Ascultă Radio București FM Live

Metroul pana a Otopeni, doar jumatate

Metroul pana a Otopeni, doar jumatate

Articol de , 19 februarie 2019, 16:07

Veste buna pentru bucuresteni : Miercurea trecuta Comisia Europeana a aprobat alocarea a  517 milioane de euro pentru constructia Magistralei 6 de Metrou, care a fost inclusa  în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Nu vom ajunge cu metroul la aeroportul Otopeni

Banii europeni sunt, dar nu pentru toata linia, ci numai pentru bucata de la Statia 1 Mai pana la Statia Tokyo (Baneasa Shopping City), adica doar o portiune de  6 kilometri din cei 14 km cati ar fi pana la Otopeni.

De la Baneasa Shopping City pana la Otopeni, Bruxelles-ul afirma ca va da bani doar daca autoritale romane vor oferi “explicatii pertinente”, conform exprimarii oficiale.

Explicatiile pertinente care nu au fost oferite

Nu sunt propriu-zis explicatii, sunt, sau ar trebui sa fie, contra-argumentele Romaniei la obiectiile pe care Bruxelles-ul le-a ridicat in legatura cu studiul de fezabilitate pentru M6.

Astfel, Bruxelles-ul considera ca expertii romani au fost prea optimisti cand au estimat costul pentru tronsonul Baneasa-Otopeni la 52,5 milioane euro/km, în timp ce “la alte proiecte recente din București” costurile sunt de 69-83 milioane euro/km.

Comisia mai spune că Magistrala M6, adica capatul ei, nu ține cont de construirea viitorului terminal T2 la Aeroportul Otopeni.

Tot expertii europeni afirma ca nu merita construit metrou pana la Otopeni pentru ca nu este trafic destul, nu sunt destui pasageri, si in acest sens acuza guvernul ca a trimis studii de trafic gresite.

Bruxelles-ul mai spune ca santierul metroului ar deranja prea grav si prea mult timp traficul pe DN1, pentru ca proiectul este se faca in sant deschis, asa cum a fost construit metroul pe bd. Magheru, de exemplu.

In fine, Comisia Europeana considera ca guvernul este prea optimist cand crede ca tot proiectul va dura doar 4 ani si jumatate, de la licitatie pana la terminare.

Obiectii indreptatite si nu prea

Multe dintre obiectii sunt invocate doar ca sa ascunda motivul principal al opozitiei fata de continuarea M6 pana la Otopeni: expertii europeni considera ca nu merita construita linie de metrou pana la Henri Coanda pentru ca nu exista si nici nu va exista trafic destul, nu vor fi destui pasageri.

Studiul in baza caruia au fost ceruti banii de la UE a fost facut in totalitate, adica de la Statia 1 Mai pana la Statia Henri Coanda, de specialistii guvernului. Din ce afirma Bruxelles-ul rezulta ca autorii studiului au gandit bine si estimarile de trafic, si termenele de executie si costurile, si problemele traficului rutier de suprafata pentru tronsonul  dintre statiile 1 Mai si Baneasa, dovada ca Romania a primit bani pentru aceast tronson, dar pentru tronsonul de la Baneasa pana la Otopeni aceeasi specialisti, in mod curios, nu au mai gandit bine nici studiile de trafic, nici costurile de executie, nici termenele de executie.

Obiectia de optimism excesiv referitoare la costul pentru tronsonul Baneasa-Otopeni, de 52,5 milioane euro/km, în timp ce “la alte proiecte recente din Bucuresti” costurile sunt intre 69 si 83 milioane euro/km, nu sta nici ea in picioare. Magistrala 5, pentru ca asta inseamna “alte proiecte recente”, a fost construita 100% prin foraje in subteran, cu multe devieri de retele de caldura, de gaze, de electricitate, deci a avut costuri mult mai mari decat in varianta in care totul se face prin sapaturi de suprafata.

Ce se va intampla in continuare

Costul total al M6, intre 1 Mai si aeroportul Henri Coanda, este estimat la 1,3 miliarde de euro.

Din acesti bani Bruxelles-ul va da 514 milioane de euro, Agentia Japoneza de Cooperare Internationala ofera Romaniei 320 de milioane de euro, iar guvernul roman va trebui sa acopere diferenta.

