Ascultă Radio București FM Live

Louis Vuitton este cel mai valoros brand de lux din lume pentru al nouălea an consecutiv

Louis Vuitton este cel mai valoros brand de lux din lume pentru al nouălea an consecutiv

Articol de , 22 mai 2014, 10:10

Louis Vuitton este cel mai valoros brand din lume pentru al nouălea an consecutiv, înregistrând o creştere de 14%, la 25,9 miliarde de dolari, faţă de 2013, potrivit unui top al brandurilor la nivel global realizat anual de Millward Brown.

Valoarea primelor 10 branduri de lux a crescut cu 16%, la 111 miliarde de dolari, companii ca LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton şi până la Burberry Group având ca prioritate exclusivitatea produselor lor, transmite Bloomberg.

Hermes, producătorul francez al genţilor Birkin, deţinut parţial de LVMH, a înregistrat la rândul său o creştere de 14% a valorii brandului, la 21,8 miliarde de dolari, şi s-a plasat pe poziţia a doua.

Gucci, deţinut de compania Kering, competitor direct al Vuitton, s-a plasat pe poziţia a treia, cu o creştere de 27%, la 16,1 miliarde de dolari.

Vuitton se numără printre producătorii de bunuri de lux care introduc produse mai scumpe, într-un număr restrâns de magazine, cumpărătorii bogaţi fiind tot mai interesaţi de branduri percepute ca fiind de elită.

În primul trimestru, veniturile obţinute de grupul francez LVMH din comercializarea de haine şi articole din piele au înregistrat cea mai mare creştere din ultimii doi ani, indicând că reorganizarea Vuitton funcţionează.

“Dacă pierzi exclusivitatea, pierzi statutul de brand de lux. Multe companii renunţă la creşterea cotei de piaţă pentru a scoate în evidenţă atractivitatea lor pe segmentul de lux”, a declarat Anastasia Kurovskaia, vicepreşedinte pentru operaţiunile din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa ale diviziei de consultanţă Optimor a Millward Brown.

În topul brandurilor de lux se mai află în ordine Prada (îmbrăcăminte), Rolex (ceasuri), Cartier (bijuterii), casele de modă Chanel şi Burberry, precum şi Coach (genţi) şi Fendi (modă).

Valoarea Burberry a crescut cu 42%, la 5,9 miliarde de dolari, acesta fiind cel mai mare avans în rândul celor 10 branduri analizate.

Valoarea producătorului de genţi Coach a scăzut cu 4%, la 3,1 miliarde de dolari, din cauza pierderii atractivităţii în SUA pe fondul discounturilor, iar cea a casei de modă Fendi, deţinută de LVMH, cu 17%, la 3 miliarde de dolari, în lipsa investiţiilor din partea grupului.

Topul brandurilor de lux face parte dintr-un studiu anual comandat de compania britanică de publicitate WPP, compania mamă a Millward Brown, în care sunt analizate brandurile din 13 industrii.

Studiul Millward Brown este realizat prin intervievarea a peste 2 milioane de clienţi şi pe analiza performanţelor companiilor în privinţa veniturilor şi perspectivelor.

Potrivit Millward Brown, Google a devenit cel mai valoros brand din lume, devansând rivalul Apple, care a deţinut acest titlu timp de trei ani consecutiv.

Valoarea brandului Google a crescut anul trecut cu 40%, la 159 de miliarde de dolari, în timp ce Apple a consemnat un declin de 20%, la aproape 148 miliarde de dolari. În precedenta ediţie a studiului, Google se afla pe poziţia a doua.

În clasamentul general, Vuitton se află pe poziţia 30.

Centrala electrică Brazi a fost repornită
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 13:44

Centrala electrică Brazi a fost repornită

Centrala electrică Brazi a fost repornită după două zile şi jumătate de întrerupere a activităţii, şi începe să injecteze 300 de...

Centrala electrică Brazi a fost repornită
Salvamont România – recomandări în contextul deschiderii pârtiilor de schi
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 13:21

Salvamont România – recomandări în contextul deschiderii pârtiilor de schi

Salvamontiştii fac mai multe recomandări în contextul deschiderii, în perioada următoare, a unei părţi din pârtiile de practicare a...

Salvamont România – recomandări în contextul deschiderii pârtiilor de schi
Arafat: Acordul cu Serviciul Elveţian de Salvare Aeriană va îmbunătăţi modul de lucru în zonele dificile
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 12:38

Arafat: Acordul cu Serviciul Elveţian de Salvare Aeriană va îmbunătăţi modul de lucru în zonele dificile

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a declarat  că semnarea acordului de parteneriat cu Serviciul Elveţian de...

Arafat: Acordul cu Serviciul Elveţian de Salvare Aeriană va îmbunătăţi modul de lucru în zonele dificile
Sondaj ARA- Diferență de 2% între Daniel Băluță și Ciprian Ciucu pentru Primăria București
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 12:28

Sondaj ARA- Diferență de 2% între Daniel Băluță și Ciprian Ciucu pentru Primăria București

Un sondaj realizat de ARA Public Opinion în perioada 25 noiembrie – 2 decembrie 2025 arată o luptă electorală extrem de strânsă pentru...

Sondaj ARA- Diferență de 2% între Daniel Băluță și Ciprian Ciucu pentru Primăria București
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:47

A fost depusă moțiunea de cenzură la adresa Guvernului

Moţiunea de cenzură “România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care se cere demisia...

A fost depusă moțiunea de cenzură la adresa Guvernului
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:13

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar

Aseară, Vlad Cristache a anunțat pe contul său de socializare că nu a acceptat propunerea de prelungire a mandatului de manager interimar al...

Vlad Cristache a refuzat prelungirea mandatului de manager interimar
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:09

Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă

Vremea va fi închisă, cu intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe, în Bucureşti, pe parcursul zilelor de vineri şi sâmbătă,...

Vreme închisă, intensificări temporare ale vântului şi ploi slabe în Bucureşti, vineri şi sâmbătă
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 11:04

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame din Paris are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii, a anunţat joi instituţia...

Restaurarea completă a catedralei Notre-Dame are nevoie de încă 140 de milioane de euro din donaţii