Sunt pasajele o soluție pentru traficul rutier din București?
Articol de Sabina Lapadatescu, 5 august 2015, 14:21
Pasajul rutier subteran de la Piața Presei a fost dat în folosință, la fel ca cel pietonal care face legătura dintre terminalul RATB, capatul tramvaiului 41, și Parcul Herăstrău, în zona Pavilionului H.
Şoferii care vin spre centrul orașului, de pe DN 1 pot subtraversa Piața Presei, pentru a ieși fie pe Kiseleff, fie pe Bulevardul Mărăști, spre Expoziției. Acest lucru, împreună cu desființarea trecerii de pietoni de la capătul lui 41, permite fluidizarea traficului în Piața Presei și pe Șoseaua Kiseleff, șoferii putând merge fără oprire aproape 800 de metri, până la trecerea de pietoni din dreptul fostului sediu al Ministerului Culturii.
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, anunța, la inaugurarea pasajului de la Piața Presei, că, pentru a da o și mai mare fluenţă traficului pe Șoseaua Kiseleff, Municipalitatea va mai construi un pasaj pietonal subteran în dreptul fostului sediu al Ministerului Culturii, actualmente Muzeul Satului. Astfel, șoferii care se îndreaptă de la Piața Presei către centrul oraşului vor putea merge fără oprire până la Arcul de Triumf.
Toate bune și frumoase până în acest punct. Numai că, banii investiți în construcția acestui sistem de pasaje nu fac decât să mute conflictul de circulație în intersecția de la Arcul de Triumf, unde nu este posibilă construirea vreunui pasaj sub sau suprateran.
Astăzi, în condițiile unui trafic de vacanță, semnele viitorului ambuteiaj se pot vedea, deja, la Arcul de Triumf. Rămâne de văzut cum vor soluționa experții de la Primăria Capitalei această nouă problemă.
Autor: Mircea Apostolescu





