Realitatea Bucureştiului…
Articol de Sabina Lapadatescu, 17 iunie 2015, 10:03
Experții internaționali prezenți la cea de-a doua Conferință Europeană privind Planurile de Mobilitate Urbană Sustenabilă s-au plimbat, ieri după-amiază, cu bicicletele prin București, desigur însoțiți de un impresionant dispozitiv de poliție rutieră și jandarmerie. Asta, după ce ne explicaseră, de dimineață, că trebuie să creăm un sistem prioritizat de piste pentru bicicliști, să încurajăm transportul public, să limităm parcarea on street, pe trotuare și mai ales în centrul orașului, pentru a reda spațiul public pietonilor.
Toate bune și frumoase, dar ar avea, oare, acești experți curajul de a merge cu bicicletele prin București și în lipsa polițiștilor și a jandarmilor? Ce experți le vor spune șoferilor bucureșteni că nu pot parca oriunde doresc, pe trotuare, pe trecerile de pietoni sau în stațiile de autobuz? Cine îi va convinge pe șoferii blocați, la oră de vârf, într-o coloană uriașă, pe Calea Victoriei că pista pentru biciclete, pe care trec lejer doi bicicliști și care a luat o bandă din carosabil, este un lucru bun?
Poate că experții care alcătuiesc Planul de Mobilitate Sustenabilă al Bucureștiului ar trebui să adapteze soluțiile aduse din țara experților la realitățile orașului în care trăim, așa cum cerea și arhitectul şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu, la prezentarea modelului matematic pe care se va baza planul de mobilitate. Atunci, Pătraşcu atrăgea atenția asupra faptului că Bucureștiul este un oraș cu particularități, având toate instituțiile și viața economică grupate în centrul său. De aici și necesitatea de oamenilor de a ajunge în centru. Spre exemplu, ar fi o greșeală să se renunțe la ideea de a face parcări în centrul Bucureștiului, afirma arhitectul şef al Capitalei.
Autor: Mircea Apostolescu




