Zilele Biz 2025. Leadership, inovație și curaj în businessul românesc
Bussiness, digitalizare, AI și o nouă generație de lideri
Articol de Monica Liche, 13 noiembrie 2025, 16:59 / actualizat: 14 noiembrie 2025, 9:48
În 2025, dincolo de cifre, businessul mai înseamnă curaj, inovație și povești care schimbă mentalități. Vorbim despre Zilele Biz 2025 , cel mai mare eveniment B2B (bussiness to bussiness) din România, cu Marta Ușurelu – Owner & Publisher at Revista Biz și Toader Păun – Director of Communications – Revista Biz, invitații Ioanei Brușten #ÎnComunitate.
Zilele Biz 2025. Întâlniri care dau direcția businessului românesc
De 25 de ani, Zilele Biz adună la aceeași masă antreprenori, inovatori și lideri din toate domeniile economiei românești. Evenimentul a devenit o adevărată platformă de idei, un spațiu în care se discută despre modele de conducere, despre curajul de a construi și despre puterea comunității de a schimba mediul de afaceri din interior.
“Pentru cei care sunt în business, știu că de 25 de ani, în fiecare toamnă, reunim tot ce înseamnă comunitate de business la acest maraton. Este un festival în care reunim cele mai importante domenii de business și oamenii care decid, oamenii care fac proiecte, oamenii care contează în fiecare domeniu de activitate, vin la Zilele Biz. Cred că de-a lungul anilor, au fost 3 sau 4 generații de profesioniști care au trecut în cei 25 de ani pe la Zilele Biz. Este momentul ăla când poți să-i întâlnești pe toți mari antreprenori, într-o zi, la un loc sau pe toți oamenii care inovează, din această țară, la un loc. Sau, nu știu, liderii, nu prea avem noi așa mulți lideri, să fim serioși. Cei care aspiră să fie lideri și cei care, într-adevăr, că sunt și câțiva foarte, foarte buni, sunt toți la un loc și vin și vorbesc, se întâlnesc.
(…) Liderii sunt cei care vin între oameni, își sumetecă mânecile și fac treabă alături de oameni” – Marta Ușurelu – Owner & Publisher – Revista Biz
Locul unde se testează viitorul businessului românesc
Zilele Biz înseamnă mișcare, schimbare, evoluție. Înseamnă analiză și proiecție. Echipa din spatele proiectului transformă fiecare ediție într-un punct de referință pentru tendințele economice. Rezultatul este un spațiu de anticipare și viziune, unde se conturează atât prezentul, cât și o hartă a viitorului pentru liderii din business.
“Este un organism viu, putem să-i spunem așa, care se dezvoltă și crește, iar dacă noi începem să gândim ceea ce înseamnă Zilele Biz cu un an, poate și mai mult înainte, gândiți-vă că în tot timpul ăla nu e vorba despre așteptare, este vorba despre pregătire, despre o anticipare a nevoilor și a modului în care evoluează piața. De altfel, Zilele Biz nu înseamnă un eveniment care îți oferă o radiografie a ceea ce se întâmplă acum, îți oferă cumva și o fereastră larg deschisă spre ceea ce se va întâmpla. Anticipează cumva direcțiile în care se va dezvolta piața. Și având oameni din top management, din zona asta de leadership, care sunt în cele mai mari companii practic, din România, oameni care investesc, care angajează și pun în mișcare economia reală a țării, pot să iei informația exact de acolo, din prima sursă, și să vezi modul în care ei își gândesc evoluția. Pentru că, dincolo de ceea ce vedem în jurul nostru și de aceste decizii care par emoționale și uneori iraționale, absolut tot ceea ce vrei să faci are nevoie de o proiecție pe termen lung.” Toader Păun – Director of Communications – Revista Biz
Businessul se întâlnește cu viziunea
Ediția de anul acesta a Zilelor Biz reunește peste 100 de speakeri, oameni care oferă direcții noi, chiar și în contexte dificile. Se vorbește despre momentele de criză, dar și despre extindere pe piața internațională, sustenabilitate sau inovație. Într-un peisaj suprasaturat de conferințe, Zilele Biz rămâne spațiul select în care se întâlnesc liderii care contează.
