Ascultă Radio București FM Live

Avem benzi unice RATB…pe hârtie…!

Avem benzi unice RATB…pe hârtie…!

Articol de Mircea Apostolescu, 6 februarie 2017, 09:02 / actualizat: 6 februarie 2017, 10:11

După cum spuneam, săptămâna trecută, și continui să susțin, singura soluție pentru București este aceea a transportului public, pentru că, oricâte pasaje sub și supraterane am construi, nu vom putea ține pasul cu creșterea exponențială a numărului de mașini și orașul se va bloca total.
Pe de altă parte, ne-am săturat cu toții să așteptăm câte 20 de minute, prin stații, în ger, iarna, și în soarele dogoritor, vara, câte un autobuz, un tramvai ori un troleibuz care nu mai vine. Ne-am săturat să ne înghesuim, să ne îmbrâncim și să ne călcăm pe picioare în mijloacele de transport supraaglomerate sau să facem saună, deîndată ce afară se fac 30℃.
De aceea, în transportul public trebuie făcute investiții masive, pentru a deveni o alternativă viabilă, predictibilă și civilizată la transportul individual.
Însă, achiziționarea de autobuze, tramvaie și troleibuze, votată de curând de către Consiliul General, nu reprezintă soluția integrală a problemei transportului public. Mai bine spus, reprezintă doar o mică parte din această soluție. De ce? Pentru că putem avea oricâte mijloace de transport, 400 de autobuze și câte 100 de tramvaie și troleibuze noi, dar dacă ele vor sta blocate în trafic, cum se întâmplă acum, nu vom avea o succedare la intervale mici a mijloacelor de transport în stații, nu vom avea un transport în comun predictibil și civilizat.
Pentru a putea atinge aceste standarde, la care visăm cu toții, trebuie instituite benzile unice pentru autobuze și troleibuze, iar liniile de tramvai trebuie modernizate și puse în zona proprie. Desigur, sistemul de management al traficului ar trebui să funcționeze, de-adevăratelea, și să permită prioritizarea mijloacelor de transport în comun, față de traficul general.
Iată că, parcă ținând cont de ideile noastre, specialiștii Municipalității au reușit, în cele din urmă, după vreo 10 ani de discuții interminabile, să finalizeze lista cu arterele din București pe care se vor institui benzi unice sau unde liniile de tramvai vor fi puse în zonă proprie. Pe benzile unice pot circula doar mijloacele de transport în comun, taxiurile și echipajele de intervenție. Această măsură a fost luată în majoritatea capitalelor europene, pentru a aplica principiul prioritizării transportului public. Astfel, tramvaiele, troleibuzele și autobuzele nu mai stau blocate în trafic, ci au prioritate, iar transportul public devine mai avantajos decât cel individual, nu doar prin prisma costurilor, ci și din punctul de vedere al celerității și al condițiilor oferite călătorilor.

Primăria Capitalei ar urma să implementeze banda unică pentru autobuz și troleibuz pe următoarele artere:

– Sos. Bucuresti-Ploiesti, intre Bd. Aerogarii – Piata Presei Libere – Bd. Aerogarii – Piata Presei Libere,

