Cum au căzut mașinile în groapa din Drumul Taberei …

Alexandru Burghiu (Termoenergetica): Un gest de teribilism care ar fi putut duce la o tragedie!

Directorul general al Termoenergetica, Alexandru Burghiu, spune, că s-a deplasat, noaptea trecută, pe Aleea Compozitorilor Nr. 13, la locul accidentului petrecut la o lucrare la rețeaua de termoficare.
„În urma discuțiilor cu soția primului conducător auto care a căzut în groapă, cât și cu polițiștii care efectuau cercetarea la fața locului, care mi-au relatat modul în care a fost descris evenimentul la numărul de urgență 112, a reieșit faptul că doi bărbați care au ieșit de la barul de lângă (… lucrare n.r.) au aruncat tot ceea ce înseamnă semnalizare rutieră a unui șantier în groapă. Apoi, au plecat”, a declarat Burghiu pentru București FM.

Șeful de la Termoenergetica susține că, după acțiunea celor doi bărbați, conducătorul auto a intrat cu mașina în groapa care nu mai era semnalizată.
„Când am ajuns acolo, ne-am uitat. Într-adevăr, toate indicatoarele rutiere erau căzute, panouri, garduri și tot ceea ce înseamnă semnalizare rutieră a unui astfel de șantier”, a declarat Alexandru Burghiu.

Scenariul polițiștilor care anchetează accidentul este foarte plauzibil întrucât erau căzute în groapă toate indicatoarele rutiere, din ambele capete ale gropii. Impactul mașinii cu mijloacele de semnalizare dintr-un capăt al lucrării nu ar fi avut cum să prăbușească și indicatoarele din capătul opus al gropii, pentru că acestea nu sunt legate între ele, explică Burghiu.
El mai spune că lucrarea se află într-o zonă bine iluminată, în apropierea unei intersecții „în T”, care presupune efectuarea unui viraj foarte strâns pe aleile dintre blocuri. Din această cauză, viteza de deplasare a mașinilor ar trebui să fie foarte redusă în acea zonă, iar șoferii ar avea timp să observe chiar și un simplu indicator.

Cum a semnalizat RADET lucrarea și unde erau indicatoarele 

Cât privește mijloacele de semnalizare ale lucrării la rețeaua de termoficare, acestea erau indicatoare, panouri reflectorizante, semne de ocolire, de prioritate din sens invers, reduceți viteza, balize direcționale și garduri.
„Când am ajuns, le-am găsit pe toate în acea groapă. Sunt imagini de la fața locului cu mașinile căzute și indicatoarele sub ele”, explică Alexandru Burghiu pentru București Fm.

Este vorba despre o semnalizare temporară cu indicatoare rutiere a lucrării și, potrivit legislației în vigoare, ele nu trebuie prinse în asfalt. Oricum montarea lor în asfaltul străzii ar fi foarte dificilă.
„Ele au picioare stabilizatoare de susținere. Vorbim despre o semnalizare provizorie, temporară. Legislația în domeniu nu impune și ar fi foarte dificil să punem astfel de indicatoare, să le băgăm în ciment, în mijlocul străzii”, a declarat șeful de la Termoenergetica pentru București Fm.

RADET a depus plângere penală pentru infracțiunea de distrugere 

„În momentul de față, un lucrător RADET se află la sediul de poliție pe a cărei rază s-a întâmplat acest incident. Sperăm, și suntem siguri, că organele de cercetare penală își vor face treaba în identificarea celor doi, fiindcă sunt cunoscuți pe plan local, mai ales că au fost mai mulți martori care au relatat acest lucru. Sperăm să fie identificați și să fie trași la răspundere pentru o faptă de teribilism care ar fi putut duce la o tragedie”, a spus Alexandru Burghiu.

Alexandru Burghiu: Apel la bucureșteni …

Directorul general al Companiei Municipale Termoenergetica face un apel către toți cetățenii să semnaleze prompt la 112, de fiecare dată când se petrece un astfel de gest de teribilism, pentru a preîntâmpina petrecerea unor tragedii!

În context trebuie menționat faptul că Termoenergetica este compania municipală care este în curs de a prelua serviciul public de alimentare cu energie termică și, deci, administrarea rețelei de termoficare, după ce instanța, la cererea expresă a ELCEN, a pronunțat falimentul RADET.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.