Marius Coajă (PMB): Avem o nouă strategie pentru lucrările de mare infrastructură!
Articol de Mircea Apostolescu, 31 ianuarie 2020, 13:41
Consilierul primarului general Gabriela Firea, Marius Coajă, a declarat că Primăria Capitalei (PMB) are o nouă strategie bugetară pentru lucrările de mare infrastructură.
Astfel, atât pentru lucrările începute în trecut și care acum sunt continuate, cât și pentru lucrările noi, demarate de către actuala administrație a Bucureștiului, se alocă numai banii care pot fi cheltuiți, în funcție de stadiul fiecărei investiții.
Pentru lucrările multianuale, au fost prevăzute, în proiectul de buget propus de către Executivul PMB, doar sumele ce pot fi cheltuite până la finele acestui an, iar pentru lucrările ce urmează să se finalizeze, au fost alocați toți banii necesari.
Dacă unele lucrări vor avansa mai rapid decât a fost prevăzut, se vor aloca sume suplimentare pentru acestea, prin rectificări bugetare.
Asta spre deosebire de anii trecuți, când erau alocate sume mari, încă de la începutul anului, pentru ca, apoi, prin rectificări bugetare, să fie redistribuite acele sume care nu puteau fi cheltuite.
„În acest fel, nu se mai blochează în mod inutil sume importante, care pot fi utilizate la alte capitole bugetare”, a explicat Coajă.
Cât privește marile lucrări de infrastructură „moștenite” de la administrațiile anterioare, acestea erau blocate din diverse motive. Acum, majoritatea au fost deblocate și se află în diverse stadii de execuție, unele fiind chiar finalizate.
Astfel, dintre lucrările blocate, cea mai importantă este cea de la Ciurel, străpungerea din Regie până la Autostrada A1.
Proiectul a fost început cu foarte mult timp în urmă, era, însă, blocat în 2016, din cauza neînțelegerilor dintre constructor, consultant și beneficiar, adică PMB.
Printre problemele dificile ce au trebuit rezolvate, s-au numărat faptul că amplasamentul predat constructorului era grevat de numeroase sarcini, de la rețele de utilități ce trebuiau mutate, până la exproprieri care nu fuseseră făcute și până la descărcarea arheologică a terenului.
„Toate acestea au fost rezolvate, iar, acum, prima etapă a proiectului, podul de la Ciurel, este finalizată. În proiectul de buget pe acest an, sunt prevăzute sumele necesare pentru exproprieri, urmând ca, în primăvară, să demareze lucrările celei de-a doua etape a celui mai mare proiect de infrastructură derulat de către o autoritate publică locală din România”, a explicat consilierul primarului general Gabriela Firea.
„Străpungerea ce pleacă din Regie va asigura legătura cu Șoseaua de Centură a Capitalei, creând o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu pentru traficul din Sectoarele 5 și 6”, mai spune Coajă.
O altă lucrare importantă, care era blocată în 2016, este Park & Ride Cora Pantelimon. Parcarea de la intersecția șoselelor Vergului și Pantelimon trebuia să fie parte integrantă din proiectul de modernizare a Șoselei Pantelimon, dar nu a putut fi demarată de către administrațiile anterioare ale Bucureștiului.
În anul 2016, s-a reușit promovarea și adoptarea de către Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a unui Plan de Urbanism Zonal (PUZ). Apoi, a fost semnat un act adițional la contractul cu constructorul și s-a obținut autorizația de construcție.
În septembrie anul trecut, Primăria Capitalei a emis ordinul de începere a lucrărilor la Park & Ride Cora Pantelimon. Construcția parcării de 420 de locuri va fi dublată de reconfigurarea buclei tramvaielor, astfel încât să se creeze un nod internodal de transport.
„Oamenii care vin din Ilfov și lucrează în București vor putea să își lase mașinile în parcare, pentru a pleca spre centrul Bucureștiului cu transportul public în comun”, spune Marius Coajă.
Totodată au fost demarate și noi lucrări de infrastructură. Astfel, în 2017, a demarat lărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză. Aceasta va ajuta, împreună cu pasarelele de la Petricani și Andronache și cu reconfigurarea Bulevardului Dimitrie Pompeiu, la fluidizarea traficului din zona de nord a Capitalei, mai cu seamă în perspectiva construirii Spitalului Metropolitan.
„Lucrările la Fabrica de Glucoză se vor finaliza până la jumătatea acestui an”, promite consilierul primarului general Gabriela Firea.
„Alte lucrări noi care au demarat deja sunt Pasajul Doamna Ghica și supra-lărgirea Prelungirii Ghencea”, mai spune el.
Dar Primăria Capitalei are și planuri de viitor. Astfel, se află în desfășurare procedurile de atribuire a studiilor de fezabilitate pentru lărgirea Șoselei București-Măgurele, pentru reconfigurarea Bulevardului Dimitrie Pompeiu, pentru etapele II și III ale Diametralei Nord-Sud și pentru un drum de acces de pe strada Biharia către Cartierul Henri Coandă.
De asemenea, „va fi realizat un studiu de fezabilitate privind asigurarea accesului în și dinspre Cartierul Giulești-Sârbi și legătura cu Șoseaua de Centură”, a mai precizat Coajă.