Mobilitatea urbană o problemă importantă a Sectorului 2

Articol de Mircea Apostolescu, 23 iunie 2025, 13:01
Una dintre problemele cele mai importante ale Sectorului 2 este aceea a asigurării unei mobilități urbane durabile. Problema este dată de faptul că, în Sectorul 2, există zone foarte dense, ca populație, și zone comerciale și de birouri foarte aglomerate, care atrag foarte mult trafic local și de tranzit – dacă ar fi să ne gândim doar la Ștefan cel Mare, Calea Moșilor, Obor, Colentina, Doamna Ghica, dar și la zona de Nord, cu marea aglomerare de clădiri de birouri din Pipera.
Din acestă cauză, una dintre preocupările importante ale Primăriei Sectorului 2 este aceea a dezvoltării infrastructurii de transport public, pentru a permite o mobilitate cât mai bună, atât pentru cetățenii proprii, cât și pentru ceilalți bucuresteni, care circulă, zilnic, către zonele comerciale și de birouri din sector.
Primăria Sectorului 2 și Primăria Capitalei vor colabora pentru realizarea unor mari proiecte de infrastructură, precum cele două pasaje rutiere de la Andronache și Petricani și pentru noua linie de tramvai care va lega Cartierul Pantelomon de zona de birouri din nordul Capitalei.
De asemenea, în colaborare cu Ministerul Transporturilor, Primăria Sectorului 2 va extinde Magistrala M2 de metrou, în zona Pipera-Petricani.
“Categoric, mobilitatea urbană este una dintre marile probleme ale Sectorului nostru, mai ales dacă o tratăm la pachet și cu locurilor de parcare, care, de asemenea, este un factor ce îngreunează mobilitatea de zi cu zi a locuitorilor sectorului nostru.
Și mă bucur că am început să avem un dialog cât mai constructiv cu Primăria Municipiului Bucureşti. Am discutat, deja, principial, despre două pasaje – Pasajul Petricani și Pasajul Andronache. Vom colabora pentru aceste două proiecte. Am început, deja, demersurile administrative – pentru că vor trebui niște hotărâri de Consiliu Local, niște hotărâri de Consiliu General, ulterior, studiile de fezabilitate, dar, principial, am agreeat un traseu de urmat.
După care, vizăm, împreună, extinderea transportului în comun. Suntem pe ultima sută de metrii pentru semnarea unui protocol cu Ministerul Transporturilor și Metrorex pentru extinderea Magistralei M2 de metrou, în zona Pipera-Petricani.
De asemenea, avem în lucru un studiu de fezabilitate pentru o nouă rută de tramvai, ce va lega Cartierul Pantelimon de zona de nord”, a explicat, pentru București FM, primarul Sectorului 2, Rareș Hopincă.
Tot pentru a asigura o mobilitate durabilă, Primăria de la Bucur Obor are în vedere crearea unui sistem de piste pentru biciclete și creșterea numărului de locuri de parcare.
“Și, nu în ultimul rând, mai avem două proiecte, la care țin foarte mult – proiectul pistelor de biciclete, în special pe marile bulevarde, care vor funcționa ca mijloace alternative de transport, dar și creșterea numărului de locuri de parcare, în Sectorul nostru, pentru care vom apela, în primă fază, cel puțin, la două mari proiecte, și anume parcări rezidențiale supraterane (… supraetajate n.r.) și reorganizarea parcărilor la sol”, a mai declarat, pentru București FM edilul Rareș Hopincă.