O celebrare a creativității și pasiunii pentru cultura asiatică
„ANI-K MANIA este o convenție în care reunim două lumi care au cucerit publicul tânăr din România: K-pop-ul și cosplay-ul. Este pentru prima dată când organizăm un astfel de eveniment într-un mall, pentru că ne dorim să-l facem accesibil și celor care poate nu sunt familiarizați cu acest univers, dar sunt curioși să-l descopere,” a explicat Anca Ghiorghiu în direct la București FM.
Evenimentul va include competiții de cosplay și K-pop, o Alee a artiștilor locali, photobooth-uri tematice, standuri de artă și produse inspirate din cultura asiatică, dar și meet & greet-uri cu invitați internaționali.
Invitați internaționali de top: Taryn și Taehoon
Printre momentele de atracție se numără participarea a două nume importante la nivel global:
- Taryn – unul dintre cei mai apreciați cosplayeri din lume, cu peste 1,5 milioane de urmăritori online, vine pentru prima dată în România;
- Taehoon – idol K-pop și dansator profesionist, va susține un workshop special pe 7 noiembrie, în avanpremiera evenimentului.
„L-am cunoscut pe Taehoon în perioada în care am locuit în Coreea, iar acum sunt foarte bucuroasă că vine în România să împărtășească din experiența sa,” a povestit Lev, care a trăit și studiat în Seul, unde a activat în industria de entertainment și a devenit cunoscută online prin clipurile sale de dans filmate în Hongdae, care au depășit 160.000 de urmăritori pe TikTok și YouTube.
Cosplay-ul – între artă, pasiune și comunitate
Pentru Yasui, cosplay-ul este mai mult decât un hobby: „Este o formă de exprimare artistică și o modalitate de a te apropia de personajele care te inspiră. Recomand oricui vrea să încerce să aleagă un personaj cu care rezonează, atunci totul devine autentic și plin de sens.”
Activă din 2010, Yasui a reprezentat România la evenimente internaționale din Asia și Europa și a fost jurat la competiții importante din domeniu.
De la K-dramas la K-beauty: cum a cucerit fenomenul asiatic România
În timpul emisiunii, invitatele au vorbit și despre expansiunea impresionantă a culturii coreene în ultimii ani. „K-pop-ul este mai mult decât muzică – este o industrie întreagă care combină dansul, vizualul, moda și mesajul,” a explicat Lev.
„În România, fenomenul a crescut enorm în ultimii 5-6 ani, mai ales după pandemie, când tot mai mulți oameni au descoperit K-dramele, animeurile și cultura asiatică prin platformele de streaming,” a completat aceasta.
ANI-K MANIA promite două zile pline de culoare, creativitate și spectacole, aducând împreună comunitățile de fani anime, K-pop și cosplay din toată țara. Publicul este invitat să descopere un univers captivant, în care pasiunea, arta și energia tinerilor dau viață culturii asiatice chiar în inima Bucureștiului.