“Vorbim despre toate strategiile care funcționează în criză. Vorbim despre ce trebuie să facă un lider în momentul ăsta ca să interacționeze, să motiveze echipele, să păstreze echipele. Este foarte complicat. Vorbim despre cum faci să crești, să te extinzi de la nivel local, la nivel global. Pentru că, în continuare, oamenii fac proiecte ample, chiar dacă sunt puțini, chiar dacă nu se văd, dar adevărații oameni din business asta fac, în această perioadă. Cu cât e mai greu, trebuie să te gândești, să scalezi și să crești, nu să te oprești. Vorbim mult despre sustenabilitate pentru că ăsta e viitorul.
Vorbim despre inovație pentru că trebuie și suntem nevoiți și pentru că este nevoie de marketing și de comunicare. Vorbim și de marketing și de comunicare. Dar adunăm acești profesioniști, care sunt foarte rar de găsit la evenimente. Oamenii care vin la Zilele Biz, nu vin la toate evenimentele. Se organizează atât de multe conferințe și evenimente că oamenii sunt sătui. La noi vin pentru că îi întâlnesc pe oamenii ăștia care nu ies din casă. Atât pe scenă, cât și în sală, sunt oameni cu care vrei să vorbești, de la care ai ce să înveți, cu care poți să împărtășești. Și ăsta este un punct de atracție principal și, să spunem așa, arma secretă de 25 de ani.”- Marta Ușurelu – Owner & Publisher – Revista Biz
Networking
Dincolo de scena principală, Zilele Biz funcționează ca un catalizator pentru conexiuni între participanți. În pauzele dintre paneluri, în conversațiile spontane, se leagă colaborări, iar profesioniștii din industrii diferite descoperă puncte comune, își pun ideile laolaltă și dau naștere unor proiecte noi.
“Cred că mai trebuie adăugat un exemplu.Oameni care vor să vorbească cu tine. Pentru că se întâmplă foarte multe lucruri frumoase și fascinante pe scenă, la Zilele Biz. Dar se întâmplă la fel de multe lucruri interesante și în pauzele acelea de networking. Adică, sunt niște conexiuni pe care le construiești. Am avut plăcerea, în ultimii ani, să observ cum sunt niște relații sudate și parteneriate care s-au clădit între oameni, care s-au întâlnit fix la un asemenea eveniment. Pentru că în momentul în care discuți cu celălalt, pui niște idei în mișcare în univers, la un moment dat acele idei se pot întâlni și așa se nasc proiecte de succes și povești de succes.” Toader Păun – Director of Communications – Revista Biz
Vezi aici care sunt proiectele revistei Biz și de ce Biz CEO Exchange este un proiect succes în lumea celor mai apreciați lideri.
“Vorbim despre toate strategiile care funcționează în criză. Vorbim despre ce trebuie să facă un lider în momentul ăsta ca să interacționeze, să motiveze echipele, să păstreze echipele. Este foarte complicat. Vorbim despre cum faci să crești, să te extinzi de la nivel local, la nivel global. Pentru că, în continuare, oamenii fac proiecte ample, chiar dacă sunt puțini, chiar dacă nu se văd, dar adevărații oameni din business asta fac, în această perioadă. Cu cât e mai greu, trebuie să te gândești, să scalezi și să crești, nu să te oprești. Vorbim mult despre sustenabilitate pentru că ăsta e viitorul.
“Cred că mai trebuie adăugat un exemplu.Oameni care vor să vorbească cu tine. Pentru că se întâmplă foarte multe lucruri frumoase și fascinante pe scenă, la Zilele Biz. Dar se întâmplă la fel de multe lucruri interesante și în pauzele acelea de networking. Adică, sunt niște conexiuni pe care le construiești. Am avut plăcerea, în ultimii ani, să observ cum sunt niște relații sudate și parteneriate care s-au clădit între oameni, care s-au întâlnit fix la un asemenea eveniment. Pentru că în momentul în care discuți cu celălalt, pui niște idei în mișcare în univers, la un moment dat acele idei se pot întâlni și așa se nasc proiecte de succes și povești de succes.” Toader Păun – Director of Communications – Revista Biz