Culoarea o dau oamenii, iar cei de la Policolor stiu asta cel mai bine!
Articol de , 25 iulie 2016, 18:33
Asa ca au folosit ca pigment o echipa de oameni entuziasti, pozitivi si efervescenti si i-au trimis prin tara.
Pe unde au trecut, au lasat urme, pe strazi, cladiri, mentalitati, au dat culoare comunitatilor si stralucire Romaniei.
Culorile Romaniei – asa se numeste proiectul asta fain care vrea sa stearga din varful pensulei zeci de ani de gri.
Pentru ca roz, pentru ca portocaliu, pentru ca verde , pentru ca optimism, pentru ca arta si traditie… pentru ca toate astea s-au strans oameni, foarte multi oameni care au inceput schimbarea la fata a Romaniei.
Am vazut cu placere cum Ramnicu Sarat a capatat culoare in obraji, vigoare si prospetime.
Weekendul trecut, 400 de voluntari au curatat, reconditionat, vopsit, vacsuit, baituit si transformat orasul.
Peste patru tone de materiale au venit de la Policolor, iar material uman s-a gasit din belsug in comunitate.
Romania Policolor e o carte de colorat cu poze frumoase care asteapta sa prinda viata, fila dupa fila… iar “Culorile Romaniei” este cel mai important proiect de responsabilitate sociala dedicat restaurarii comunitatilor rurale si urbane. Sustine proiecte artistice originale si incearca sa „construiasca” o comunitate a celor care vorbesc Romania de bine, o pun in valoare, ii tin poza in buzunarul de la piept si o arata peste tot in lume, asa cum e, frumoasa, colorata, vie. Atat de vie incat a luat premiu in cadrul editiei din acest an a CSR AWARDS, la categoria „Sustinerea Comunitatii”. Si daca Policolor a venit cu ideea, Zaga Brand a stiut sa o puna in valoare si evident in practica.
Campania „Culorile Romaniei” lansata in cursul anului trecut cu ocazia aniversarii a 50 de ani de activitate pe piata locala a producatorului Policolor, a reunit sub indemnul „Redescopera culorile Romaniei” comunitati urbane si rurale hotarate sa-si transforme localitatile, 51 de locuinte au fost renovate, nenumarate puncte de interes cultural au fost restaurate si repuse in valoare.
Proiectul a reusit sa adune o comunitate eterogena, artisti, creativi, dar si specialisti din institut ii de etnografie, arta, design, arhitectura, muzee, administratii locale si ONG-uri.
Campania a demarat in Bucovina – comuna Ciocanesti, unde traditia se afiseaza fara sfiala in vazul tuturor. Policolor a oferit materialele necesare pentru amenjarea exterioara si pictarea a 180 de case cu brauri si motive populare, dar si pentru renovarea Muzeului Etnografic si Muzeul Oualor Incondeiate – doua dintre cele mai importante spatii in care este depozitata istoria locului.
Al doilea proiect a fost implementat de Policolor in partneriat cu C.F.R si cu ajutorul artistului vizual Carmen Nistor. Aceasta a transpus pe locomotiva botezata HORA motivele de pe costumele populare romanesti. Intrata in circulatie pe 12 iunie, HORA s-a jucat toata vara pe ruta Trenurilor Soarelui, transportand calatori spre si dinspre litoral.
Al treilea proiect din cadrul campaniei Culorile Romaniei a fost implementat in Constanta, in parteneriat cu adminstratia locala. In urma unui concurs de creatie national, Policolor si Primaria Constant a au ales lucrarea creativa „Marea la rasarit, integrata urban” care a decorat primul vapor simbol ce strajuieste una dintre intrarile in oras .
Iar weekendul trecut asa cum va spuneam, campania “Culorile Romaniei a ajuns la Ramnicu Sarat. Lucrarile au inceput in cursul diminetii, la Parcul Municipal si Stadion, si vor continua, timp de cateva saptamani, la Liceul Economic, Colegiul National ” Alexandru Vlahuta”, Scoala nr.1, Scoala ” Vasile Cristoforeanu ” si Cercul Militar, astfel ca , la final, 4.000 de elevi si sportivi se vor bucura de conditii mai bune.
Lucrarile de renovare realizate cu materiale donate in cadrul campaniei ”Culorile Romaniei” au continuat si in judetul Buzau, la Manzalesti.
Vor fi reparate zece scoli si gradinite, biblioteca comunala, Muzeul Timpul Omului, sediul Primariei si centrul de informare Meledic.
Anul trecut, in cadrul proiectului ”Culorile Romaniei”, Policolor a sprijinit comunitatile cu materiale al caror pret echivalent a fost de 250.000 de euro, iar anul acesta se estimeaza ca pentru cele 13 proiecte incheiate sau aflate in derulare, au fost alocate produse in valoare de 120.000 euro.
