Guvernul a decis majorarea valorii punctului pe serviciu medical în asistenţa ambulatorie de specialitate
Guvernul a decis majorarea valorii punctului pe serviciu medical în asistenţa ambulatorie de specialitate de la 4,5 la 5 lei, de la 1 octombrie, a informat, miercuri, purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.
Articol de arionmihaela, 25 septembrie 2024, 15:22
În cazul medicilor de familie, valoarea punctelor per capita şi pe serviciu se va menţine în ultimele trei luni ale acestui an la nivelul primelor trei trimestre. Aceste valori constituie baza calculării sumelor ce se cuvin cabinetelor de medicină de familie pentru serviciile efectuate, în relaţiile contractuale cu casele de asigurări de sănătate. Potrivit lui Constantin, valoarea punctului per capita este de 12 lei, iar a punctului pe serviciu este de 8 lei.
Pentru cabinetele de medicină de specialitate clinică în ambulatoriu, începând cu 1 octombrie, aceste puncte se majorează cu 11%. În consecinţă, baza calculării sumelor ce se cuvin cabinetelor de medicină de specialitate clinică în ambulatoriu creşte de la 4,5 la 5 lei.
„Pentru medicina dentară, în trimestrul IV din 2024, se menţine valoarea sumei orientative/medic specialist/lună, la acelaşi nivel ca în primele trei trimestre ale acestui an”, a mai declarat Mihai Constantin.
Pe 4 iulie, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate anunţa că Guvernul a adoptat o hotărâre prin care se alocă 3 miliarde de lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului pentru suplimentarea transferurilor din bugetul de stat către bugetul Fondului naţional unic al asigurărilor sociale de sănătate.
„Suma alocată prin actul normativ adoptat astăzi va permite în trimestrul IV al anului 2024 majorarea valorii punctului pe serviciu medical în asistenţa ambulatorie de specialitate pentru specialităţi clinice de la 4,5 la 5 lei, menţinerea valorilor punctelor ‘per capita’ şi pe serviciu în asistenţa medicală primară, precum şi a valorii lunare pentru asistenţa medicală dentară. Astfel se asigură accesul neîntrerupt al pacienţilor la servicii medicale, dar şi predictibilitatea financiară a activităţii furnizorilor de servicii medicale”, preciza CNAS.