Bucurați-vă de reduceri, dar fiți atenți atunci când cumpărați online!
Articol de Marga Tudor, 17 noiembrie 2016, 22:29
Începe nebunia reducerilor, însă MARE atenție la cumpărăturile făcute pe internet!
Poliţiştii vă recomandă să verificați dacă site-ul cu care faceţi tranzacţia este de încredere şi să analizaţi opiniile altor cumpărători, condiţiile de livrare şi de garanţie.
Atacurile informatice urmăresc colectarea de informaţii personale, precum numerele de cont şi de card, ori codurile folosite.
Este indicat să nu se completeze niciun formular online în care se cer datele personale și să nu se deschidă emailuri de tip SPAM. Totodată, se recomandă folosirea unui serviciu de curier cu plata ramburs.
La miezul noptii se da startul cumparaturilor. Black Friday este ziua cu cele mai mari reduceri din an. Comerciantii au scos la vânzare de la televizoare, calculatoare sau telefoane pana la cosmetice si vacanțe.
Potrivit site-ului conso.ro, cardul de debit poate fi folosit pentru a face cumparaturi sigure pe internet, atat in tara, cat si in strainatate, daca este un card cu utilizare internationala.
Pentru a face cumparaturi in siguranta in mediul virtual, trebuie verificat mai intai daca pe site-ul comerciantului este prezenta sigla «MasterCard Secure Code» sau «Verified by Visa».
Cele doua logo-uri arata ca site-ul este inscris in sistemul de plati securitizate online. Acesta protejeaza posesorii de carduri si permite comerciantilor si bancilor sa-l identifice pe detinatorul cardului.
Pentru a folosi cardul pe internet, clientii trebuie mai intai sa se inroleze in sistem. Acest lucru se poate face online, accesand site-ul bancii emitente. Cu ocazia inrolarii, clientii isi aleg o parola care va avea rolul pe care codul PIN il are la bancomat.
La fiecare tranzactie pe internet, sistemul de plati va solicita confirmarea tranzactiei prin introducerea parolei. Astfel, chiar daca cineva afla seria cardului si celelalte date inscrise pe el, nu va putea face plati online daca nu stie si parola.
Pe langa faptul ca platile se deruleaza in siguranta, cumparaturile pe internet mai si au un alt avantaj: in cazul in care bunurile livrate nu corespund, se poate cere comerciantului returnarea banilor.
Optiunea este valabila 10 zile lucratoare de la livrare, iar clientul nu este obligat sa invoce nici un motiv pentru a solicita acest lucru si nici nu trebuie sa plateasca penalizari.
Pastrati chitanta si ambalajele produsului. In cel mult 30 de zile, banii trebuie primiti inapoi, singurul cost suportat de client fiind cel legat de returnarea produsului.
Acest drept este prevazut in legea privind contractele la distanta. In cazul in care intampinati probleme, va puteti adresa Oficiilor Teritoriale pentru Protectia Consumatorului.