Ascultă Radio București FM Live

Îngheţata dăunează inimii

Îngheţata dăunează inimii

Articol de Sabina Lapadatescu, 23 ianuarie 2017, 15:25

Îngheţata poate provoca boli de inimă, susţin cercetătorii americani, care au realizat un studiu în acest sens.

Consumul excesiv de îngheţată poate face rău, în special vaselor sangvine. De aceea, oamenii de știință consideră că adaosul de polifenoli în îngheţată poate ajuta la menținerea sănătății vasculare.

Polifenolii sunt substanţe antioxidante care previn atacurile de cord şi accidentele vasculare cerebrale. Anterior, o altă cercetare a arătat că persoanele care mănâncă înghețată la micul dejun se deosebesc de restul prin inteligență și stare de spirit.

La această concluzie a ajuns cercetătorul japonez, Yoshihiko Koga, profesor la Universitatea din Tokyo. El a efectuat un experiment în cadrul căruia a cerut participanţilor să mănânce îngheţată la prima masă din zi. În urma experimentului, acestora li s-a mărit viteza de reacţie şi li s-a redus tensiunea mentală.

Evenimentul Run for Heroes 2026 modifică traseul a 12 linii de transport public
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 17:08

Evenimentul Run for Heroes 2026 modifică traseul a 12 linii de transport public

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) va modifica liniile din aceste zone. Astfel, linia...

Evenimentul Run for Heroes 2026 modifică traseul a 12 linii de transport public
Cum îi ajutăm pe copii să descopere lumea dincolo de ecrane? 
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 15:50

Cum îi ajutăm pe copii să descopere lumea dincolo de ecrane? 

Ce alternative reale le putem oferi într-o perioadă în care telefonul, rețelele sociale și conținutul digital ocupă tot mai mult din timpul...

Cum îi ajutăm pe copii să descopere lumea dincolo de ecrane? 
Muzeul Satului deschide înscrierile pentru tabăra de creație “Vara pe uliță”
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 15:48

Muzeul Satului deschide înscrierile pentru tabăra de creație “Vara pe uliță”

Muzeul Național al Satului “Dimitrie Gusti” dă startul înscrierilor pentru cea de-a 34-a ediție a taberei de creație “Vara pe...

Muzeul Satului deschide înscrierile pentru tabăra de creație “Vara pe uliță”
Armata României participă la ASTROFEST 2026, în Parcul Crângași
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 15:26

Armata României participă la ASTROFEST 2026, în Parcul Crângași

Forțele Terestre, Forțele Navale, Forțele Aeriene și Agenția Spațială și de Radiocomunicații participă, în perioada 12-13 iunie, la...

Armata României participă la ASTROFEST 2026, în Parcul Crângași
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 15:12

Cupa Mondială de Fotbal 2026 > Program | Curiozități | Recorduri

Campionatul Mondial de Fotbal 2026 începe astăzi, 11 iunie, și durează până pe 19 iulie 2026, fiind organizată în premieră de trei țări:...

Cupa Mondială de Fotbal 2026 > Program | Curiozități | Recorduri
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 14:35

“Femei Umăr la Umăr” ajunge în Italia. Eveniment dedicat româncelor din diaspora, la Padova

Proiectul “Femei Umăr la Umăr”, realizat de Radio București FM, ajunge pentru prima dată în Italia. Evenimentul va reuni, pe 14...

“Femei Umăr la Umăr” ajunge în Italia. Eveniment dedicat româncelor din diaspora, la Padova
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 14:12

Întâlnirea Națională Dacia Clasic: peste 50 de automobile istorice expuse în Piața Centrală din Vaslui

Vasluiul găzduiește sâmbătă, 13 iunie 2026, Întâlnirea Națională Dacia Clasic, eveniment dedicat pasionaților de automobile istorice. Peste...

Întâlnirea Națională Dacia Clasic: peste 50 de automobile istorice expuse în Piața Centrală din Vaslui
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 13:21

Ministerul Sănătăţii solicită creşterea coeficienţilor din legea salarizării

Ministerul Sănătăţii solicită creşterea coeficienţilor din legea salarizării pentru mai multe categorii profesionale din domeniu. Ministerul...

Ministerul Sănătăţii solicită creşterea coeficienţilor din legea salarizării