– Sos. Kiseleff, intre Piata Presei Libere-Bd. C-tin Prezan ,

– Bd. Gh. Magheru, intre Piata Romana- Str. C.A .Rosetti,

– Str. N. Balcescu, intre Str. C.A.Rosetti – Piata Universitatii,

– Bd. Aerogarii, intre Sos. Bucuresti-Ploiesti – Str. N. Caramfil,

– Str. N. Caramfil, intre Bd. Aerogarii – Sos. Pipera,

– Bd. Aviatorilor, intre Str. N. Caramfil – Piata Charles de Gaulle,

– Sos. Colentina, intre Bucur Obor- Str. Sportului,

– Cal. Mosilor, intre Bucur Obor- Bd. Carol I,

– Sos. Iancului, intre Sos. Mihai Bravu – Sos. Pantelimon,

– Bd. Chisinau, intre Sos. Pantelimon – Bd. N. Grigorescu,

– Bd. N. Grigorescu, intre Bd. Basarabia – Bd. Th. Pallady,

– Bd. Unirii – Str. Traian – Piata Alba Iulia,

– Bd. Decebal, intre Piata Alba Iulia – Sos. Mihai Bravu,

– Str. Baba Novac, intre Sos. Mihai Bravu – Str. C-tin Brancusi,

– Str. C-tin Brancusi, intre Str. Baba Novac- Str. Lucretiu Patrascanu,

– Str. Lucretiu Patrascanu, intre Str. C-tin Brancusi – Bd Basarabia,

– Splaiul Independentei, intre Piata Unirii -Pod Eroilor,

– Bd. D. Cantemir, intre Piata Unirii- Cal. Serban Voda,

– Bd. Tineretului, intre Cal. Serban Voda – Cal. Vacaresti,

– Cal. Vacaresti, intre Bd. Tineretului – Piata Sudului,

– Str. Nitu Vasile, intre Piata Sudului – Bd. Al. Obregia,

– Bd. AL Obregia, intre Str. Nitu Vasile – Str. Tumu Magurele,

– Drumul Taberei, intre Str. Valea Ialomitei – Drumul Sarii,

– Drumul Taberei, intre Str. Valea Argesului – Str. Brasov,

– Bd. luliu Maniu, intre Grup Scolar Auto- Piata Leul,

– Cal. Grivitei, intre Bd. Ion Mihalache – Gara de Nord,

– Bd. Ion Mihalache, intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei,

– Bd. C-tin Prezan, intre Sos. Kiseleff – bd. Aviatorilor,

Municipalitatea ar urma să modernizeze liniile de tramvai și să le pună în zona proprie pe următoarele artere:

– Sos. Oltenitei, intre Romprim si Piata Eroii Revolutiei, pe ondistanta de circa 4,5 km,

– Sos. Viilor, intre Piata Eroii Revolutiei si Str. Dr. Istrate, pe o lungime de 1,0 km,

– Str. Dr. Istrate, intre Sos. Viilor si Sos. Progresului, pe 0,3 km,

– Bd. Timisoara, intre Sos. Progresului si Bd. Vasile Milea, pe 0,5 km,

– Bd. Vasile Milea, intre Bd. Timisoara si Pasajul Basarab, adica 1,8 km

– Bd. Iancu de Hunedoara, intre Pasaj Victoria-Sos. Stefan cel Mare, insemnand 0,7 km,

– Sos. Stefan cel Mare, intre Bd. lancu de Hunedoara si Sos. Mihai Bravu, pe o distanta de 2,1 km,

– Sos. Mihai Bravu, intre Sos. Stefan cel Mare si Calea Vacaresti, pe o lungime de 5,6 km,

– Cal. Vacaresti, intre Sos. Mihai Bravu si Sos Oltenitei, masurand 1,5 km,

– Sos. Colentina, intre Pasaj Colentina (captul linie 21) si Bucur Obor, adica 4,5 km,

– Cal. Mosilor, intre Bucur Obor si Bd. Carol I, o distanta de1,5 – km.

Ar trebui menționat faptul că o măsură similară, adică punerea liniei de tramvai în zona proprie, în anul 2001, a făcut din linia de tramvai 41 singurul mijloc de transport de suprafață viabil, care circulă cu o frecvență de 1-2 minute, pentru bucureștenii din cartierele Ghencea, Drumul Taberei, Militari si Crângași. In condițiile lucrărilor la magistrala M5 de metrou, tramvaiul 41 a rămas singurul mijloc de transport cu care pot ieși din cartierele lor, în condiții cât de cât civilizate, locuitorii din Ghencea si Drumul Taberei. Dacă, înainte de modernizare, tramvaiul 41 parcurgea cei 10,8 kilometri ai traseului său, din Ghencea spre Casa Presei, cu o viteză medie de 14 km/h, punerea liniei în zona proprie, viteza medie a crescut la 22 km/h. Lucrările de modernizare a liniei 41 au durat exact un an, pe vremea când Primar al Capitalei era Traian Băsescu.

