Daniel Tudorache: Nu cumpărăm biciclete de 13 mii de euro bucata!

Consiliul Local al Sectorului 1 a adoptat, în ședinţa sa extraordinară din 8 octombrie, cu 17 voturi „pentru” și șapte „împotrivă”, documentația tehnico-economică, studiu de fezabilitate pentru investiția „Sistem automat de închiriere biciclete București – Sector 1”.

Investiția este evaluată la o valoare maximă de 26 de milioane de lei cu TVA 19%, din care lucrările de montaj ar urma să reprezinte 1,5 milioane lei. Realizarea investiției urmează să fie eșalonată astfel: pentru anul 2019 suma de 1.017.003 lei, iar pentru 2020 suma de 24,989.490 lei. Investiția va fi amplasată pe domeniul public al Sectorului 1.

Adoptarea acestei hotărâri a generat dispute publice furtunoase. Au fost lansate acuzații conform cărora Primăria Sectorului 1 ar urma să cumpere biciclete în valoare de 13 mii de euro bucata.

Daniel Tudorache a declarat, pentru București FM, că suma aprobată, de 26 de milioane de lei nu doar că include și TVA-ul de 19%, dar reprezintă valoarea maximă a investiției.„Această investiție va fi făcută, însă, prin licitație publică, ceea ce înseamnă că firma câștigătoare ar putea oferi un preț mult mai mic decât acest maxim”, explică edilul din Banu Manta.

Sursa foto: Mircea Apostlescu

Proiectul nu se referă doar la simpla cumpărare de biciclete pe care să le legăm de gard. El prevede un număr minim de 44 de stații inteligente de predare și preluare a bicicletelor, 390 de biciclete inteligente mecanice prevăzute cu computer de bord, 15 triciclete pentru seniori și 15 triciclete pentru persoane cu dizabilități, centru de operare cu sistem integrat software și hardware de gestiune și comunicații, conform primarului Sectorului 1.

„Este un sistem modern, al anilor pe care îi trăim, prin care oamenii vor putea să închirieze, cu ușurință, bicicletele direct de pe internet, să plătească online și să predea bicicletele, cu aceeași ușurință, fără a avea nevoie de prezența umană”, explică Tudorache.

Conform proiectului aprobat, durata de realizare a sistemului este estimată la nouă luni, după semnarea contractului de proiectare și execuție.

În expunerea de motive a proiectului, se arată că în Sectorul 1 sunt necesare măsuri susținute de fluidizare a traficului rutier și de decongestionare a străzilor secundare de mașinile parcate în spațiile neautorizate.

„Proiectul presupune implementarea unui sistem inteligent de mobilitate urbană alternativă, independent energetic, utilizând biciclete inteligente, sisteme de andocare și terminale inteligente. Implementarea proiectului nu implică lucrări de construcții, ci doar montajul, testarea și punerea în funcțiune a componentelor sistemului”, se spune în expunerea de motive.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.