Încep lucrările pentru lărgirea Şoselei Fabrica de Glucoză, dar legătura cu Autostrada București – Ploiești mai are de așteptat
Articol de Mircea Apostolescu, 24 iulie 2015, 11:45
Pe 15 mai, CNADNR a scos, din nou, la licitație construcția ultimului segment al Autostrăzii A3 București-Ploiesti, după ce a reziliat contractul cu constructorul inițial, Impresa Pizzarotti.
Este vorba despre un tronson cu o lungime de numai 3,3 kilometri, pentru construcția căruia CNADNR este dispusă să plătească aproximativ 39 de milioane de euro. Sectorul de autostradă va asigura legătura cu infrastructura rutieră a Bucureștiului şi va avea câte trei benzi pe sens și două pasaje, unul peste strada Popasului și celălalt peste calea ferată București – Constanța. Același contract mai prevede și realizarea nodurilor rutiere de la Moara Vlasiei și Șoseaua de Centură a Bucureștiului și de la strada Popasului și din zona Gherghita.
Nu mai puțin de cinci asocieri de constructori au depus ofertele finale, cea mai mică dintre acestea fiind de aproape jumătate din prețul estimat de către CNADNR, adică aproximativ 20 de milioane de euro.
Aceste evoluții au loc în contextul în care Primăria Capitalei demarează lucrările de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză, pentru a asigura preluarea traficului de pe Autostrada A3, în momentul în care aceasta va reuși să intre, în sfârșit, în București. Având în vedere contestațiile la atribuirea contractului de construcție a celor 3,3 kilometri de autostradă, legătura dintre aceasta și infrastructura din București mai are de așteptat.