Primăria Capitalei și Societatea de Transport București vin cu precizări
Articol de Marga Tudor, 16 octombrie 2018, 21:31
Primaria Capitalei si Societatea de Transport Bucuresti aduc precizari referitoare la informatiile care circula in spatiul public, potrivit carora ‘STB nu ar avea alocat niciun leu pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Bucuresti’.
Reamintim faptul cã modernizãrile de linii de tramvai sunt lucrãri complexe, executate pe domeniul public, care sunt suportate de Primãria Capitalei, prin alocatii bugetare ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti ca lucrãri de investitii.
Astfel, STB SA (fosta RATB) asigurã în prezent doar lucrãri de reparatie si mentenanta si nu reabiliteazã/modernizeazã linii de tramvai.
În 2017, pentru întretinerea cãii de rulare a tramvaielor STB a cheltuit circa 2.6 milioane lei, respectiv pentru materiale necesare asigurãrii mentenantei.
Nivelul cheltuielilor aferente reparatiilor caii de rulare a tramvaielor (materiale, piese de schimb), înregistrat în perioada ianuarie – septembrie 2018, este de 2.2 milioane lei.
Reabilitarea liniilor de tramvai
Primãria Municipiului Bucuresti a finalizat în ultimii doi ani mai multe lucrãri mari de infrastructurã, prin care s-au modernizat mai multe bulevarde din Capitalã.
Lucrãrile au presupus si reabilitarea liniilor de tramvai astfel:
– B-dul Liviu Rebreanu – reabilitare sistem rutier si linii tramvai – lungime 2,78 km (cale dublã tramvai)
– Soseaua Iancului – reabilitare sistem rutier si linii tramvai – lungime 2,5 km (cale dublã tramvai)
– Soseaua Pantelimon – reabilitare sistem rutier si linii tramvai – lungime 6,51 km (cale dublã tramvai)
-B-dul Aerogãrii – reabilitare sistem rutier si linii tramvai – lungime 5,24 km (cale dubla tramvai)
De asemenea, Primãria Municipiului Bucuresti are fonduri alocate în planul de investitii 2018-2019 pentru obiective noi care includ reabilitarea atât a sistemului rutier, cât si a liniilor de tramvai, astfel:
-Penetratie Prelungirea Ghencea – Domnesti si Supralãrgire Bulevardul Ghencea între Str. Brasov si Terminal Tramvai 41 (linie de tramvai în zona medianã);
-Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Dimitrie Pompei si strãpungere Barbu Vãcãrescu;
Reabilitare sistem rutier B-dul G-ral Vasile Milea;
– Obiectivul 5 Nod Chitila – Închidere inel median;
-Reabilitare B-dul Basarabia (între Sos. Mihai Bravu si Sos. Dudesti Pantelimon);
-Supralãrgire Calea Cãlãraºi – B-dul C. Coposu (str. Sfânta Vineri – Sos. Mihai Bravu);
Totodatã, Primãria Municipiului Bucuresti are cuprins în ‘Programul de Achizitionare Tramvaie si echipamente necesare îmbunãtãtirii transportului public de cãlãtori în perioada 2018 -2023’ si investitii complementare dupã cum urmeazã:
– linia de tramvai 1 si 10 – modernizare linie de tramvai pe b-dul General Vasile Milea de la intersectia cu b-dul Timisoara pânã în dreptul intrãrii în benzinãria OMV – Lungime 1,1 km (cale dubla tramvai)
– linia de tramvai 40 – modernizare linie de tramvai – lungime 37,6 km (cale dubla tramvai)
– linia de tramvai 55 – modernizare linie de tramvai între b-dul Pache Protopopescu – str. Traian -lungime 12,8 km (cale dubla tramvai)