Ascultă Radio București FM Live

Preferinţa pentru cumpărăturile online se află în creştere

Preferinţa pentru cumpărăturile online se află în creştere

Articol de bucurestifm, 13 iulie 2020, 12:15

Preferinţa pentru cumpărăturile online se află în creştere, grija pentru sănătate fizică şi mentală a devenit la fel de mare ca cea pentru locul de muncă, în timp ce intenţiile privind cheltuielile sunt profund afectate de reducerea veniturilor personale, potrivit sondajului global PwC referitor la comportamentul consumatorilor.

“Schimbările de comportament ale consumatorilor în 2020, după izbucnirea pandemiei COVID-19, evidenţiază trei tendinţe majore: adaptarea digitală, preocuparea pentru sănătate, respectiv pentru sustenabilitate”, arată sondajul Global Consumer Insights Survey 2020.

Astfel, 45% dintre consumatori la nivel global spun că asistenţa medicală este unul dintre primele trei motive pentru a trăi într-un oraş, 69% sunt mai preocupaţi de sănătatea mintală şi bunăstarea persoanei, iar 43% se aşteaptă ca întreprinderile să aibă responsabilitate pentru impactul lor asupra mediului.

Potrivit sondajului, deşi cumpărăturile alimentare în magazinul fizic reprezintă în continuare principala alegere, peste o treime dintre consumatori (35%) folosesc instrumentele online în acest scop, iar 86% dintre aceştia intenţionează să îşi menţină acest obicei şi după ce măsurile de distanţare socială sunt eliminate.

“Pandemia a evidenţiat avantajele cumpărăturilor online şi a modelat într-un timp scurt comportamentele şi obiceiurile de consum. Este de aşteptat ca această tendinţă să accelereze şi, implicit, să stimuleze companiile şi comercianţii să îşi reinventeze modul în care îşi desfăşoară activitatea. Cel mai probabil ne îndreptăm către o experienţă de tip omnichannel care va integra tot mai mult cumpărăturile offline cu cele online mai curând decât se anticipa“, a afirmat Mihai Aniţa, Partener, Retail & Consumer Leader, PwC România.

În ceea ce priveşte produsele nealimentare, înainte de pandemie, 47% dintre consumatori spuneau că fac cumpărături zilnic sau săptămânal din magazinele fizice, în timp ce telefoanele mobile erau utilizate în acest scop de 30% şi calculatoarele de 28%.
Post pandemie, cumpărăturile online pentru produse nealimentare au înregistrat o creştere substanţială, astfel: telefon mobil 45%; calculatorul 41%.

Mai mult de jumătate (51%) dintre consumatorii urbani spun că sunt mai preocupaţi de îngrijirea sănătăţii fizice şi a bunăstării mintale şi a dietei ca urmare a COVID-19. Aproape jumătate dintre locuitorii urbani chestionaţi după izbucnirea pandemiei spun că siguranţa (49%) şi asistenţa medicală (45%) sunt la fel de importante pentru calitatea vieţii lor ca locul de muncă.

“Interesul consumatorilor pentru sănătate, bunăstare, dietă se află într-o tendinţă crescătoare şi va influenţa atât industriile care oferă produse şi servicii din aceste categorii, precum şi obiceiurile de consum generale pentru că oamenii se vor aştepta ca toţi producătorii şi furnizorii să fie mult mai atenţi la igienă, siguranţă, sustenabilitate”, explică Ruxandra Târlescu, Partener Retail & Consumer Tax Leader, PwC România.

Sondajul mai arată că, înainte de pandemie, încrederea consumatorilor urcase la un nivel înalt, aproape jumătate (46%) spunând că intenţionau să cheltuiască mai mult în următoarele 12 luni. După izbucnirea pandemiei, 40% au raportat o scădere a veniturilor ca urmare a pierderii locului de muncă sau a reducerii veniturilor. În plus, procentul celor care au spus că vor cheltui mai puţin în următoarele luni aproape s-a dublat, iar numărul celor care au spus că vor cheltui mai mult a scăzut cu mai mult de 10 puncte procentuale.

Astfel, 41% au spus că le-au crescut facturile pentru casă (de exemplu, alimente, încălzire, energie electrică), 40% au suportat o scădere a venitului gospodăriei din cauza concedierii / pierderii locului de muncă /reducerii orelor de lucru, iar 18% au înregistrat o scădere a veniturilor şi o creştere a facturilor gospodăriilor

În prezent, consumatorii cheltuiesc mai puţin pentru majoritatea categoriilor de produse nealimentare, cele mai mari scăderi fiind pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte (51%) şi echipament sportiv (46%).