Desigur, finalizarea acestei liste a arterelor pe care ar urma să fie instituite benzile unice și să fie puse liniile de tramvai în zona proprie este un pas înainte. Insă, acest pas trebuie urmat de punerea în practică a acestei strategii.
Dacă, în cazul benzilor unice pentru autobuze și troleibuze cheltuielile necesare, din punctul de vedere al infrastructurii rutiere, nu sunt foarte mari, fiind, însă, esențială voința atât a Municipalității, cât și a Poliției Rutiere, de a impune respectarea lor; în ceea ce privește modernizarea liniilor de tramvai si punerea lor în zona proprie, aceasta necesită lucrări de anvergură și investiții mari, care nu stiu dacă vor deveni realitate prea curând.

 

CSM Bucureşti a învins-o pe Rapid, în Liga Campionilor!
Actualitate duminică, 23 martie 2025, 12:54

CSM Bucureşti a învins-o pe Rapid, în Liga Campionilor!

CSM Bucureşti a învins-o, în deplasare, pe Rapid, în turul optimilor de finală ale Ligii Campionilor la handbal feminin. Partida s-a încheiat...

CSM Bucureşti a învins-o pe Rapid, în Liga Campionilor!
Șantiere noi pentru modernizarea sistemului de termoficare!
Actualitate duminică, 23 martie 2025, 12:25

Șantiere noi pentru modernizarea sistemului de termoficare!

Două noi șantiere pentru modernizarea a peste 20 de km de conducte de termoficare vor fi deschise în București. Potrivit primarului general al...

Șantiere noi pentru modernizarea sistemului de termoficare!
Razii în Capitală!
Actualitate duminică, 23 martie 2025, 12:05

Razii în Capitală!

Polițiștii Brigăzii Rutiere au desfășurat mai multe razii azi-noapte, în Capitală. În urma controalelor, 27 de șoferi au fost primit...

Razii în Capitală!
Oscar Piastri a câştigat Marele Premiu al Chinei la Formula 1!
Actualitate duminică, 23 martie 2025, 11:39

Oscar Piastri a câştigat Marele Premiu al Chinei la Formula 1!

Oscar Piastri a câștigat marele premiu al Chinei, a 2-a etapă a Campionatului Mondial de Formula 1. Piastri a obținut astfel a treia victorie în...

Oscar Piastri a câştigat Marele Premiu al Chinei la Formula 1!
Actualitate duminică, 23 martie 2025, 11:00

Restricții de trafic în Capitală, pentru Legal Half-Marathon!

Traficul rutier este restricționat, astăzi, în Capitală pentru buna desfășurare a evenimentului sportiv „Legal Half-Marathon 2025”. Astfel,...

Restricții de trafic în Capitală, pentru Legal Half-Marathon!
Actualitate duminică, 23 martie 2025, 10:46

Amplă acțiune de curățenie în sectorul 5!

De luna aceasta, societățile Salubrizare Sector 5 și Amenajare Edilitară Sector 5 demarează o amplă acțiune de curățenie, a anunțat...

Amplă acțiune de curățenie în sectorul 5!
Actualitate duminică, 23 martie 2025, 07:04

Prognoza meteo

Vreme calda astazi in Capitala cu cer temporar noros, vant moderat si o maxima de 16…18 grade. Cerul va fi temporar noros si va ploua in...

Prognoza meteo
Actualitate sâmbătă, 22 martie 2025, 16:54

Concurs privind drepturile consumatorilor pentru elevi!

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în parteneriat cu Ministerul Educației, organizează și în acest an Concursul...

Concurs privind drepturile consumatorilor pentru elevi!