Noi amânări, la 4 ani de la începerea lucrărilor pe Prelungirea Ghencea!
La patru ani de la demararea lucrărilor de lărgire la patru benzi a Prelungirii Ghencea, primarul general al Capitalei Nicușor Dan avansează noi termene pentru această lucrare de investiții.
Articol de Mircea Apostolescu, 1 aprilie 2024, 11:40
Din păcate, nu este vorba despre finalizarea lucrărilor.
Edilul șef promite doar că, în două luni de zile, se va putea circula pe patru benzi de la terminalul Ghencea – capătul liniei 41 de tramvaie, până la intersecția cu Strada Râul Doamnei.
Cât privește tronsoanele trei și patru ale lucrării, acestea se află, încă, în faza de licitație, în două săptămâni urmând, abia, să fie atribuit contractul.
„Acum, la Prelungirea Ghencea, în vară, adică peste două luni, o să avem circulația pe patru benzi, până la Râul Doamnei.
Procedura de evaluare a ofertei depuse, în achiziția publică este spre finalizare. Deci, mă aștept ca, în una – două săptămâni, din momentul ăsta, să atribuim contractul.
Și, după aceea, va intra o firmă privată, care va lucra segmentele trei – patru, linia de tramvai și park&ride-ul”, a răspuns Nicușor Dan la o întrebare București FM.
Întârzierea de patru ani a lucrărilor ar fi fost cauzată de probleme de proiectare, susține edilul șef.
Nicușor Dan: „Acesta este avantajul de a lucra cu firme private, în loc de companii municipale, care, chiar dacă vor, nu au expertiza și experiența de a face tipul ăsta de lucrări.
Pentru lucrări complexe, o firmă care are o expertiză de 30 de ani va fi mai bună decât o firmă care are o expertiză de 5 ani.
Pentru Trustul de Clădiri Metropolitane, lucrările pe care ei le fac eu sunt mulțumit.
De exemplu, vă aduc aminte că au fost managerul de proiect la Doamna Ghica și s-au ținut de termen”.
Reporter: „Dar la Prelungirea Ghencea sunteți mulțumit de cum avansează”?
Nicușor Dan: „S-au ținut de termenul pe care l-au asumat (… la Doamna Ghica n.r.).
La Prelungirea Ghencea, am avut o mare, mare problemă, tot de la o companie municipală. Am avut o mare, mare problemă de proiectare. Pe 900 de metri, am avut 80 de dispoziții de șantier.
Pe 900 de metri de drum, a fost nevoie de 80 de modificări ale proiectului, pentru că proiectul inițial nu prevedea soluția conformă cu realitatea, față de realitatea din teren”.