Conform sondajelor efectuate înainte de pandemie, 45% dintre respondenţii la nivel mondial spuneau că evită utilizarea plasticului ori de câte ori este posibil, 43% se aşteptau ca întreprinderile să fie responsabile pentru impactul asupra mediului, iar 41% ca retailerii să elimine pungile de plastic şi ambalaje pentru articole perisabile. Atunci când au fost întrebaţi cine erau cei mai responsabili de încurajarea comportamentelor durabile în oraşul lor, 20% au ales ‘eu consumatorul’, în timp ce 15% au ales ‘producătorul’.

Global Consumers Insights Survey este cel de-al 11-lea sondaj consecutiv PwC în rândul consumatorilor globali şi cuprinde rezultatele a două sondaje online diferite efectuate înainte şi după apariţia COVID-19. Primul sondaj a colectat răspunsuri de la 19.098 consumatori din 27 de ţări sau teritorii şi 74 de oraşe între august şi septembrie 2019. Al doilea sondaj a colectat răspunsuri de la 4.447 de consumatori din 9 ţări sau teritorii şi 35 de oraşe între aprilie şi mai 2020.

TPBI prelungeşte programul a trei linii de transport în comun, pentru preluarea spectatorilor meciului FCSB – Dinamo
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 16:38

TPBI prelungeşte programul a trei linii de transport în comun, pentru preluarea spectatorilor meciului FCSB – Dinamo

TPBI prelungeşte programul a trei linii de transport în comun, pentru preluarea spectatorilor meciului FCSB – Dinamo. La dispoziţia...

TPBI prelungeşte programul a trei linii de transport în comun, pentru preluarea spectatorilor meciului FCSB – Dinamo
TPBI: liniile 100 şi 442 – reorganizate în zona Aeroportului “Henri Coandă”
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 16:34

TPBI: liniile 100 şi 442 – reorganizate în zona Aeroportului “Henri Coandă”

Pentru a permite desfăşurarea lucrărilor de construire a staţiei de metrou de pe Magistrala 6, din incinta Aeroportului Internaţional...

TPBI: liniile 100 şi 442 – reorganizate în zona Aeroportului “Henri Coandă”
Ministrul Educaţiei şi Cercetării reglementează temele pentru acasă în învăţământul preuniversitar
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 16:31

Ministrul Educaţiei şi Cercetării reglementează temele pentru acasă în învăţământul preuniversitar

Astăzi,  ministrul Educaţiei şi Cercetării,  Daniel David, a semnat Ordinul privind temele pentru acasă în învăţământul preuniversitar....

Ministrul Educaţiei şi Cercetării reglementează temele pentru acasă în învăţământul preuniversitar
Flavia Voinea, manager București FM în De 10xRomânia: proiectul „România, a doua casă”, lansat la Târgul de Carte Gaudeamus
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 16:30

Flavia Voinea, manager București FM în De 10xRomânia: proiectul „România, a doua casă”, lansat la Târgul de Carte Gaudeamus

În ediția de colecție de vineri, 5 decembrie 2025, a emisiunii De 10xRomânia, Răzvan Petre a stat de vorbă cu Flavia Voinea, manager București...

Flavia Voinea, manager București FM în De 10xRomânia: proiectul „România, a doua casă”, lansat la Târgul de Carte Gaudeamus
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 16:29

Bolojan: Foarte posibil ca din această seară să înceapă alimentarea cu apă în localităţile afectate din Prahova

Premierul Ilie Bolojan a afirmat că este foarte posibil ca de vineri seară să înceapă alimentarea cu apă în localităţile afectate din...

Bolojan: Foarte posibil ca din această seară să înceapă alimentarea cu apă în localităţile afectate din Prahova
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 16:01

Noul Spital de Pneumoftiziologie, finanțat din PNNR, intră în linie dreaptă!

Noul Centru de Diagnostic, Tratament și Cercetare a Tuberculozei, destinat bolnavilor de tuberculoză cu rezistență la tratamentul cu antibiotice....

Noul Spital de Pneumoftiziologie, finanțat din PNNR, intră în linie dreaptă!
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 15:57

Autoritatea Electorală Permanentă- Încheierea campaniei electorale pentru alegerile locale parţiale din 7 decembrie 2025

Autoritatea Electorală Permanentă reaminteşte că, potrivit calendarului electoral, campania electorală pentru alegerile locale parţiale din 7...

Autoritatea Electorală Permanentă- Încheierea campaniei electorale pentru alegerile locale parţiale din 7 decembrie 2025
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 15:46

Bucharest Opera Christmas Market se deschide de Moș Nicolae

Primăria Municipiului București, prin CREART, anunță deschiderea târgului de Crăciun „Bucharest Opera Christmas Market”, pe 6 decembrie,...

Bucharest Opera Christmas Market se deschide de Moș Nicolae