temporare în staţia Costineşti Tabără. Programul estival ‘Trenurile...

Trenurile Soarelui 2026 au intrat în circulaţie
Actualitate vineri, 12 iunie 2026, 10:50

Sector 3: Serviciile electronice ale Primăriei nu pot fi accesate

Sector 3: Serviciile electronice ale Primăriei nu pot fi accesate din cauza unei defecţiuni tehnice din cauza unei defecţiuni tehnice. Serviciile...

Sector 3: Serviciile electronice ale Primăriei nu pot fi accesate
Actualitate vineri, 12 iunie 2026, 10:42

Târg de Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel, la Muzeul Naţional al Satului “Dimitrie Gusti”

Târg de Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel, la Muzeul Naţional al Satului “Dimitrie Gusti”, în perioada 25-28 iunie a.c. Importanţa...

Târg de Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel, la Muzeul Naţional al Satului “Dimitrie Gusti”