Drumul Vadul Moldovei, subiect de dispută: Primăria Capitalei refuză asfaltarea prin Pădurea Băneasa
Articol de Mircea Apostolescu, 23 septembrie 2025, 13:51
Primăria Capitalei își menține punctul de vedere potrivit căruia nu dorește un drum asfaltat prin Pădurea Băneasa, către Cartierul Greenfield.
Locuitorii ar trebui să folosească Aleea Teișani, pentru a ieși din și a intra în cartier, reiterează primarul general Stelian Bujduveanu.
“Punctul nostru de vedere a fost ca Aleea Teișani să fie utilizată, prin spate, de către cetățenii care locuiesc acolo, prin acea girație de sub pod. Nu dorim să avem un drum prin pădure.
A fost acel compromis, care s-a făcut, în urmă cu doi ani de zile, pentru a deschide, temporar, drumul pentru locatari. N-a ajuns la nicio finalitate, conflictul există, în continuare”, a declarat Stelian Bujduveanu.
În schimb, Municipalitatea ar dori ca Pădurea Băneasa să fie transmisă, din domeniul public al statului, în patrimoniul Municipiului București, pentru a o putea administra și proteja mai bine, explică Stelian Bujduveanu.
“Nu ne dorim să trecem cu drumuri asfaltate, prin Pădurea Băneasa, dar ne-am dori, evident – așa cum ne dorim ca și Centura Verde a Municipiului București, care nu există, astăzi, să fie administrată de Municipalitate, în parteneriat cu CJ Ilfov și cu sectoarele Municipiului București, am dori ca și Pădurea Băneasa să se afle, dacă nu în proprietate, măcar în administrarea Municipalității, fie că o dăm la Sectorul 1, fie că e la Municipiul București.
Nu de alta, dar știm cu toții că deconcentratele statului român nu au aceeași aplicare asupra unor locații din Municipiul București, așa cum o are UAT-ul sau primăria de sector. Suntem mult mai aproape de cetățeni și nu este un secret acest lucru”, a declarat Stelian Bujduveanu.
O hotărâre privind transmiterea de către Primăria Municipiului București a unei solicitări către Guvernul României pentru transmiterea Pădurii Băneasa în patrimoniul Municipiului București a fost adoptată de către Consiliul Local din Banu Manta nr. 9, în urmă cu mai bine de două luni.
Însă, un proiect de hotărâre în acest sens nu a putut fi promovat pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului București, din cauza lipsei unui acord între grupurile politice, a precizat edilul Capitalei.
“Această solicitare a fost făcută de către primarul Sectorului 1, în urma unui vot dat în Consiliul Local Sector 1.
La nivelul discuțiilor politice între liderii de grup (… din CGMB n.r.), nu s-a ajuns la un acord.
Înțeleg că sunt, din partea USR, venite anumite modificări pe proiect. Așteptăm să se pună de acord pe partea de modificări și, apoi, putem să-l votăm, în Consiliul General”, a declarat Stelian Bujduveanu.
Chiar și după adoptarea solicitării către Guvernul României în Consiliul General, procedura administrativă a transferului Pădurii Băneasa în patrimoniul Municipiului București, va mai dura circa șase luni, explică primarul general al Capitalei.
“Acum, și dacă s-ar vota proiectul sau nu, transferul unei proprietăți, din proprietatea publică a statului, în proprietatea UAT-ului, ar dura cel puțin șase luni, pe metodologia actuală, prin notă aprobată, în Guvern, apoi, prin HG de teansfer”, explică Stelian Bujduveanu.
În context trebuie amintit faptul că, la începutul acestei luni, conflictul privind drumul Vadul Moldovei a înregistrat un nou episod “fierbinte”.
Federația Greenfield Băneasa, care reprezintă o parte dintre locuitorii cartierului, a deschis, în mod unilateral, Vadul Moldovei pentru traficul auto, în virtutea unui contract încheiat cu Romsilva, prin Direcția Silvică Ilfov. În contract este implicată și o fundație ce poartă numele dezvoltatorului imobiliar din Greenfield.
Romsilva a negat, însă, că și-ar fi dat acordul pentru deschiderea circulației pe drumul forestier.
În urma scandalului generat de deschiderea unilaterală a Vadului Moldovei, a fost convocată o consultare publică, la Ministerul Mediului, iar, pe 8 septembrie, Romsilva bloca cu un tractor întrarea pe tronsonul forestier al Vadului Moldovei.
În prezent, nu este clar care este statutul drumului, ce s-a întâmplat cu contractul încheiat cu Direcția Silvică Ilfov – dacă a fost denunțat de către Romsilva, și dacă se circulă, legal sau nu, pe Vadul Moldovei.