Consilierii generali au adoptat, astăzi Masterplanul Velo al Municipiului București.
Documentul propune amenajarea unei rețele principale de 150 km și 480 km secundare de piste pentru biciclete, cu dimensiunile specificate în Masterplan.
Conform unui amendament susținut de către primarul general al Capitalei Stelian Bujduveanu și adoptat de către consilierii generali, nicio arteră din București nu va mai putea fi reabilitată, fără a se amenaja și o pistă de biciclete.
“După multe dezbateri, Masterplanul Velo, la care am spus, din dezbatere, că voi veni cu un amendament foarte serios, prin care orice investiție, la nivelul Municipiului București, fie că vorbim de un bulevard sau de o stradă secundară, va fi corelată cu Masterplanul Velo.
Nu va putea nimeni să reabiliteze o stradă, fără să facă acea pistă de biciclete, așa cum vom vota, astăzi, în Masterplanul Velo.
Sigur, avem traseul principal, de 150 km.
Primarii de sector sau Primăria Capitalei, în momentul în care va dori să reabiliteze acel bulevard, va fi obligat, prin avizul de circulație, să țină cont că, acolo, trebuie să existe pista de biciclete, conform standardizării din Masterplanul Velo.
Nu vorbim de dungi trase, pe trotuar, vorbim de piste de biciclete, conform stasului, pe care îl vom aproba, astăzi.
Lista există, este publică. Este, la nivel de Masterplan Velo, ca și priorități, prioritatea unu cei 150 km și prioritatea doi străzile secundare, care însumează peste 480 km.
Dar, am prefera ca și Sectoarele și Municipalitatea să se apuce de lista prioritară, pentru a avea trasee continuue”, a declarat Stelian Bujduveanu.