Doua magazine din reteaua Carrefour, închise temporar de ANPC

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea temporară, pe o perioadă de până la 6 luni, a două magazine din reţeaua Carrefour în urma controalelor efectuate în 24 octombrie.

Potrivit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), au fost verificate 14 magazine aparţinând retailerului, iar pentru abaterile constatate au fost aplicate 35 de amenzi în valoare de 301.000 lei şi trei avertismente.

De asemenea, inspectorii ANPC au retras de la vânzare sute de kilograme de carne si produse alimentare precum şi oprirea temporară a prestării serviciilor din raionul gastronomie pentru două magazine.

Potrivit ANPC, la Carrefour Bucureşti Mega Mall, produsul piept de mânzat avea data limită de consum depăşită, iar comercializarea diferitelor specii de peşte se făcea fără respectarea condiţiilor de păstrare impuse de către producător. De asemenea, a fost constatată expunerea spre comercializare a diferitelor sortimente de preparate culinare la temperaturi mai mici de 60 de grade.

În cazul Carrefour Bucureşti Militari, nu erau respectate condiţiile de păstrare impuse de către producător la diferite specii de peşte şi condiţiile de comercializare a preparatelor culinare la temperaturi mai mici de 60 grade Celsius pentru masa caldă, respectiv mai mari de 8 grade Celsius pentru masa rece. În plus, produsul ‘Crap sălbatic Grecia’ era prezentat ca având un grad de prospeţime extra, deşi acesta aparţinea categoriei B.

La magazinul Carrefour Bucureşti Băneasa, se comercializau diverse specii de peşte fără a fi respectate condiţiile de păstrare impuse de către producător, în timp ce produse precum pulpe inferioare curcan şi trunchi de cod – ambalate şi congelate – prezentau caracteristici calitative necorespunzătoare (acumulare cantitativă de gheaţă în ambalaj şi arsuri de congelare). Totodată, preparatele culinare pentru masa caldă erau vândute la temperaturi mai mici de 60 grade Celsius.

La Carrefour Bucureşti Orhideea unele specii de peşte era comercializate fără respectarea condiţiilor de păstrare impuse de către producător, la fel fructele de mare ambalate şi congelate. Probleme au fost constatate şi la preparatele culinare pentru masa caldă şi la cele produse în unitatea proprie şi pentru care nu s-au putut prezenta documente din care să reiasă data fabricaţiei.

Controalele efectuate la Carrefour Bucureşti Grand Arena au scos la iveală faptul că în departamentul Gastronomie nu se respectau condiţiile de temperatură la masa caldă, iar unele produse aveau data limită de consum depăşită. În acelaşi timp, au fost constatate caracteristici calitative neconforme ale produselor expuse, produse nesigure din cauza lipsei elementelor de identificare sau de etichetare dublă, lipsa informării la locul de vânzare cu privire la prezenţa unor alergeni şi nerespectarea declarării ingredientelor iniţiale ale unor produse. La raionul de Pescărie, unele specii de peşte prezentau caracteristici calitative neconforme (alterare), iar condiţiile de temperatură la expunere în vederea vânzării nu erau respectate.

Controalele ANPC au arătat, de asemenea, că la Carrefour Bucureşti Colosseum comercializarea diferitelor specii de peşte se realiza fără respectarea condiţiilor de temperatură impusă de către producător, iar comercializarea de preparate culinare la masa caldă fără a se respecta condiţiile de temperatură impuse de legislaţia în vigoare. La produsele de peşte şi fructe de mare congelate şi preambalate existau arsuri de congelare şi acumulare cantitativă în ambalaj.

Neconformităţi au fost constatate şi la magazinele Carrefour din  Satu Mare, Cluj, Oradea, Baia Mare, Constanta si Brasov.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.