Ședințele cu părinții pot fi ținute online?
Articol de cristina.toma, 27 septembrie 2016, 11:13
În această perioadă la multe unități de invetamant începând de la grădiniță și până la liceu se desfășoară ședințe cu părinții. Este greu, ce-i drept pentru un părinte ca după orele de muncă să se oprească la școală și să discute încă o oră despre problemele celui mic. Însă este absolut necesar, ne-a spus inspector Marian Banu, purtător de cuvânt la ISMB, pentru că în primul rând avem începutul unor noi rute educaționale fie că vorbim de grădiniță, de clasa pregătitoare, clasa a cincea sau prima clasă de liceu. Acestea sunt clase de început al fiecărui ciclu educațional și sunt cerințe noi care trebuie să fie foarte bine recunoscute de către părinți. În cadrul acestor ședințe se stabilește relația de comunicare cu învățătorul ori dirigintele, părintele trebuie să semneze un contract educațional cu unitatea școlară respectivă pe care părintele îl semnează. De asemenea, părintele este obligat că odată pe lună să ia legătura cu educatoarea, învățătorul sau dirigintele, să se inetereseze de situația școlară, de frecvența copilului la cursuri și de integrarea lui în viața școlară. Pe lângă toate acestea să nu uităm că există cerințe specifice, de la un ciclu educațional la altul: problemele se pun mai accentuat la învățământul primar unde copiii sunt mai mici iar relația părinților cu școală trebuie să fie mai strânsă.
De asemenea, tot în cadrul ședințelor cu părinții sunt aduse la cunostiintă acestora aspectele legate de siguranța copiilor în școală iar aici există precizări foarte clare ale Ministerului Educației cu privire la accesul în unitățile de învățământ, la siguranța și securitatea copiilor. Părinții trebuie să înțeleagă că pot veni în școală numai anunțați conform programului de audiențe pe care îl are conducerea școlii și programului de consultații cu părinții pe care îl are fiecare cadru didactic.
Unii părinți cu un program mai încărcat ar prefera de multe ori ca legătură pe care o ține cu învățătorul sau dirigintele să fie prin email iar consultațiile să fie pe skype, mulți dintre acești părinți neputând să se învoiască foarte ușor de la servici. Nimeni nu respinge această idee a comunicării prin internet, devenită în zilele noastre ceva obișnuit.
Profesorii sunt, însă de părere că folosirea internetului este necesară în comunicarea cu părinții dar aceasta numai pentru anunțuri, considerând că este necesară o discuție față în față cu părinții, mai ales când este vorba de situația la învățătură a copilului. Comunicarea prin email poate fi mai degrabă o comunicare informală, legată de teme, de activități extrașcolare, de evenimente dar atunci când este vorba de a discuta despre situația la învățătură, despre ce are de făcut elevul mai departe este necesară o comunicare concretă făcută la orele de consultații față în față părinte – cadru didactic. De asemenea, învățătorii dar și diriginții trebuie să aibă planificat un grafic al întâlnirilor cu părinții.