Discuţii între reprezentanţii Asociaţiei Profesionale a Medicilor de Ambulatoriu şi cei ai CNAS pe tema normelor în domeniu
Articol de arionmihaela, 30 octombrie 2025, 12:12
Reprezentanţii Asociaţiei Profesionale a Medicilor de Ambulatoriu au avut o întâlnire cu cei ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate în cadrul căreia au fost abordate teme precum modificările necesare în contractul-cadru şi Normele metodologice pentru asistenţa medicală ambulatorie.
“Am cerut creşterea la 8 lei de la 1 ianuarie 2026, nu 2027 cum era planificat iniţial. Horaţiu Moldovan a răspuns că CNAS a fost instituţia care a propus creşterea punctului la 6,5 lei de la 1 august 2025 şi la 8 lei de la 1 ianuarie 2026. În momentul de faţă legea aprobată prin asumarea răspunderii specifică explicit valoarea de 6,5 lei la 1 ianuarie 2026 şi nu are cum să promită o creştere mai rapidă la acest moment”, susţin reprezentanţii APMA.
Potrivit sursei citate, medicii din ambulatoriu au obţinut în urma discuţiilor cu reprezentanţii CNAS:
– libertate în angajarea personalului şi flexibilitate în organizarea programului asistentului sau registratorului medical;
– pentru pauze mai mari de 30 de zile (sarcină, boală, studii), contractul se suspendă, nu se reziliază;
– contracte multiple – un medic poate avea două contracte, în localităţi diferite sau în aceeaşi localitate;
– transparenţă la posturile libere – CNAS va publica pe site numărul exact de norme disponibile pe judeţe şi va organiza contractări continue;
– consultaţii mai lungi – 20 de minute în loc de 15 la Medicină internă, Pediatrie şi alte specialităţi, cu ajustarea punctajului pentru a menţine acelaşi buget;
– recoltări în cabinet – asistenta medicală poate recolta analize în cabinet, indiferent de specialitatea medicului;
– concediu de odihnă – posibilitatea de a compensa până la 30 de zile de concediu pe an prin raportarea serviciilor în restul lunilor.
“Discuţiile au fost deschise şi productive. CNAS şi-a arătat disponibilitatea de a continua discuţiile pe obiective punctuale, ceea ce ne dă speranţă că lucrurile se pot schimba în bine. Rămânem în dialog şi continuăm să luptăm pentru un sistem care funcţionează atât pentru medici, cât şi pentru pacienţi”, afirmă aceeaşi sursă.