”Am demarat in Ramnicu Sarat un amplu program de infrumusetare urbana , pe care voluntarii asociatiilor de tineret il vor desfasura in urmatoarele saptamani. Sunt extrem de mandru de faptul ca activitatea lor, concretizata in ani de munca si sute de activitati desfasurate in toata Europa, au adus o buna reputatie Ramnicului Sarat. Astfel, am fost acceptati intr-un proiect generos al Companiei Policolor. In urma acestei act iuni, la care au luat parte cateva sute de voluntari, mai multe obiective din municipiul Ramnicu Sarat vor fi revopsite, iar mobilierul urban si gardurile unor institut ii isi vor recapata culoarea. Le multumesc tuturor celor care au participat la actiune, indiferent de rolul lor sau de timpul alocat, liderilor asociatiilor de tineret, si nu in ultimul rand, celor care au facut posibila prezenta noastra in aceasta poveste frumoasa – ”Culorile Romaniei” , a declarat primarul din Ramnicu Sarat, Sorin Cirjan.
Silvia Teodorescu – comunicator pentru compania POLICOLOR si manager ZAGABRAND: “Acest proiect a debutat in anul 2015, la initiativa a peste 380 de angajati ai companiei, iar asta nu s-a petrecut intamplator. Anul trecut implineau jumatate de secol de experienta si traditie in Romania, in productia de lacuri si vopseluri.Ei si-au dorit extrem de mult sa reinnoiasca contractul cu tara noastra, dar nu intr-un mod metaforic, ci real. Si-au dorit foarte mult sa sprijine comunitatile.Cum au facut acest lucru? Ei bine si-au propus sa doneze cantitati mari de materiale in comunitatile urbane si rurale. In rural incurajand pastrarea arhitecturii autentice, iar in urban reimprospatarea oraselor care au iesit atat de gri din regimul comunist, care inca nu sunt asa cum erau odata si mai mult decat atat, sprijinirea inclusiv a artei urbane. Nu in ultimul rand. Campania “Culorile Romaniei” inseamna crearea unei comunitati in cadrul comunitatii, a unor ambasadori.In acest weekend a fost prezent unul dintre cei mai cunoscuti si mai buni designeri de obiect din Romania – Mihai Grama”.
In acest moment, in cadrul campaniei sunt 16 ambasadori, vorbim de oameni care prin pasiunile lor sau prin munca pe care o depun in fiecare zi sprijina culoarea, autenticul si iubesc mult Romania. Sunt modele de urmat pe care le prezentam comunitatii, iar ei la randul lor vin alaturi de comunitatile care intra in campanie, iar asta se intampla PRO BONO doar din dragoste pentru oameni si frumos!
Florin Ceparu – presedintele Asociatiei Voluntarilor din Ramnicu Sarat: “Bine ati venit in micul nostru oras care are o culoare noua. As vrea sa va spun ca voluntariatul la Ramnicu Sarat ca si stare de spirit a aparut undeva prin 2002 pentru ca mai apoi usor usor terminand atat eu cat si alti tineri studiile, si de fapt nu doar tineri ci si functionari ai primariei care au decis sa se alature miscarii voluntariatului si sa producem aceasta implicare la nivel comunitar. Pe langa ceea ce avem noi in voluntariat avem si un consortiu scolar si o structura de colaborare la nivel local care ne permite sa implicam voluntari oricat de multi tineri are nevoie comunitatea pentru a desfasura diferite activitati. Venirea dumneavoastra aici si acest DA pentru a ne implica si a infrumuseta orasul este o onoare si o responsabilitate mare pentru municipiul nostrum pentru ca ne-ati alaturat unor orase precum Bucurestiul si Constanta, orase cu o valoare structural deosebita, de asemenea culturala si istorica. Ramnicu Sarat prin prisma miscarii de voluntariat iata ca este parte in proiectul “Culorile Romaniei”. Noi incercam sa facem tot ce ne sta in putinta incat sa infrumusetam orasul, iar acceptul dumneavoastra de a fi partneri in acest proiect si de a ne sprijini in acelasi timp cu vopsea este cu atat mai important”.
“Campania ”Culorile Romaniei” este cea mai buna forma prin care sa oferim celor care ne acorda increderea lor, comunitatilor din Romania, un sprijin real. De aceea, si in acest an, ne-am indreptat sponsorizrile catre comunitatile urbane si rurale care doresc sa isi reamenajeze obiectivele publice, astfel incat intreaga comunitate locala sa se bucure de culoare si de un nou inceput. In cazul judetului Buzau, alegerea de a fi impreuna a fost una usoara . Ne-a bucurat implicarea municipalitatii, dar mai ales a oamenilor. Numarul voluntarilor care doresc sa isi faca orasul Ramnicu Sarat mai frumos, precum si faptul ca obiectivele de renovat sunt in principal din sistemul de invatamant, au facut ca sponsorizarea de peste patru tone de lacuri si vopsele sa fie un prim pas dintr-un proiect mai amplu in care ne dorim sa fim alaturi de oamenii din oras . Cei 400 de voluntari care au iesit sa reimprospateze orasul sunt dovada vie ca astfel de comunitati au un potential fantastic si meri a mai multa atentie din partea tuturor”, spune Marius Vacaroiu, CEO al grupului Policolor – Orgachim.
Andreea Mazilu







