Fondurile europene vor fi folosite pentru linii, pentru cele 6 statii noi de metrou care vor fi construite pe tronsonul acceptat, adica Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa si, in final, Tokyo, precum și pentru achiziționarea a douasprezece garnituri de metrou, fiecare cu cate sase vagoane.

FleetMaster, Soluția completă pentru planificare și optimizare rute, te ține informat și îți prezintă zilnic pe 98,3 FM rubrica „Strada de business”!

 

 

 

Duminică, 14 decembrie, intră un vigoare noul Mers al Trenurilor
Actualitate vineri, 12 decembrie 2025, 18:46

Duminică, 14 decembrie, intră un vigoare noul Mers al Trenurilor

Programul aduce modificări în circulaţia feroviară atât pe rutele interne, cât şi pe cele internaţionale. În medie peste 1150 de trenuri vor...

Duminică, 14 decembrie, intră un vigoare noul Mers al Trenurilor
Lege promulgată/ Ordinul de protecţie provizoriu se prelungeşte până la soluţionarea în primă instanţă a cererii
Actualitate vineri, 12 decembrie 2025, 18:17

Lege promulgată/ Ordinul de protecţie provizoriu se prelungeşte până la soluţionarea în primă instanţă a cererii

Procurorul comunică acest lucru de îndată unităţii de poliţie care a înaintat ordinul de protecţie provizoriu, care ia măsuri pentru...

Lege promulgată/ Ordinul de protecţie provizoriu se prelungeşte până la soluţionarea în primă instanţă a cererii
Meteo: Bucureștiul nu scapă de ceață
Actualitate vineri, 12 decembrie 2025, 17:57

Meteo: Bucureștiul nu scapă de ceață

La noapte, cerul va fi temporar noros, iar mai ales spre dimineaţã se va semnala ceaţã. Vântul va sufla slab pânã la moderat. Temperatura...

Meteo: Bucureștiul nu scapă de ceață
Proiectul privind taxe şi impozite locale mărite, supus dezbaterii publice pe site-ul PMB
Actualitate vineri, 12 decembrie 2025, 17:31

Proiectul privind taxe şi impozite locale mărite, supus dezbaterii publice pe site-ul PMB

Acesta ţine cont de rata inflaţiei aferentă anului 2024 de 5,6%. De asemenea, apar majorări la valoarea impozabilă a clădirilor. Conform...

Proiectul privind taxe şi impozite locale mărite, supus dezbaterii publice pe site-ul PMB
Actualitate vineri, 12 decembrie 2025, 17:26

Expoziția ”Natural Bond 1–5.  Retrospectiva 2021–2025” a ajuns la final

Expoziția ”Natural Bond 1–5. Retrospectiva 2021–2025”, găzduită de TNB, are sâmbătă, 13 decembrie, întâlnirea finală cu publicul....

Expoziția ”Natural Bond 1–5.  Retrospectiva 2021–2025” a ajuns la final
Actualitate vineri, 12 decembrie 2025, 16:51

ANPC a aplicat amenzi de peste 14 milioane de lei în urma unor controale la peste 1.700 de operatori economici

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat 2.029 de amenzi contravenţionale, de peste 14,4 milioane de lei, şi a dat...

ANPC a aplicat amenzi de peste 14 milioane de lei în urma unor controale la peste 1.700 de operatori economici
Actualitate vineri, 12 decembrie 2025, 16:02

IGSU anunţă licitaţie pentru un spital mobil de izolare şi tratament

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă anunţă o licitaţie pe SEAP pentru un spital mobil de izolare şi tratament, în valoare...

IGSU anunţă licitaţie pentru un spital mobil de izolare şi tratament
Actualitate vineri, 12 decembrie 2025, 15:42

România Zboară Departe: 20 de tineri performanți au primit 50.000 de euro pentru a-și continua drumul spre performanță

Programul „România Zboară Departe”, derulat în de Asociația The Social Incubator si Vola.ro încheie prima etapă. 20 de tineri talentați...

România Zboară Departe: 20 de tineri performanți au primit 50.000 de euro pentru a-și continua drumul spre performanță