Consolidarea Podului Grant aduce restricții de trafic șoferilor bucureșteni!

Articol de Mircea Apostolescu, 8 august 2023, 13:08
De la 1 octombrie vor fi restricții de trafic pe Podul Grant, traficul auto urmând să fie închis pe sensul dinspre Crângași spre Turda!
Mașinile vor circula pe celalalt sens pe câte o singură bandă, în dublu sens.
Și circulația tramvaielor liniei 41 va fi restricționată pe sensul dinspre Crângași spre Turda.
Tramvaiele vor circula pe celălalt sens, în ambele direcții, alternativ.
Asta, deoarece Primăria Capitalei a demarat lucrările de consolidare și reabilitare a Podului Grant. Până la 1 octombrie, se va lucra la stâlpii de susținere și structura de rezistență de sub pasaj.
După 1 octombrie sensul de circulație dinspre Crângași spre Turda va fi decopertat de sistemul rutier – asfalt și hidroizolație, până la dala de beton, pentru lucrările de consolidare.
Reporter București FM: Care vor fi restricțiile de circulație și când vor începe ele?
Nicușor Dan: „Până la 1 octombrie, se va lucra exclusiv la două bretele care urcă pe pod.
De la 1 octombrie, se va lucra la partea principală a podului. Așa cum am spus, structura de rezistență cea mai afectată este partea centrală a podului.
Una din liniile de tramvai este făcută, deja. Trebuie refăcută cealaltă linie de tramvai.
Toate lucrările pe care noi le facem sunt din Crângași către Turda. Și, atunci, acest sens al liniei de tramvai va fi înlocuit, refăcut. Și, atunci, tramvaiul va circula alternativ, pe cealaltă linie”, a răspuns primarul general Nicușor Dan, aflat pe viitorul șantier de la Podul Grant, la întrebările București FM.
Alte 28 de poduri și pasaje aflate în administrarea Municipalității au fost expertizate. Dintre acestea, trei necesită o intervenție urgentă. Este vorba despre Podul Băneasa și pasajele Lujerului și Obor.
„Administrația Străzilor a finalizat un contract, atribuit la sfârșitul anului 2022, pentru expertizarea a 28 de poduri și pasaje, pe care Municipalitatea le are în administrare.
Dintre aceste 28 de poduri și pasaje, avem trei care sunt în categoria satisfăcător, trei care sunt în categoria urgență și toate celelalte, 22, în categoria nesatisfăcător.
Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa – cel care traversează pe București – Ploiești, care traversează Lacul, și pasajele de la Lujerul și Pasajul Obor.
Pentru acestea, vă trebui să intervenim, în perioada următoare.
Lucrările sunt pentru cele două pasaje, sunt de ordinul, estimate de ordinul 50 de milioane de lei, pentru fiecare, pentru Podul Băneasa, undeva la 20 de milioane de lei”, a declarat Nicușor Dan.