Ascultă Radio București FM Live

Metroul pana a Otopeni, doar jumatate

Metroul pana a Otopeni, doar jumatate

Articol de , 19 februarie 2019, 16:07

Veste buna pentru bucuresteni : Miercurea trecuta Comisia Europeana a aprobat alocarea a  517 milioane de euro pentru constructia Magistralei 6 de Metrou, care a fost inclusa  în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Nu vom ajunge cu metroul la aeroportul Otopeni

Banii europeni sunt, dar nu pentru toata linia, ci numai pentru bucata de la Statia 1 Mai pana la Statia Tokyo (Baneasa Shopping City), adica doar o portiune de  6 kilometri din cei 14 km cati ar fi pana la Otopeni.

De la Baneasa Shopping City pana la Otopeni, Bruxelles-ul afirma ca va da bani doar daca autoritale romane vor oferi “explicatii pertinente”, conform exprimarii oficiale.

Explicatiile pertinente care nu au fost oferite

Nu sunt propriu-zis explicatii, sunt, sau ar trebui sa fie, contra-argumentele Romaniei la obiectiile pe care Bruxelles-ul le-a ridicat in legatura cu studiul de fezabilitate pentru M6.

Astfel, Bruxelles-ul considera ca expertii romani au fost prea optimisti cand au estimat costul pentru tronsonul Baneasa-Otopeni la 52,5 milioane euro/km, în timp ce “la alte proiecte recente din București” costurile sunt de 69-83 milioane euro/km.

Comisia mai spune că Magistrala M6, adica capatul ei, nu ține cont de construirea viitorului terminal T2 la Aeroportul Otopeni.

Tot expertii europeni afirma ca nu merita construit metrou pana la Otopeni pentru ca nu este trafic destul, nu sunt destui pasageri, si in acest sens acuza guvernul ca a trimis studii de trafic gresite.

Bruxelles-ul mai spune ca santierul metroului ar deranja prea grav si prea mult timp traficul pe DN1, pentru ca proiectul este se faca in sant deschis, asa cum a fost construit metroul pe bd. Magheru, de exemplu.

In fine, Comisia Europeana considera ca guvernul este prea optimist cand crede ca tot proiectul va dura doar 4 ani si jumatate, de la licitatie pana la terminare.

Obiectii indreptatite si nu prea

Multe dintre obiectii sunt invocate doar ca sa ascunda motivul principal al opozitiei fata de continuarea M6 pana la Otopeni: expertii europeni considera ca nu merita construita linie de metrou pana la Henri Coanda pentru ca nu exista si nici nu va exista trafic destul, nu vor fi destui pasageri.

Studiul in baza caruia au fost ceruti banii de la UE a fost facut in totalitate, adica de la Statia 1 Mai pana la Statia Henri Coanda, de specialistii guvernului. Din ce afirma Bruxelles-ul rezulta ca autorii studiului au gandit bine si estimarile de trafic, si termenele de executie si costurile, si problemele traficului rutier de suprafata pentru tronsonul  dintre statiile 1 Mai si Baneasa, dovada ca Romania a primit bani pentru aceast tronson, dar pentru tronsonul de la Baneasa pana la Otopeni aceeasi specialisti, in mod curios, nu au mai gandit bine nici studiile de trafic, nici costurile de executie, nici termenele de executie.

Obiectia de optimism excesiv referitoare la costul pentru tronsonul Baneasa-Otopeni, de 52,5 milioane euro/km, în timp ce “la alte proiecte recente din Bucuresti” costurile sunt intre 69 si 83 milioane euro/km, nu sta nici ea in picioare. Magistrala 5, pentru ca asta inseamna “alte proiecte recente”, a fost construita 100% prin foraje in subteran, cu multe devieri de retele de caldura, de gaze, de electricitate, deci a avut costuri mult mai mari decat in varianta in care totul se face prin sapaturi de suprafata.

Ce se va intampla in continuare

Costul total al M6, intre 1 Mai si aeroportul Henri Coanda, este estimat la 1,3 miliarde de euro.

Din acesti bani Bruxelles-ul va da 514 milioane de euro, Agentia Japoneza de Cooperare Internationala ofera Romaniei 320 de milioane de euro, iar guvernul roman va trebui sa acopere diferenta.

Fondurile europene vor fi folosite pentru linii, pentru cele 6 statii noi de metrou care vor fi construite pe tronsonul acceptat, adica Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa si, in final, Tokyo, precum și pentru achiziționarea a douasprezece garnituri de metrou, fiecare cu cate sase vagoane.

FleetMaster, Soluția completă pentru planificare și optimizare rute, te ține informat și îți prezintă zilnic pe 98,3 FM rubrica „Strada de business”!

 

 

 

Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:43

Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă

În anul 2025, Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă. Şcoala a luat fiinţă prin...

Colegiul Naţional “Mihai Viteazul” din Bucureşti sărbătoreşte 160 de ani de existenţă
Ziua Constituţiei. România modernă şi documentele sale fundamentale
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 09:32

Ziua Constituţiei. România modernă şi documentele sale fundamentale

Cu ocazia Zilei Constituţiei României, Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), prin Biblioteca Metropolitană Bucureşti (BMB), organizează luni,...

Ziua Constituţiei. România modernă şi documentele sale fundamentale
Vremea va fi predominant închisă!
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 06:44

Vremea va fi predominant închisă!

Vremea va fi predominant închisă, în Capitală. Trecător vor fi posibile ploi slabe sau burniţă, anunță ANM. Vântul va avea intensificări...

Vremea va fi predominant închisă!
Clipul video cu Nicușor Dan, Cătălin Drulă și Vlad Voiculescu este ilegal, conform BEC București!
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 22:37

Clipul video cu Nicușor Dan, Cătălin Drulă și Vlad Voiculescu este ilegal, conform BEC București!

Biroul Electoral al Municipiului București a dispus retragerea de pe internet a înregistrării video realizate în incinta Palatului Cotroceni, în...

Clipul video cu Nicușor Dan, Cătălin Drulă și Vlad Voiculescu este ilegal, conform BEC București!
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 17:10

Dezbatere electorală > RAREȘ LAZĂR, în fața bucureștenilor | VIDEO

București FM îți prezintă dezbaterea electorală cu Rareș Lazăr, candidat la funcția de Primar General al Municipiului București. Discuția...

Dezbatere electorală > RAREȘ LAZĂR, în fața bucureștenilor | VIDEO
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 15:55

Dâmbovița 2035: șase viziuni pentru transformarea râului într-o infrastructură verde-albastră a Bucureștiului

Dâmbovița intră într-o nouă etapă de dezvoltare. În cadrul conferinței internaționale „Dâmbovița 2035”, organizatorii au anunțat cele...

Dâmbovița 2035: șase viziuni pentru transformarea râului într-o infrastructură verde-albastră a Bucureștiului
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 15:49

Moș Nicolae aduce două super-evenimente la Sala Palatului: tenorul Jonas Kaufmann și producția Disney „Frozen – Regatul de Gheață”

Luna decembrie vine cu două spectacole de excepție la Sala Palatului, transformând Bucureștiul într-un veritabil centru cultural al...

Moș Nicolae aduce două super-evenimente la Sala Palatului: tenorul Jonas Kaufmann și producția Disney „Frozen – Regatul de Gheață”
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 15:43

Patru bărbați, reținuți în Capitală în trei dosare distincte de furt

Poliția Capitalei a informat astăzi reținerea în București a patru bărbați, în trei dosare separate, sub acuzație de furt după ce au...

Patru bărbați, reținuți în Capitală în trei dosare distincte de furt