Ambulanță Socială, în Sectorul 1, servicii medicale la domiciliu, cu un simplu telefon
Primăria Sectorului 1, prin Complexul Multifuncțional Caraiman, pune la dispoziția comunității un sistem complet de îngrijiri medicale și sociale la domiciliu, gratuit, prin Serviciul Ambulanța Socială.
Articol de Mircea Apostolescu, 5 noiembrie 2025, 14:01
Aceste servicii sunt dedicate în special persoanelor care se deplasează greu sau nu se pot deplasa deloc, dar au nevoie de asistență medicală, supraveghere și sprijin la domiciliu.
De aceea, toate serviciile Ambulanței Sociale sunt accesibile printr-un simplu telefon. Nu aveți nevoie de competențe digitale, nu trebuie să folosiți computerul sau smartphone-ul. Este suficient să sunați la numerele de telefon ale Centrului Caraiman.
Prin intermediul Ambulanțe Sociale, cetățenii Sectorului 1 pot beneficia de consultații oferite de medicii Complexului Caraiman, monitorizarea parametrilor fiziologici (tensiune, glicemie, puls, saturație), tratamente injectabile și perfuzii, pansamente, îngrijirea escarelor, recoltări de analize, precum și ședințe de kinetoterapie recomandate de medicul specialist.
De asemenea, ei pot beneficia de transport sanitar, asistat sau nu, pentru deplasarea la consultații, internări, externări sau transferuri către centre de îngrijire.
Alte servicii țin de tele-medicină, un sistem de monitorizare permanentă pentru persoanele vulnerabile, care pot primi ajutor rapid în caz de nevoie.
De serviciile Ambulanțe Sociale pot beneficia cetățenii Sectorului 1, indiferent dacă sunt asigurați sau nu, în sistemul public de sănătate.
Sunt eligibili cei care au afecțiuni acute sau cronice și mobilitate redusă, necesitând îngrijire medicală la domiciliu sau transport asistat.
Documentele necesare pentru a accesa serviciile Ambulanței Sociale sunt:
– actul de identitate;
-recomandarea scrisă a medicului curant sau a unui medic din cadrul Complexului Caraiman;
-consimțământul pentru prelucrarea datelor personale și pentru actul medical.
După înregistrarea documentelor, personalul Ambulanței Sociale contactează pacientul pentru stabilirea intervenției la domiciliu sau a transportului medical.
Ceea ce este important de reținut e că Ambulanța Socială nu preia urgențe medicale asemenea ambulanțelor gestionate prin Serviciul 112.
Pentru mai multe detalii despre acest tip de servicii cei interesați pot contacta personalul specializat de la Caraiman, la numerele:
– Ambulanța Caraiman: 021.9644 (program de luni pănă duminica, între orele 7.00 și 19.00);
– Îngrijiri persoane vârstnice la domiciliu: 021.222.98.46 (de luni până joi între 8.00 și 16,30, iar vineri între 8.00 și 14.00);
– Monitorizare de la distanță: 0762.251.002 (de luni până joi între 8.00 și 16,30, iar vineri între 8.00 și 14.00).
Util pentru aparținători: Sediul este în Strada Caraiman nr. 33A și puteți ajunge ușor cu mijloacele de transport STB (105, 97, 86, 65, 205, 282, 24, 45, 381) sau cu metroul pănă la stația Grivița.
– De la recepția complexului Caraiman puteți obține tot ajutorul în completarea documentelor (tel.021.224.40.73 sau 021.224.40.29) iar pentru completarea informațiilor de mai sus puteți accesa linkul: https://www.cmcaraiman.ro/ambulanta-sociala/.
Cel mai important de reținut pentru beneficiarii care nu se pot deplasa sau de pot deplasa cu greutate și care nu au aparținători, este suficient să apelați unul dintre numerele de telefon de mai sus și să precizați ce nevoi aveți. Ambulanța Socială se va deplasa la adresa dumneavoastră și vă va ajuta și la completarea formularului mecesar!